Saako teille ostaa kaikkea tavaraa kotiin vai pitääkö asiasta puhua, kysyä ja mitä jos toinen ei halua?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Saako puoliso ostella kotiin kaikkea, esim. Jättitelevision tai kotiteatterijärjestelmän, videoprojektorin, sähkörummut tms tuollaista viihdettä kysymättä muilta mitään? Ja mitä jos toinen ei halua sellaisia kotiinsa niin mitä sitten teette? Onko se kaiken tavaran tahtoja aina oikeassa ja saa tahtonsa läpi?
 
Meillä hankinnoista pitää keskustella ja jos toinen on vastaan niin sitä myös kuunnellaan. Toki jos olisi paikka mihin kaikki mahtuu niin sitten, mutta tällä hetkellä ei oikein ole tilaa kaikelle haluamalleen.
 
Mun puolesta sais ostaa, kunhan omillaan ostaa ja silti voi osallistua perheen muihin menoihin omalta osaltaan...eli niin, että mulle ei toisena osapuolena jäis kaikki muut laskut ym vaan siksi, että perhe sai jätti teeveen.
 
Mun puolesta sais ostaa, kunhan omillaan ostaa ja silti voi osallistua perheen muihin menoihin omalta osaltaan...eli niin, että mulle ei toisena osapuolena jäis kaikki muut laskut ym vaan siksi, että perhe sai jätti teeveen.
Ja tarkennan vielä, että mielelläni osallistun ostamiseen niin, että maksettais asioita myös yhdessä...mutta toki niin, että sitten sitä rahaa pitää jäädä muuhun elämiseen.
 
Kuinka voi " ostaa omillaan", jos yhdessä perheenä elellään? Kyllä meillä puhutaan asioista, hankinnoista ja muistakin. Ei se yksikkö toimi, jos ei yhdessä mennä eteenpäin, asiassa kuin asiassa.
 
Kuinka voi " ostaa omillaan", jos yhdessä perheenä elellään? Kyllä meillä puhutaan asioista, hankinnoista ja muistakin. Ei se yksikkö toimi, jos ei yhdessä mennä eteenpäin, asiassa kuin asiassa.
Mä oon kans aina miettiny, et miten voi "ostaa omillaan." En tajua. Perheen rahat on meillä yhteisiä eikä ole "omia" joita käyttää.
Hankinnoista pitää siis yhdessä päättää ja molempien perustella oma näkökantansa.
 
Yhteinen talous niin yhdessä sovitaan. Vähintäänkin ilmoitetaan, että tällaista olen ajatellut ja se olis vähän niin kuin pakko saada.:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Kuinka voi " ostaa omillaan", jos yhdessä perheenä elellään? Kyllä meillä puhutaan asioista, hankinnoista ja muistakin. Ei se yksikkö toimi, jos ei yhdessä mennä eteenpäin, asiassa kuin asiassa.
Monessa perheessä vanhemmilla on omat rahatilit + yhteinen käyttötili, mutta sitten on myös niitä joilla on omat tilit ja sitten yhdessä sovitaan ostamisista ja maksetaan asiat puoliksi.
Tätä lähinnä meinasin.

Tunnen tosin yhden perheen, missä vanhemmat laittavat joka kksi tulot yhteen ja sitten ostavat koko porukalle kaiken minkä pystyvät ja mitä lapset haluaa ja loppukuun ihmettelevät kun on pikkasen tiukkaa.
 
Omaan huoneesesn ostakoot mitä haluaa. Niin minäkin teen. Yhteisiin tiloihin sitten päätetään yhdessä. Yleensä minä ehdotan ja kysyn mielipidettä. Onneksi ollaan niiin samanlaisia ettei ole koskaan syntyny erimielisyyksiä
 
Kuinka voi " ostaa omillaan", jos yhdessä perheenä elellään? Kyllä meillä puhutaan asioista, hankinnoista ja muistakin. Ei se yksikkö toimi, jos ei yhdessä mennä eteenpäin, asiassa kuin asiassa.
No esim perheenä kulutetaan 5k kuukaudessa ja sit molemmilla omat säästöt. Kait jokainen omilla säästöillä saa tehdä mitä haluaa. Tietenki jos säästötki tehdään perheenä niin eihän se onnistu. En vois kuvitellakaa et meil olis yhteiset raha asiat vaik perhe ollaanki.
 

Yhteistyössä