Saako teidän 5-vuotiaat olla pihalla tähän aikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapuri

Vieras
Naapurin 5-vuotias näköjään saa. Naapurit huudattaa musiikkia ja ravaa välillä pihalla tupakalla. Asutaan rivitalossa. Ollaan vasta 2 viikkoa sitten muutettu, enkä tuota perhettä paremmin tunne, tiedän vaan että tyttö on 5v, kun tän asunnon edellinen omistaja kertoi, hänellä on itsellään samanikäinen tyttö. Veikkaan että ovat uusperhe, kun viime perjantaina joku mies haki tytön ja tytön repun ja palautti tytön sunnuntaina. Oli eri mies kuin se joka siellä muuten koko ajan näkyy.

No yksinkö pihalla on?
Vai onko jonkun toisenkin naapurin lapsi?
Käy jututtamassa lasta että miten voi, pelottaako...?
Ja vastaus kysymykseen... Meidän 14v nukahti jo yli tunti sitten, kotiintuloaika olisi ollut viimeistään 21.00 ,tuli kotiin 19.30...

[QUOTE="vieras";23547923]No poikkeustilanteessa joo. Jos olisi juhlat,niin miksi ei.[/QUOTE]

Näinpä juuri. Yleensä ei, mutta lapsillekin on kiva kun joskus on erilaista. Muistan itsekin, kuinka pitkään valvominen oli lapsena jännää. Varsinkin jos on kotihoidossa tai lomalla, niin satunnaisesta valvomisesta ei ole haittaa.

Niin siis ovatko omalla pihalla? Sitten en tiedä onko se nyt niin kamalaa omalla pihalla olla tähän aikaan jos jotkut juhlat ja lapsi jaksaa olla hereillä. Eri asia jos se lapsi pomppii kauempana yksin jossain.

Omalla pihallaan on kyllä. Ihmetyttää vaan miten on tähän aikaan ulkona. Itse kun olin pieni, nukkumaanmenoaika jo oli klo 20. Ei meillä juhlittu, tai sitten aikuiset juhli kun me nukuttiin. Tyttö on muuten yksin, mutta aikuiset ravaa tupakalla, eli ei ole pitkiä aikoja yksin. Toivottavasti juhliminen ei ole jatkuvaa, kun meille on kesällä vauva tulossa, niin olisi kiva jos olisi rauhallista. En viitsi vielä puuttua. Ihmettelin vaan.

olen aika lepsu mutsi mut ei saisi olla,ainakaan siis talvella.
kesällä saa olla vaikka kymmeneen...
tällähetkellä meillä ei kyllä vielä 6v nuku täällä mut se johtuu siitä että palattiin muutama päivä sit lomalta ja on aikaerot...

Omalla pihallaan on kyllä. Ihmetyttää vaan miten on tähän aikaan ulkona. Itse kun olin pieni, nukkumaanmenoaika jo oli klo 20. Ei meillä juhlittu, tai sitten aikuiset juhli kun me nukuttiin. Tyttö on muuten yksin, mutta aikuiset ravaa tupakalla, eli ei ole pitkiä aikoja yksin. Toivottavasti juhliminen ei ole jatkuvaa, kun meille on kesällä vauva tulossa, niin olisi kiva jos olisi rauhallista. En viitsi vielä puuttua. Ihmettelin vaan.

Eikun siinä asuu varmasti joku paha yyhoo joka pilettää aina, oli lapsi kotona tai ei. Ja teidän tuleva vauva sit joutuu kärsii.Yhyy.

Jep, sinut on kasvatettukkin varmasti eri tavalla kuin naapurisi lapsi, kunnioita sitä. Ja anna heidän elää niinkuin parhaaksi kokevat, sitten voi puuttua, jos lapsella joku hätä. Yhdestä juhlimiskerrasta tosiaan ei kannata mennä sanomaan. Toki voisi olla kiva ilmoittaa naapureille etukäteen.

miksi aina oletetaan että kun on juhlat, niin ihmiset juovat siellä alkoa?

te joiden lapset menee aina tiettyyn aikaan nukkumaan, niin eikö teillä ole pokkeuksia koskaan? esim. uusvuosi, häät, juhannus yms?

meillä lapset grillasivat mökillä viime kesänä vielä kello 23.00 makkaraa nuotiolla ja lasten ikähaarukka 5v-10v. ja alkoa meistä ei nauttinut kukaan, istuttiin kaikki yhdessä rannassa nauttien hiljaisesta kesäillasta.

Jos olisin iltavirkku ja kotiäiti, niin ihan sama milloin menee nukkumaan ja milloin herää. tärkeintä että saa tarpeeksi unta. Mutta metelöidä ei saa yöllä jos toiset nukkuvat.