Saako viedä hoitoon jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos meillä toinen on kipeä ja toinen selvästi terve (lukuunottamatta vatsapöpöjä ),niin terve menee hoitoon.Saa se kipeä levätä rauhassa ja terve pääsee purkamaan ylimääräiset energiat,se tauti nyt on tarttunut todennäköisesti jo siinä vaiheessa muihinkin,jos on tarttuakseen ja toisten hoitolasten vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon vaikka kotona on mahatautia joten..

Itsellä se tilanne, että toinen jää huomenna kotiin ja toinen hoitoon. Juuri sillä perusteella, että pienempi saa sairastaa rauhassa ja isompi pääsee purkamaan energiansa päiväkotiin. Muuten molemmat riehuisivat täällä kotona, jossa minä lisäksi joudun tekemään pienen hoidon lomassa työni, eikä pieni saisi lepoa tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Jos meillä toinen on kipeä ja toinen selvästi terve (lukuunottamatta vatsapöpöjä ),niin terve menee hoitoon.Saa se kipeä levätä rauhassa ja terve pääsee purkamaan ylimääräiset energiat,se tauti nyt on tarttunut todennäköisesti jo siinä vaiheessa muihinkin,jos on tarttuakseen ja toisten hoitolasten vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon vaikka kotona on mahatautia joten..

Niin tottakai!
Kyllähän se lapsi vallan piloille menisi jos ei niitä ylettömiä energioitaan pääsisi purkamaan.
Ei voi olla totta teitä jotkut vanhemmat!!
Aivan varmasti se lapsi olisi mieluummin kotosalla ne sairaspäivät vanhemman ja sisaruksen kanssa. VAIKKEI sinne "paineita purkamaan" ihan juuri sinä päivänä pääsisikään
Luoja...

Mutta asioilla on kaksi puolta. Toinen lapsi on kuumeessa ja sen takia tervekin joutuu olemaan koko päivän sisällä. Äiti voi olla väsynyt, jos on valvonut edellisen yön tukkoisen ja kipeän lapsen kanssa, eikä jaksa kunnolla touhuta terveen lapsen kanssa samalla kun hoitaa sairasta. Pahimmassa tapauksessa on itsekin kuumeessa. Taudit on todennäkoisesti peräisin sieltä päiväkodista, koska ainakin meidän lasten ryhmässä on koko syksyn koko ajan joku ollut räkä poskella tai yskinyt joka kerta kun olen lapsia hakenut ja hoitajien mukaan tosi moni on ollut flunssa takia pois.

Itse olen pitänyt molemmat lapset kotona, koska en ole katsonut järkeväksi lähteä kävelemään kuumeisen lapsen kanssa päiväkodille, jotta terve sisarus pääsisi hoitoon, mut ymmärrän, jos joku tekee niin. Flunssa on kuitenkin vähän eri kuin mahatauti. Silloin on syytä pysyä kotona kaikkien.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:

Niin tottakai!
Kyllähän se lapsi vallan piloille menisi jos ei niitä ylettömiä energioitaan pääsisi purkamaan.
Ei voi olla totta teitä jotkut vanhemmat!!
Aivan varmasti se lapsi olisi mieluummin kotosalla ne sairaspäivät vanhemman ja sisaruksen kanssa. VAIKKEI sinne "paineita purkamaan" ihan juuri sinä päivänä pääsisikään
Luoja...
Niin noh sinähän se tiedät paremmin mitä minun lapseni haluaa.
;) Meillä kun nuo tuppaavat niin harmittavan hyvin viihtyvän hoidossa,että kotiin saa väkisin kiskoa,ressukat kotiolot ovat varmaan niiiiin surkeat.. :'(

mä oon kyllä vienyt toisen hoitoon jos toisella on esim.ollut kuume/flunssa(kipee siis jääny kotiin) mutta jos toisella on ollut vaikka oksennustauti niin sitten kyllä on molemmat kotona koska sen teitää että se jyllää jo siinä toisessa.
Nyt pakko korjaa,mutta kyllä meillä aika usein on molemmat sitten kotona jos toinen kipee.Meillä hirmu usein on tytöllä korvatulehduksia niin sitten olen pojan pitänyt sen ekan päivän tarhassa että ollaan saatu rauhassa lääkärit ravata ja sitten loput sairaspäivät on ollut molemmat tenavat kotona.

