Saako vieraat nukkua sun ja puolisosi sangyssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli jos sulla on kesa asunto ja annat muitten ihmisten (ystavien ja sukulaisten - ei siis lomavuokrausta) sita kayttaa silloin kun et itse ole siella - niin saako vieraat nukkua sun ja puolisosi sangyssa olonsa aikana? vai nukkuvatko sohvilla ja muissa makuuhuoneissa?

En omista kesäasuntoa tmv. Mutta jos näin iloisesti olisi asiat niin:
useita huoneita, oma makkari ei olisi käytössä vieraille
vähemmän huoneita, pitäisin vähintäänkin omat petarit ja vieraille toiset petarit, petivaatteet tyynyineen.

En pidä ajatuksesta, että jonkun vieraan ihmisen "eritteet :oops:" tai tuoksut viettäisi öitä minun ja mieheni kanssa. Kyllä oma peti pitää tuoksua tutulle ja turvalliselle :LOL:

Joo saa niissä nukkua. Meillä on siis omat sängyt kummallakin, miehen on kyllä isompi, joten jos on tilanne et mun huoneessa on vieraita ni meen sit miehen sänkyyn. Lakanoitten vaihto ja eri peitot yms riittää mun mielestä hävittään "vieraan hajun".

Mikäli omistaisin kesäasunnon, niin se ei olisi mikään yleinen majoitustila, kuten ei mun kotikaan.
Vieraita voisi tulla, kun olen itse paikalla, mutta ei sinne tarvii kenenkään mennä häärimään, kun olen siellä.
Eli ei, sänkymme ei olisi käytettävissä.

Meille tuli miehen kanssa melkein riita kun hänen mielestään hänen ulkomailta vierailulle tuleva poikansa (aikuinen jo) olisi miehen mielestä pitänyt majoittaa tyttöystävänsä kanssa meidän makkariin (ihan kotikotona siis). Minä en suostunut. Oma sänkyni on minulle, jos ei pyhä, niin ainakin privaattipaikka, en todellakaan tykkää ajatuksesta että poikapuoleni panee tyttöystäväänsä meidän sängyssä. He ovat kovinkin tervetulleita ja meillä on kyllä tilaa heidät majoittaa, joskaan parisänkyä ei löydy, mutta ihan privaatin oman huoneen kyllä saavat.

Mikäli omistaisin kesäasunnon, niin se ei olisi mikään yleinen majoitustila, kuten ei mun kotikaan.
Vieraita voisi tulla, kun olen itse paikalla, mutta ei sinne tarvii kenenkään mennä häärimään, kun olen siellä.
Eli ei, sänkymme ei olisi käytettävissä.

Meillä ei mökki ole muiden käytettävissä, koska asumme siellä, mutta kaupunkiasunto on tyhjillään n. 85%:a ajasta, joten moni yöpyy siellä, jos tarvitsee majapaikkaa pk-seudulla. Mielummin niin, että joku edes käyttää meidän kotia kuin, että maksaisimme vastiketta lähes tyhjästä asunnosta. Itse käyn asunnossa nukkumassa yhden yön viikossa, kun lähden tai tulen töistä eli pienempi makuuhuone on varattu mulle ja isommassa on parisänky vieraita varten. Toki jos joskus satutaan olenaan yhtäaikaa kotona vaimon kanssa, niin silloin vaihdetaan siihen parisänkyyn meidän vuode- ja liinavaatteet.

Meillä ei mökki ole muiden käytettävissä, koska asumme siellä, mutta kaupunkiasunto on tyhjillään n. 85%:a ajasta, joten moni yöpyy siellä, jos tarvitsee majapaikkaa pk-seudulla. Mielummin niin, että joku edes käyttää meidän kotia kuin, että maksaisimme vastiketta lähes tyhjästä asunnosta. Itse käyn asunnossa nukkumassa yhden yön viikossa, kun lähden tai tulen töistä eli pienempi makuuhuone on varattu mulle ja isommassa on parisänky vieraita varten. Toki jos joskus satutaan olenaan yhtäaikaa kotona vaimon kanssa, niin silloin vaihdetaan siihen parisänkyyn meidän vuode- ja liinavaatteet.

