Saako yli 35-vuotiaat pyöreät naiset vetää naiseutensa pöntöstä alas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pyöreä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pyöreä"

Vieras
Olen yli 35-vuotias pyöreä nainen. Minulla on ylipainoa (alle 10 kg), liikun paljon ja painoindeksini on aina ollut vähintään 25 eli en ole ruumiinrakenteeltani hoikka. Kasvoiltani en ole kaunotar, ehkä ihan söpö, rypytön ja adjektiivi mitä minusta usein sanotaan on NUOREKAS. En näytä ikäiseltäni vaan monta vuotta nuoremmalta. Valitettavasti en kuitenkaan ole kenenkään mielestä viehättävä, kaunis tai seksikäs. Lapset ovat 8 ja 10 ja nyt olen herännyt siihen todellisuuteen, että jos nuorena olin kropaltani ok (painoindeksi 25 kovan urheilun tuloksena, minulla on aina ollut taipumusta ylipainoon) ja ihan söpö/seksikäs niin nyt minun naiseuteni on todella vähin adjektiivein todennettavissa. Mieheni sanoo, että olen nuorekas ja tyylikäs. Haluaisin olla kaunis, seksikäs, naisellinen. En tiedä pitäisikö sitä aloittaa joku tiukkaakin tiukempi dieetti (esim Jutta G:n) vai mitä tässä pitäisi keksiä. Minulla on ehkä jo neljänkympin kriisi, mutta tämä naiseuteni menetys todella masentaa. Viime vuodet kelpasin ihan vaan lapsieni äitinä, mutta nyt lähempänä neljääkymppiä haluaisin tuntea itseni vielä naiseksi. Jos menen ravintolaan niin kukaan ei koskaan tule minulle juttelemaan. Töissäkin laihat (mutta ryppyiset) naiset saavat kaiken huomion. Miehet vitsailevat kanssani, kilpailevat työjutuissa, mutta kenellekään en tunnu olevan nainen. HALUAN OLLA HALUTTAVA NAINEN!! En mikään kauhistus tai tylsä tapaus. Juu, ehkä itsetuntoa piätisi kehittää. Mutta henkilönä minä olen mitä olen, vahva persoonallisuus, voimakkaat mielipiteet, huumorintajuinen, iloin...

Koska tämä ei suinkaan ole ensimmäinen kerta kun aiheesta kirjoitat, niin suosittelisin lämpimästi, että koittaisit olla murehtimatta asiaa. Koita löytää niitä hyviä puolia itsestäsi. Niitä on ihan varmasti.

Mä olen nyt 36-vuotias, ylipainoa on enemmän kuin sinulla, enkä koskaan ole ollut enempää sinut itseni kanssa kuin nyt. Ei se ole niistä kiloista kiinni, ei myöskään se huomio. Sinua ei kehuta koska märehdit "huonouttasi" ja se kumpuaa ulospäin. Hus pois huono itsetunto, tervetuloa uusi ja parempi fiilis :)

Näin miehenä voin sanoa että kiinnitän huomioni esim. baarissa siihen miten nainen kantaa kilonsa. Tunnen todella monta naista jolla on ylipainoa enemmän kuin 10 kiloa he ovat oikeita kaunottaria!

Muotoja pitää korostaa eikä peitellä (tiettyyn rajaan asti). Naisen haluttavuus ei todellakaan ole kiloista kiinni.

• Tykkää
Reactions: Joxu ja Turkilmas
Koska tämä ei suinkaan ole ensimmäinen kerta kun aiheesta kirjoitat, niin suosittelisin lämpimästi, että koittaisit olla murehtimatta asiaa. Koita löytää niitä hyviä puolia itsestäsi. Niitä on ihan varmasti.

Mä olen nyt 36-vuotias, ylipainoa on enemmän kuin sinulla, enkä koskaan ole ollut enempää sinut itseni kanssa kuin nyt. Ei se ole niistä kiloista kiinni, ei myöskään se huomio. Sinua ei kehuta koska märehdit "huonouttasi" ja se kumpuaa ulospäin. Hus pois huono itsetunto, tervetuloa uusi ja parempi fiilis :)

Miksi niin päättelet, että tämä ei ole ensimmäinen kerta kun tästä asiasta kirjoitan? Toivon, että Suomenmaasta löytyy muitakin, joilla samoja ongelmia. On se meinaan epäreilua, että jotain mitä olisi aina halunnut olla, on aina saavuttamattomissa. Jos nuorena sentään sai jotain huomiota naisena, niin nyt vanhana sitä ei tule enää lainkaan. Eiköhän jokainen nainen haluaisi olla kaunis ja naisellinen.

