Saako Väestörekisterikeskukselta tiedot, kuka tietojani on katsellut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiinnostaa tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiinnostaa tietää

Vieras
Minulla on tuttuja eri virastoissa ja nyt haluaisin tietää, ketkä ovat tietojani katselleet. Onko minun siis mahdollista saada nuo tiedot selville? En löytänyt mitään tuohon viittaavaa tietoa Väestörekisterikeskuksen sivuilta...

Onko joku muu kysynyt, tai tiedättekö, miten se menee?

Eivätkö tuttusi tiedä nimesi, osoitteesi ja jopa siviilisäätysi ilman urkkimista? Mikä sinua huolestuttaa näiden tietojen ilmitulon osalta? Ja uskotko olevasi niin kiinnostava, että tuttusi tonkivat em tiedot senkin uhalla, että moisesta tulisi aikamoiset sanktiot.

Viimeksi muokattu:
Eivätkö tuttusi tiedä nimesi, osoitteesi ja jopa siviilisäätysi ilman urkkimista? Mikä sinua huolestuttaa näiden tietojen ilmitulon osalta? Ja uskotko olevasi niin kiinnostava, että tuttusi tonkivat em tiedot senkin uhalla, että moisesta tulisi aikamoiset sanktiot.

No nämä tuttuni eivät ole niin tuttuja, että he juurikaan muuta kuin nimeni ja asuinpaikkani tietäisivät. En jaksa selittää, mutta minulla todellakin on syyni, miksi en halua kenenkään katsovan tietojani ilman pätevää syytä. Ja yksi näistä tutuista on ihan helvetin utelias ja se ärsyttää minua.

Yleensä ihmisillä, jotka eivät halua itsestään saatavan tietoja, on jotain hämärää, rikollista, tai muuten yhteiskunnan kannalta epäsopivaa taustallaan. Rehelliset ihmiset eivät koe tällaisia asioita ongelmiksi.

[QUOTE="vieras";26680360]Yleensä ihmisillä, jotka eivät halua itsestään saatavan tietoja, on jotain hämärää, rikollista, tai muuten yhteiskunnan kannalta epäsopivaa taustallaan. Rehelliset ihmiset eivät koe tällaisia asioita ongelmiksi.[/QUOTE]

Voin kertoa, että kohdallani ei ole kyse mistään tämän kaltaisesta. Olen vain erittäin tarkka kaikista henkilökohtaisista asioistani ja nuo uteliaat tuttavat ärsyttävät.

Yhteistyössä