Saako teillä päiväkodissa jakaa synttärikutsuja kavereille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Champion
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Champion

Aktiivinen jäsen
05.04.2005
4 115
0
36
Pirkanmaa
Meillä se kiellettiin nyt. Mun lapset on kyl saaneet ihan kivasti kutsuja synttäreille mut päiväkoti otti käytännön ettei saa jakaa siellä vaan pitää vapaa-ajalla hoitaa se homma. Mun mielestä toi on loistava päätös tarhalta lasten kannalta! Muistan sen kun sisko oli eskarissa ja ei oikein tullut kaikkien kans juttuun niin ei saanut kutsuja ja voi sitä harmituksen määrää mikä siitä tuli lapselle kun muut pääsi juhliin.

Pitäs olla joka päiväkoissa toi käytäntö! En sano etteikö lapsi saisi kokea pettymyksiä mut ehkä ne vois sit tulla vasta koulussa..?

Kyllä niistä synttäreistä kuitenkin siellä päiväkodissa puhutaan eli se jakamattta jättäminen sitä pettymystä estä. Parempi opettaa lasta kestämään pettymyksiä pienestä pitäen, ettei kaikkea voi saada.

Kyllä menee hankalaksi, jos ei saa päiväkotiin kutsuja viedä. Kun niitä päiväkotikavereita tarvataan usein juuri siellä päiväkodissa. Ainakin uudet ryhmäläiset ja ne, jotka eivät supersosiaalisia jäävät helposti ulkopuolelle tällä systeemillä. Minä ainakin tiedän vain parin vanhemman osoitteen. Kaikki eivät välttämättä edes halua jaella yhteystietojaan julkisesti koko ryhmälle.

Naurettavaa kerrassaan idioottimaista kieltää kutsujen jakaminen päiväkodissa!!!!! En todellakaan tietäisi lasten yhteystietoja, joten kutsut jäisi jakamatta mikäli päiväkodissa se kiellettäisiin. Kyllä pettymyksiä tulee oppia kestämään jo pienestä pitäen ja mikäs se sellainen pettymys on, että se etäisin ryhmän henkilö ei kutsu synttäreille. Eikös ole ihan luonnollista jättää kutsumatta synttäreille henkilöt, joiden kanssa ei tule toimeen tai ei tee koskaan mitään.

Meillä se kiellettiin nyt. Mun lapset on kyl saaneet ihan kivasti kutsuja synttäreille mut päiväkoti otti käytännön ettei saa jakaa siellä vaan pitää vapaa-ajalla hoitaa se homma. Mun mielestä toi on loistava päätös tarhalta lasten kannalta! Muistan sen kun sisko oli eskarissa ja ei oikein tullut kaikkien kans juttuun niin ei saanut kutsuja ja voi sitä harmituksen määrää mikä siitä tuli lapselle kun muut pääsi juhliin.

Pitäs olla joka päiväkoissa toi käytäntö! En sano etteikö lapsi saisi kokea pettymyksiä mut ehkä ne vois sit tulla vasta koulussa..?

Meillä se on periaatteessa kiellettyä ellei kutsu koko ryhmää, mutta kutsut voi antaa opelle, joka jakaa ne sitten lasten lokeroihin/reppuihin.

Onneks sa jakaa. Meidän lapsi on puolipäiväinen eikä hajuakaan tarhakavereiden vanhemmista. En oo koskaan tavannut ketään vanhempia, mun tyttö ryhmän ainoa puolikas.

Lapsen tulevassa päiväkodissa on vissiin käytäntö, että saa jakaa kutsut neutraaleissa kirjekuorissa lokeroihin, ts. niin, ettei hehkuteta kilsan päähän, että kyseessä on synttärikutsu.

Meidän lasten tarhassa saa jakaa. Totta, että lapsella pitää oppia sietämään pettymyksiä. En myöskään ruukaa puuttua siihen ketä lapsi kutsuu. PAitsi kerran tyttö halusi laittaa kutsut muille paitsi yhdelle tytölle. Siihen puutuin ja sainkin puhumalla tytön 5v itse huomaamaan kuinka väärin olisi jättää VAIN yksi kutsumatta. Kaksi olisi eri asia. Neutraaleissa kuorissa ruukataan laittaa jotta ei tosiaan herätä kauheata haloota..

Mä en oikein tiedä, korjaako se, että kutsuja ei fyysisesti päiväkodissa saa jakaa sitä ongelmaa, koska lapset kuitenkin puhuu niistä kutsuista päiväkodissa, oli muut sitten mitä tahansa kautta kutsuttu. Meillä saa jakaa, ja hyvä niin, ne sujautetaan aamulla lokeroon ja sieltä vanhemmat ne saavat ja kuljettavat pois ilman sen kummempaa meteliä.

Meillä saa päiväkodissa jakaa synttärikutsut vaivihkaa lokeroon ja hyvä niin. Meillä lapset on vuoropäiväkodissa jossa lapsia ympäri kaupunkia ja hoitopäiviä kuussa max 12, joten aika hankalaksi menisi kutsuminen kun ei ole hajuakaan vanhempien yhteystiedoista. Lapsille ollaan puhuttu, ettei synttäreistä hehkuteta päiväkodissa, koska kaikkia ei millään pysty kutsumaan. En ole ikinä tajunnut muutenkaan tuota ajatusta koko ryhmän kutsumisesta, lapsiahan on niin paljon, ettei meille ainakaan mahtuisi edes puolet porukasta, saati että pitäisi kutsua nekin, joiden kanssa ei juurikaan edes leiki.

Yhteistyössä