saako tietotekniikka-alalta töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jooha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jooha:
Mitä sillä alalla pitäisi opiskella jotta saisi töitä ja mitä ei kannata opiskella? Kiitos jos viitsit vastata, en tiedä itse alasta mitään

No jos opiskelee koodausta TKK:ssa ja hommaa siihen vielä jonkin toisen alan insinööripaperit, niin ihan varmasti on töitä. Ohjelmistosuunnittelijoilla ja valmistajille on kyllä töitä kovasti, mutta se kyllä vastaavasti sitten vaatii tietyille paikkakunnille tai peräti maihin muuttamista.

Jos tuossa vaiheesssa olet "ihan ummikko" alalla, kannattaa ehkä kouluttautua eri ammattiin. Koska it-alalle on menossa paljon sellaisiakin, joille puolet on jo tuttua eli hakevat vain pätevyyspaperin asiasta.

Kiitos tämä selvensi jo kivasti :) itse en ole alalle lähtemässä mutta mies aikoo toteuttaa pitkäaikaisen haaveensa ja lähteä alalle, on jo nyt tosi haka noissa hommissa eli taito löytyy mutta sitä paperia ei ole vielä. Osaisikohan joku sanoa vielä mikä olisi helpoin/nopein/järkevin kanava lähteä koulutusta hankkimaan?

Alkuperäinen kirjoittaja jooha:
kannattaako opiskella alalle?

Mutta oikeastaan vain yliopistotasoinen tutkinto työllistää. AMK-tasoinenkin saattaa onnistaa, jos on oikeanlaisia opintoja valinnut.

Mut jos perustutkinto (tai ammattitutkinto) on tähtäimessä, niin kantsii unohtaa koko juttu, jos työllistyä haluaa.

Joo tämän verran olen minäkin käsittynyt että perustutkinto ei riitä ja korkeammalle mies olisikin tähtäämässä, pitäisi vain osata se järkevin väylä. On kyllä menossa työkkärin neuvojien puheille, ajattelin vain ensihätään kysyä kaikkitietävältä 2plussalta vinkkejä :D

Yhteistyössä