Saako teillä hyppiä sohvilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiukkis(ko)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiukkis(ko)

Vieras
Ja te joilla saa, niin kyläpaikassakinko? Meillä on mekanismisohva ja uskomattoman moni antaa lapsensa leikkiä mekanismilla, hyppiä sohvalla, kiipeillä, roikkua selkänojalla ja käsinojilla.. Sanon kyllä aina että meillä ei sohvilla saa hyppiä, mutta ei välttämättä silti mene perille. Itse olin keittiössä laittamassa kahvia tippumaan, niin sillä aikaa oli kaverin kaksi vee kaatanut yhden palan meknismikokonaisuudesta olohuoneessa pomppimalla jalkatuen päällä, sohvasta siis kippasi yksi osa. Olin jo kaksi kertaa kieltänyt sohvalla hyppimisen, mutta kaveri ei ottanut todesta. No, mekanismi meni siitä kappaleesta rikki. Onneksi saatiin uusi tilattua, mutta ei puhettakaan että kaveri tarjoutuisi maksamaan.

Toinen kummastus on kyläpaikan sängyissä hyppiminen. Meillä ei omatkaan lapset hypi sängyillä, mutta uskomattoman monet antavat silti lastensa kylässä ollessa hyppiä, vaikka kuinka kieltäisin. Ylipäänsä meillä ei tarvitse lasten vanhempien makuuhuoneessa kompata, kun leikkitilaa on lastenhuoneissa ja olohuoneessakin. Omatkaan lapset eivät saa mennä makkariin komppaamaan ja sänkyä pöllyttämään.

Keittiössä roikkuminen on myös inhottavaa, konttaajien annetaan tyhjentää alakaapit ja tiskikoneet, isommat norkoavat pyytämässä makupalaa kun koittaa kahvitarjottavia nostella pöytään. Omat lapset ei leiki keittiössä, paitsi vauva, joka leikkii omilla, leikkiin annetuilla astioillaan ruokatuolissa valjaissa, ei jaloissa kun kannan kuumia kattiloita ja pitelen puukkoja. Ihan turvallisuuden vuoksi. En halua myöskään kyläileviä lapsia keittiöön pyörimään.

Ei saa. Meillä ei pompi sohvalla omat eikä vieraat, mä kyllä karjun ja lujaa jos niin tapahtuu. Ja meidän sängyssä ei pompita myöskään, ylipäätään meidän makkariin ei oo asiaa, paitsi jos siellä katsotaan telkkaria.

Ei saa. Meillä ei pompi sohvalla omat eikä vieraat, mä kyllä karjun ja lujaa jos niin tapahtuu. Ja meidän sängyssä ei pompita myöskään, ylipäätään meidän makkariin ei oo asiaa, paitsi jos siellä katsotaan telkkaria.

No aika oudolta kuulostaa jos ei kyläpaikassa osata kieltää hyppimästä sohvalla, mikä on mun mielestä semmonen asia joka on yleisesti ei toivottavaa käytöstä ELLEI toisin mainita. Varsinkin kun itse olet kieltänyt, niin täytyy vaan ihmetellä ystäväsi toimintaa.

Meillä kotona saa sekä omat että vieraat hyppiä sohvilla ja sängyllä. :) Toki vieraat voivat kieltää omia lapsiaan meillä, mutta minä en kiellä omiani enkä vieraita, sillä meillä se on sallittua.

Kylässä mennään kyläpaikan sääntöjen mukaan, eli toisissa paikoissa saa hyppiä, eli en kiellä ja toisissa taas ei saa hyppiä, joten siellä tottakai kielletään ja vahditaan myös, että kielto menee perille.

Ei saa meilläkään riehua. Kaikista karmein on yksi sukulaisnainen jolla on ihan hirveän villit ja kurittomat lapset. Meillä on sellainen pyörivä tv-tuoli ja tän naisen poika sit pyöri sill tuolilla. Äitinsä neureskeli vieressä, että viimeks kun se yhdessä kyläpaikassa pyöri noin niin lopulta oksensi olohuoneen matolle! Mutta ei siis puhettakaan, että olis kieltänyt lastaan pyörimästä, vaik tiesi mitkä seuraukset on. WTF =O

meillä saa pomppia sängyllä ja sohvilla.. tosin sohvilla ei hirveästi pompi mut sänky on ihan must! Kylässä ei tietenkään pompita.. ei ole vissiin koskaan kokeillutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis(ko):
Keittiössä roikkuminen on myös inhottavaa, konttaajien annetaan tyhjentää alakaapit ja tiskikoneet, isommat norkoavat pyytämässä makupalaa kun koittaa kahvitarjottavia nostella pöytään. Omat lapset ei leiki keittiössä, paitsi vauva, joka leikkii omilla, leikkiin annetuilla astioillaan ruokatuolissa valjaissa, ei jaloissa kun kannan kuumia kattiloita ja pitelen puukkoja. Ihan turvallisuuden vuoksi. En halua myöskään kyläileviä lapsia keittiöön pyörimään.

No tuon keittiökiellon osalta olet kyllä melkoinen tiukkis. Muuten sääntösi ovat mielestäni ihan normaaleja, eli en pidä tiukkiksena mikäli kieltää hyppimisen, vaikka itse sen sallinkin meillä kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Meillä kotona saa sekä omat että vieraat hyppiä sohvilla ja sängyllä. :) Toki vieraat voivat kieltää omia lapsiaan meillä, mutta minä en kiellä omiani enkä vieraita, sillä meillä se on sallittua.

Kylässä mennään kyläpaikan sääntöjen mukaan, eli toisissa paikoissa saa hyppiä, eli en kiellä ja toisissa taas ei saa hyppiä, joten siellä tottakai kielletään ja vahditaan myös, että kielto menee perille.

peesi :)

Ei hypitä kotona eikä kylässä. Mä inhoan vieressä pomppivia tenavia yli kaiken. Lopputulos on aina se että se suurin ja painavin mukula rysähtää mun niskaan. Keittiössä saa olla mutta jos mä teen ruokaa, niin pysyvät toisessa päässä keittiötä. Meillä iso keittiö joten on tilaa olla muualla kun mun jaloissa.

Mihkäs mun viesti katosi :o Kohtuudella saa hyppiä sohvilla, sängyssä ei taaperoita isommat, mutta kyllä vierailla on tapana kysyä lupa saako jotain tehdä vai ei, ainoastaan kerran ollut vieras jota piti komentaa noudattamaan sääntöjä.

Omia kiellän, mutta pomppii ne kuitenkin kun silmä välttää. Joskus on vieraat alkaneet sohvilla pomppia ja kiellän, koska en halua kenellekään aivotärähdystä. Naapurin neitokainen kerran päätti livistää meidän yläkertaan (mutaiset kengät jalassa) pomppimaan mun sängylle. Hän on kyllä tapaus erikseen, ja pitää tarkkaan katsoa perään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Sulla on huonokäytöksisiä kavereita.

Kyläpaikassa mennään kyläpaikan säännöillä. Mutta ei meillä kotonakaan hypitä sängyillä tai sohvilla, ainakaan luvan kanssa.

Hei kas vuotias ai vielä täysin tajua, tuon ikäistä täytyy vielä muistuttaa ja hei kasvatushan on täysin alussa noin pienellä...