Mulla ei siis ole mitään sitä vastaan, että jollekkin se on ihan ok, että ystäviä/tuttavia/sukulaisia majoittuu niiden asunnossa tai kesäasunnossa kun isäntäväki ei ole paikalla.
Mä en vaan itse henk. koht. tykkää ajatuksesta, että joku kohkaisi mun kodissa itsekseen.

Mulla ei siis ole mitään sitä vastaan, että jollekkin se on ihan ok, että ystäviä/tuttavia/sukulaisia majoittuu niiden asunnossa tai kesäasunnossa kun isäntäväki ei ole paikalla.
Mä en vaan itse henk. koht. tykkää ajatuksesta, että joku kohkaisi mun kodissa itsekseen.
Niin eli ymmärsinkö oikein, että haluat säilyttää oman järjestyksen ja tavatat paikoillaan jne. Kyllähän meilläkin välillä joutuu ystävällisesti sanomaan, että jäljet siivotaan yms. pientä ja jos jotakin isompaa ongelmaa tulisi, niin sitten loppuisi tuo majoittaminen. Ehkä toi toimii meillä siks niin hyvin, että vaimo käy hyvin harvoin kaupunkikodissa ja mä taas en jaksa ihan hirveästi stressata siitä, jos joku asia ei ole just kohdallaan.

Sama. Ei ole taustalla mitään pelkoa että kukaan rikkoisi mitään tai muuta vastaavaa, mutta ajatuksena ei vain ole kiva että joku majailisi asunnossani/mökilläni ilman että itse siellä olen. En kyllä itsekään haluaisi majoittua kenenkään kämpässä tai mökissä, jos ei omistaja(t) olisi paikalla, tulisi varmaan jotenkin vaivautunut olo.

Kyllä jos mun sisko miesystävänsä kanssa tulee meille yökylään, niin saavat nukkua mun parisängyssä.
Mä nukun sit jomman kumman lapsen huoneessa patjalla lattialla.
Vieraita varten on ihan omat peitot ja tyynyt, samoin petivaatteet.

Ja nyt kun ollaan lasten kanssa lähdössä parin viikon lomalle, niin mun äiti tulee miesystävänsä kanssa meille asumaan siksi aikaa. Saavat täällä olla kuin kotonaan.

Että ei mua haittaa jakaa kotiani/sänkyäni.

Niin eli ymmärsinkö oikein, että haluat säilyttää oman järjestyksen ja tavatat paikoillaan jne. Kyllähän meilläkin välillä joutuu ystävällisesti sanomaan, että jäljet siivotaan yms. pientä ja jos jotakin isompaa ongelmaa tulisi, niin sitten loppuisi tuo majoittaminen. Ehkä toi toimii meillä siks niin hyvin, että vaimo käy hyvin harvoin kaupunkikodissa ja mä taas en jaksa ihan hirveästi stressata siitä, jos joku asia ei ole just kohdallaan.

Ei se ole siitäkään. En ole mikään superpedantti. En vaan tykkää ajatuksesta, että joku köhkii mun kodissa. Ei siihen ole mitään järjellistä syytä.

Ei ihmekään ettei suomalaisilla ole sosiaalisia ympyröitä ja meitä sanotaan kylmiksi sekä etäisiksi ihmisiksi kun sänkykin on niin pyhättö.

Ostakaa nyt helkutti ensin sellanen muovifroteinen alulakana niihin sänkyihin kuten normaalit ihmiset tekee niin mitkään "muiden eritteet" ei tule teidän sänkyyn. Minusta kuvottavaa että laitetaan lakanat ensinnäkin suoraan petareiden päälle, sitten nukutaan niiden omien kusien ja spermojen päällä seuraavat 10 vuotta.
Sen muovifroteen saa kätevästi pestyä vaikka heti kun vieraat on lähteneet, osta vaikka kaksi jos et jaksa odotella kuivumista. Patjat säilyy lähes uusina ja itsellekin hygieenisempää.