Kyllä sä tosiaan olet tästä aiemminkin kirjoittanut. Näkisin, että ongelmana on pikemminkin huomion ja ihailun tarve, kuin se miltä näytät. Toivottavasti löydät sisäisen tasapainon :)

Jos pystyt laihduttamaan, niin laihduta, mikäs siinä. Pikasupertehodietit ei kyllä ole hyvä idea.

Miksi esim. Jutan superdieetti ei ole sun mielestäsi hyvä idea?

Itelläni ylipainoa 30kg ja Jutan dieetille tarkoitus alkaa tammikuussa, kun seuraavan kerran starttaavat. En näe yhtään syytä olla alkamatta; paino tippuu ihan takuuvarmasti, tippuva paino on lihaksen sijaan LÄSKIÄ, saa ruokavalion lisäksi kunnon treeniohjelman, mitäpä vielä?

Kyse on elämäntapamuutoksesta, mutta miksi ihmeessä ei voisi tiputtaa ylipainoa pois nopeasti ja samalla totutella siihen elämäntapamuutokseen? Jos nyt alkaisin miettiä jotain puoli kiloa viikossa -systeemiä, niin epätoivo iskisi kun ajattelisin että menee sitten 60 viikkoa normaalipainoon... en vaan jaksa. Kunhan saan painon alas niin se kyllä myös pysyy alhaalla (kokemusta normaalipainossa pysymisestä on :)), nyt pitää vaan saada se paino alas.

Jos ei omaa jotain diagnosoitua sairautta minkä seurauksena lihavuus on kroonista, niin laihtumisen mahdottomuus on vain tekosyy.

Et ole vain yrittänyt tarpeeksi lujaa, laihtuminen ei ole kaikille yhtä helppoa mutta jokainen terve ihminen pystyy siihen kun oikeasti lopettaa tekosyiden esittämisen.

Nimimerkillä Syöminen on kivaa

Ikä tässä tuskin on ongelma, ap:han kertoi ryppyisten laihojen naisten saavan töissä huomiota. Oisko nyt vaan niin, että ap tykkää niistä herkuistansa enemmän kuin laihuudesta? Toi "voimakas-luonnetyyppi" on useimmille miehille aika turn off, mutta ainahan niitä ohjausta haluavia tossukoita löytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyöreä (ap);29358332:
Miksi niin päättelet, että tämä ei ole ensimmäinen kerta kun tästä asiasta kirjoitan? Toivon, että Suomenmaasta löytyy muitakin, joilla samoja ongelmia. On se meinaan epäreilua, että jotain mitä olisi aina halunnut olla, on aina saavuttamattomissa. Jos nuorena sentään sai jotain huomiota naisena, niin nyt vanhana sitä ei tule enää lainkaan. Eiköhän jokainen nainen haluaisi olla kaunis ja naisellinen.

No kun ihan hiljattain oli lähes samanlainen aloitus samaisesta aiheesta. Jos se ei ollut sinun tekemä, niin sitten sulla on kohtalotoveri.

Joka tapauksessa pointti on siinä, että ei se naiseus ja naisellisuus ole saavuttamattomissa. Eikä sen saavuttamiseen tarvita dieettejä. Täytyy vaan nähdä itsensä myönteisemmässä valossa. Meissä jokaisessa on jotain kaunista ja ihanaa, myös sinussa. Korosta sitä ja nauti siitä. Mitä enemmän pidät itsestäsi, sitä viehättävämpi olet.

Ja hei. 35-vuotias nainen ei todellakaan ole vanha! Mä ainakin just hiljattain hoksasin, etä mä olen parhaassa mahdollisessa iässä just nyt. Ja naisellinen myös :).

P.S kun olet saanut itsetuntosi kuntoon, niin voin vannoa että saat sitä huomiota. Ihan kiusaksi asti, kuten itse hiljattain huomasin :)

No mielestäni olen löytänyt itseni, mutta en saa mitään huomiota. Tuntuu, että hyvä oloni vaan imetään minusta pois, mutta kukaan ei anna mitään takaisin. En saa mitään kehuja, olen vain tunnelmanluoja ja sen jälkeen muut saavat nauttia luomastani huumorista ja letkeästä tunnelmasta. Haluaisin huomiota naisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyöreä (ap);29358391:
No mielestäni olen löytänyt itseni, mutta en saa mitään huomiota. Tuntuu, että hyvä oloni vaan imetään minusta pois, mutta kukaan ei anna mitään takaisin. En saa mitään kehuja, olen vain tunnelmanluoja ja sen jälkeen muut saavat nauttia luomastani huumorista ja letkeästä tunnelmasta. Haluaisin huomiota naisena.

Nyt sulla menee jo ihan överiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyöreä (ap);29358391:

Tämä kommentti on outoutta täynnä.

No ehkä olette kaikki hoikkia ja hyvännäköisiä, joilla ei ongelmia saada seuraa tai huomiota. Ap ilmeisesti kärsii siitä, että häntä ei huomioida naisena. Ehkä on susiruma, ehkä ei, mutta jossain piilee vika.

