Saako teiän 9-v käydä yksin suihkussa?

typyjen äippä

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
1 684
0
36
Aloin miettimään ku tyttö tuli isänsä luota eilen ja hiukset oli ihan likaiset ja kyselin etteikö tyttö ole suihkussa käynyt. Oli siis isällään lähes vkon. Tyttö sanoi että ei ole käynyt kun kukaan ei isällään sanonut että olivat menossa saunaan ja suihkuun eikä tyttö ollut leikeiltään hoksannu muiden menoa. Ja hän ei saa siellä yksin käydä suikussa :/
Kyllä mie vain päästän tytön yksin suihkuun.

Saa tietysti. Se on lapsen oikeus, mennä suihkuun yksin jos haluaa. Useinmiten saunotaan yhdessä ja katson että nuoremmat pesee hiuksensa kunnolla. Mutta 8 vuotiaskin osaa jo itse pestä hiuksensa niin hyvin ettei tarvii apua.

Meillä lapset 8,9 ja 2 v käy usein kekskenään pesulla :o
Ja menee kyllä pyytämättä suihkuun ja huomaa asian, jopa 2v. Me välillä iskän kanssa yitetään salaa käydä kahdestaan saunassa, kun on kovin ahdasta ja levotonta, jos siellä on kaikki yhtä aikaa...

meidän lapset käy itsenäisesti suihkussa, ja osaavat peseytyä ja saippuoida ja suihkuttaa huolellisesti. Tyttöjen pitkissä hiuksissa avustan kyllä, mutta jos ei tukanpesua, niin huolehtivat suihkusta alusta loppuun itsenäisesti.

No mie olen teän kans ihan samaa mieltä. Mut jotenki jäi ihmetyttään tuo mitä tyttö sano. Eikös se oo normaalia et lapsi käy yksin suihkussa. Täytyy varmaan kysellä exältä et mikähän homma tuoki sit on. :/

Yök. Eikä isä sitten ollut yhtään huolehtinut tyttönsä hygieenisyydestä=suihkussa käymisestä. Kuinka häntä huomioidaan siellä isänsä luona muutenkaan kun eivät saunaan mukaan pyytäneet? Outoa.

Meidän 7vee on käynyt jo monta vuotta yksin suihkussa/kylvyssä.
Mutta ystäväperheessä on samanikäset lapset (6v ja 7v) ja heidät pestää AINA. Eivät muka osaa/uskalla käydä pesulla yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yök. Eikä isä sitten ollut yhtään huolehtinut tyttönsä hygieenisyydestä=suihkussa käymisestä. Kuinka häntä huomioidaan siellä isänsä luona muutenkaan kun eivät saunaan mukaan pyytäneet? Outoa.

Samaa ihmettelin!!!? Enemmän ku sitä ettei saa käydä yksin suihkussa.

Me käydään yleensä yhdessä saunassa koko perhe (tytöt kohta 9v, 6v ja 2v), isommat kyllä käy joskus myös kahdestaan ja osaavat pestä hiuksetkin, mut mielellään tarkistan ainakin huuhtelun...mut aika suihkuun patisteltava tuo meidän 9v on...ei kuulemma haittaa vaikka hiukset ois likaset..

Oudolta kuulostaa juu.. Näin jo ku tyttö tuli ettei oo paljoa vettä lotrattu tyttöön isänsä tykönä. Ite olen kauhean tarkka et suihkussa käydään ja hygieniasta huolehditaan. Mut tuo exän touhu on kyl kaikkea muuta.
Arvaa vaan tarviko eilen tyttöä käskeä suihkuun ku tuli kotia. :whistle: sano vielä mulle seisovansa suihkussa vähän pitempään kun olin hältä hiukset pessyt.

Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:

Oudolta kuulostaa juu.. Näin jo ku tyttö tuli ettei oo paljoa vettä lotrattu tyttöön isänsä tykönä. Ite olen kauhean tarkka et suihkussa käydään ja hygieniasta huolehditaan. Mut tuo exän touhu on kyl kaikkea muuta.
Arvaa vaan tarviko eilen tyttöä käskeä suihkuun ku tuli kotia. :whistle: sano vielä mulle seisovansa suihkussa vähän pitempään kun olin hältä hiukset pessyt.

Kannattais ehkä isälleen kommentoida asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja aargh:
Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:

Kannattais ehkä isälleen kommentoida asiaa.

Juu kyllä on tarkoituskin kommentoida. Eihän tuo ole normaalia

Kyllä meillä tuon ikäiset pojat käyvät treenien jälkeen suihkussa ihan omatoimisesti ja pesevät hiuksensakin itse. 7v tytön tukanpesussa autan, mutta jos käy vain pesulla, niin menee itse.

Yhteistyössä