Meillä on iso suku ja silloin ajatellaan aina ensin ihmistä, ei puukehikkoa. Jos porukka on sellainen kokoonpano että oma sänkyni menee vieraille niin ei se minun tunne-elämääni kyllä mitenkään järkytä. Eikä ahdista jos "vieraat hönkäilee" luonani tai kesämökilläni kun en ole siellä paikalla.

Ihmettelen jos teillä on paljon ystäviä ja sukulaisia tulossa vieraisille. Ei minkäänlaista luottoa ja lisäksi vielä vaivaannutaan. Kai te tiedätte että ette saa käärinliinoihinne niitä petivaatteitanne ja yksityisyyttänne mukaan? Minä ainakin haluan viedä mukanani ihanat muistot yhdessä vietetyistä hetkistä toisten ihmisten ja omien vieraideni kanssa. Mukavaa on myös tuoda tutulle lapsiperheelle iloa lainaamalla kesämökkiä.

Hirveää kun materia tuntuu olevan suurimmalle osalle ihmisistä tärkeintä elämässä.

Ei ihmekään ettei suomalaisilla ole sosiaalisia ympyröitä ja meitä sanotaan kylmiksi sekä etäisiksi ihmisiksi kun sänkykin on niin pyhättö.

Ostakaa nyt helkutti ensin sellanen muovifroteinen alulakana niihin sänkyihin kuten normaalit ihmiset tekee niin mitkään "muiden eritteet" ei tule teidän sänkyyn. Minusta kuvottavaa että laitetaan lakanat ensinnäkin suoraan petareiden päälle, sitten nukutaan niiden omien kusien ja spermojen päällä seuraavat 10 vuotta.
Sen muovifroteen saa kätevästi pestyä vaikka heti kun vieraat on lähteneet, osta vaikka kaksi jos et jaksa odotella kuivumista. Patjat säilyy lähes uusina ja itsellekin hygieenisempää.

Meillä on iso suku ja silloin ajatellaan aina ensin ihmistä, ei puukehikkoa. Jos porukka on sellainen kokoonpano että oma sänkyni menee vieraille niin ei se minun tunne-elämääni kyllä mitenkään järkytä. Eikä ahdista jos "vieraat hönkäilee" luonani tai kesämökilläni kun en ole siellä paikalla.

Ihmettelen jos teillä on paljon ystäviä ja sukulaisia tulossa vieraisille. Ei minkäänlaista luottoa ja lisäksi vielä vaivaannutaan. Kai te tiedätte että ette saa käärinliinoihinne niitä petivaatteitanne ja yksityisyyttänne mukaan? Minä ainakin haluan viedä mukanani ihanat muistot yhdessä vietetyistä hetkistä toisten ihmisten ja omien vieraideni kanssa. Mukavaa on myös tuoda tutulle lapsiperheelle iloa lainaamalla kesämökkiä.

Hirveää kun materia tuntuu olevan suurimmalle osalle ihmisistä tärkeintä elämässä.

Muovi hiostaa ja estää sängyn "ilmankierron" eli aika näppärästi saa homeisen. Meillä ei spermat ehdi petarille saatika kuseskella sänkyyn. Ehkä teillä tarvitaan, mutta muovitettu froteelakana ei ole normaalia vaan poikkeustapauksissa tarpeellinen.
Petarin päälikankaan saa meillä pestyä kuudenkympin pesus ja normaali käytäntö myös imuroida siivouksen yhteydessä.
Petarin käyttöikä ei ole kymmentä vuotta. Meillä vaihto noin kolmen vuoden välein. Viimeksi vuoden vanhat petarit uusittiin. Runkopatja voi kestää hyvänä kymmenen vuotta.

Samaa mieltä muovifroteesta kuin aikaisempikin kommentoija. Ne haisee paskalle, niissä on ties mitä epämääräisiä ainesosia ja aivan varmasti tuntuvat lakanan alla ikäviltä. Sängyssä tulee vietettyä kuitenkin aika suuri osa elämästä että en todellakaan alkaisi nukkumaan minkään muovirämpäleen päällä jonka alla hiljalleen homehtuu patja. Hyi.

Eipä ollu viestisi muutenkaan minulle suunnattu, kun en ole kuvailemasilainen tyyppi, mutta silti.

Yhteistyössä