[QUOTE="Soffa";29358430]No ehkä olette kaikki hoikkia ja hyvännäköisiä, joilla ei ongelmia saada seuraa tai huomiota. Ap ilmeisesti kärsii siitä, että häntä ei huomioida naisena. Ehkä on susiruma, ehkä ei, mutta jossain piilee vika.[/QUOTE]

Ehkä ne muut ihmiset ei nauti siitä ap:n luomasta tunnelmasta...

Joka tapauksessa pointti on siinä, että ei se naiseus ja naisellisuus ole saavuttamattomissa. Eikä sen saavuttamiseen tarvita dieettejä. Täytyy vaan nähdä itsensä myönteisemmässä valossa. Meissä jokaisessa on jotain kaunista ja ihanaa, myös sinussa. Korosta sitä ja nauti siitä. Mitä enemmän pidät itsestäsi, sitä viehättävämpi olet.

P.S kun olet saanut itsetuntosi kuntoon, niin voin vannoa että saat sitä huomiota. Ihan kiusaksi asti, kuten itse hiljattain huomasin :)

Juuri näin!

Minuun ei parikymppisenä kiinnittänyt huomiota juurikaan kukaan. Toisen lapsen syntymän jälkeen tapahtui jotakin: aloin pikkuhiljaa arvostamaan kehoani ja pitämään peilikuvastani. Kävelin selkä suorassa ja hymyilin. Nyt olen hieman yli 30-vuotias ja painoindeksini on lähemmäs 30, mutta silti olen saanut kokea itseni viehättäväksi ja haluttavaksikin miesten seurassa sekä saanut kuulla positiivisia asioita ulkonäöstäni komeiltakin miehiltä.

Harmi vain, että aviomieheni ei arvosta henkiin herännyttä naiseuttani... :(

Vastaus kysymykseen jos et ole kaunis, hoikka, viehättävä on KYLLÄ. Voit vaikka miettiä joulusiivouksia yms loppukuukauden. Kukaan ei sinun naiseuttasi kaipaa, se juna meni jo. Eli keskity perheen hoitoon, siivouksiin, kokkauksiin yms. Siinä sinulle naiseutta tarpeeksi. Ehkä saat töissä haasteita. Ole ystävällinen ihmisille ja iloinen. Ehkä he ovat sinulle myös ystävällisiä. Jos oma miehesi vielä haluaa kanssasi sänkyyn niin siinä sitä naisena olemista. Nauti siitä.

[QUOTE="naps";29358680]MIHIN sitä huomiota tarvitsee? Siis vieraiden miesten huomiota?[/QUOTE]

Jokainen nainen haluaa tuntea itsensä naiseksi ja siihen tilaan pääsee vain saamalla (toisilta) miehiltä huomiota. Sitten kokeillaan kuinka paljon sitä huomiota oikein saadaankaan ja ykskaks ollaan sängyssä vieraan miehen kanssa ja jätetään se oma mies ihmettelemään että missä meni vikaan?

Syy on lopulta oman miehen kun ei antanut huomiota.

Se on jo huomattu, että RUMA on RUMA. Turha sitä on enää neljänkympin kieppeillä haikailla sellaisen perään mitä koskaan ei ole ollut. Suuresta ylipainosta kannattaa hankkiutua eroon ja olla toisille ihmisille mahdollisimman mukava ja ystävällinen. Reipas, iloinen, itsestään huolehtiva, kauniisti pukeutunut, toisista ihmisistä välittävä asenne.... tässä on paras mitä voi tehdä. Valitettavasti Suomessa nyt ylipäänsä useimmat nelikymppiset naiset ovat aika vaatimattoman näköisiä. Toista se on ulkomailla, esim Pariisi, Rooma... siellä nelikymppiset naiset ovat upeita, hoikkia, tyrmääviä... tasan ei käy onnenlahjat. Suomalaiset paksun emännän on vain tyydyttävä osaansa. Iloisella ihmisellä on kuitenkin ystäviä, vaikka hän ei olisikaan kenenkään miehen mielestä viehättävä. Ja jos sattuu omistamaan ikioman aviomiehen niin siitä kannattaa pitää kiinni, koska uutta ei varmaankaan saisi. Ainakaan sellaista, joka miellyttäisi ulkonäöllisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;29358313:
Näin miehenä voin sanoa että kiinnitän huomioni esim. baarissa siihen miten nainen kantaa kilonsa. Tunnen todella monta naista jolla on ylipainoa enemmän kuin 10 kiloa he ovat oikeita kaunottaria!

Muotoja pitää korostaa eikä peitellä (tiettyyn rajaan asti). Naisen haluttavuus ei todellakaan ole kiloista kiinni.

Näin on.

Yhteistyössä