Oon vienyt terveen hoitoon, jos lapsi on niin itse halunnut. Viime talvena vanhempi ei sairastanut puoliakaan niista taudeista, mitkä nuorempi kävi läpi, ei edes oksutautia saanut, vaikka kaikki muut perhepäivähoidossa sairastivat sen.

Meillä on kuopus kipeä, (tosin kuume voi johtua hampaistakin). Esikoinen menee huomenna isän kyydissä hoitoon, tosin mies hakee hänet aikaisemmin kotiin. Hoidossa esikoinen saa ulkoilla ja leikkiä muiden kanssa, kuopuksen kanssa en huomenna ulos lähde. Muutenkin meillä esikoinen on älyttömässä uhmaiässä, en näe mitään järkeä jättää häntäkin huomenna kotiin. Kuopus ei saa levätä rauhassa, esikoinen yrittää kokoajan viedä huomion, ilkeilee ym. vapaapäivinäkin hänestä on moninkertainen työ kuopukseen verrattuna, vaikka ikäeroa on melkein kolme vuotta.

Tyhmää ihmetellä, miksi joku vie terveen lapsen hoitoon, kun toinen on sairas. Vieväthän jotkut äitiylomallakin lapset hoitoon ja ovat vauvan kanssa kotona, jota en kyllä itse viitsinyt tehdä, vaikka helpolla olis päässytkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kuopus kipeä, (tosin kuume voi johtua hampaistakin). Esikoinen menee huomenna isän kyydissä hoitoon, tosin mies hakee hänet aikaisemmin kotiin. Hoidossa esikoinen saa ulkoilla ja leikkiä muiden kanssa, kuopuksen kanssa en huomenna ulos lähde. Muutenkin meillä esikoinen on älyttömässä uhmaiässä, en näe mitään järkeä jättää häntäkin huomenna kotiin. Kuopus ei saa levätä rauhassa, esikoinen yrittää kokoajan viedä huomion, ilkeilee ym. vapaapäivinäkin hänestä on moninkertainen työ kuopukseen verrattuna, vaikka ikäeroa on melkein kolme vuotta.

Tyhmää ihmetellä, miksi joku vie terveen lapsen hoitoon, kun toinen on sairas. Vieväthän jotkut äitiylomallakin lapset hoitoon ja ovat vauvan kanssa kotona, jota en kyllä itse viitsinyt tehdä, vaikka helpolla olis päässytkin.

Avainsana onkin"helpollahan pääsee"
Viis lapsesta, kunhan äiti päsee helpolla

Meidän esikko kokee ihan itse, että hänen on parempi olla hoidossa, kun keskimmäinen sairastaa. Keskimmäinen puolestaan haluaa olla kotona silloin, kun joku sairastaa. Häntä en ole vienyt silloin hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja möö:
Meidän esikko kokee ihan itse, että hänen on parempi olla hoidossa, kun keskimmäinen sairastaa. Keskimmäinen puolestaan haluaa olla kotona silloin, kun joku sairastaa. Häntä en ole vienyt silloin hoitoon.

Nii.Se onkin oikein kiva että ne lapset osaa jo ihan itse päättää että mennäänkö hoitoon vai ei. Varmaan siinätapauksessa saavat kaiken muunkin tahtomansa, tokihan he saavat. Kun kerran kokevat tarvitsevansa.
Älkää viittikö.
Ei mee läpi. Kyllä siinä on ihan jokaisella äipällä takana ihan tasan tarkkaan se, että päästään itte helpommalla.

No niin päästään ! Mutta on musta 5v:n etu, et se saa halutessaa sitä seuraa ym. Ja 2,5 v. saa olla kotona silloin, kun isompi sairastaa. Enhän mä voi jättää kuumeista 2,5 v yksin sisälle enkä 5.v. pistää puolestaan yksin kerrostalon pihalle...

Yhteistyössä