saakon koira haukkua koko päivän ihan luvalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitix4"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitix4"

Vieras
Meil muutti uudet naapurit . jeeee.
Ja tykkään koirista.
Mutta koira on lintukoira joka nyt näyttää haukkuvan aamusta iltaan kun omsitajat pois kotoa.
Tämä ei haittaisi jos olisin itse kotoa pois päivät.
Mutta 8h päivän aikana haukuntaa seinän takana alkaa nyt ärsyttää.

Kovasti kyselivät onko ääni eristetty asunto hyvin kun muuttivat.
PÖLJÄ totesin että kait on kun mitään ei ole kuulunut.

Pahin oli toissa yö. Koira haukkuin yöllä kolmatta tuntia kun olivat yövuorossa.

Todella tympäsee tilanne.
Ja haukkuminen on taisasita jatkuvaa. Välillä kuuluu huonekalujen tönimsitä kun menee toiseen ikkunaan haukkuun lapsia jotka ulkoilevat pihalla.

Olenko nyt nipo?
Ei kait koiralla saa nää terrorisoida? Aln minäkin sitten soittaa humppaa kun ovat kotona ja käänän nupit kaakkoon ja kajarit heidän seinäänsä kiinni varmistaen että kuuluu jumputus tasaisesti.
Ja poistun itse paikalta.

On eläinrääkkäystä pitää koiralla kuonokoppaa vain sen ääntelyn takia!! Koira kommunikoi haukkumalla, ei se sitä tee siksi että haluaisi kiusata jotakuta

Ei saa koira haukkua noin. Sisko ei meinannu uskoa et oli hänen koira joka haukku - kummasti loppu talossa asukkaiden valitukset ku sisko kiikutti koiransa maalle porukoiden ongelmaksi ko. koiran kerrostalosta. Joutu valittemaan häädön tai koiran.

[QUOTE="vieras";24216556]On eläinrääkkäystä pitää koiralla kuonokoppaa vain sen ääntelyn takia!! Koira kommunikoi haukkumalla, ei se sitä tee siksi että haluaisi kiusata jotakuta[/QUOTE]

Kuka tässä on koppaa halunnut? Koiran vain hiljaiseksi.
Mua ei todellakaan haittaa jos tunnin kaksi haukkuu mtuta tämä on koko päivän aamu 6 alkaa ja kestää iltapäivään.
Pitää sanoa. Kiva kun muuttivat juuri ja mä ainut seinänaapuri ja ei voi vain isännöitsijälle valittaa ilman tietoa että olen mä se joka valittaa.
Mukavan oloisia tyyppejä muuten.

sano naapureille asiasta. En minä ainakaan jaksaisi kuunnella koko päivää tollasta! itellä pieni lapsi, niin jos yöllä ei naapurin koiran takia saa nukuttua, niin hermohan siinä menis!!

[QUOTE="äitix4";24216586]
Kiva kun muuttivat juuri ja mä ainut seinänaapuri ja ei voi vain isännöitsijälle valittaa ilman tietoa että olen mä se joka valittaa.[/QUOTE]

Eikö se ole päivänselvää että joku valittaisi kuitenkin, olitse sinä tai joku muu. Joten miksi sitä ajatella että he tietävät kuka valitti, kun valittaminen on itsestään selvyys. Eihän he valvo öitänsä koiraa kuunnellen

kannattaa ehdottomasti heti tänään soittaa ovikelloa ja kertoa koiran haukunnasta. Eihän omistajat välttämättä tiedä koko ongelmasta. Jos koiranomistaja on kunnollinen koiranomistaja, ei hänkään halua että hänen koiransa terrorisoi naapuria.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
[QUOTE="vieras";24216556]On eläinrääkkäystä pitää koiralla kuonokoppaa vain sen ääntelyn takia!! Koira kommunikoi haukkumalla, ei se sitä tee siksi että haluaisi kiusata jotakuta[/QUOTE]

Ei kai kukaan muu kuin sinä ole täällä kuonokoppaa maininnutkaan, eikä taviskoppa edes estä haukuntaa. Sitruunapanta vois autaa tms?
Tosi kurja tilanne ap:lla, munkin ois vähän hankala mennä asiasta sanomaan mutta koita nyt napata itseään niskasta kiinni.

[QUOTE="hop";24216679]kannattaa ehdottomasti heti tänään soittaa ovikelloa ja kertoa koiran haukunnasta. Eihän omistajat välttämättä tiedä koko ongelmasta. Jos koiranomistaja on kunnollinen koiranomistaja, ei hänkään halua että hänen koiransa terrorisoi naapuria.[/QUOTE]

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Tiineenä;24216870:
Saako lapset kirkua kaupoissa työkseen ja aiheuttaa muille asiakkaille korvien soimista ja päänsärkyä?

Saako kaupassa soittaa joka 2 minuutti typerää plimputusmainosta jossa aivopestään lapsia hokemalla, "haista polupop, haista polupop"? Jota lapset sitten hokee kokoajan. Miten kaupan työntekijät kestää kuunnella tota joka toinen minuutti?
Aivopeseminen on asia joka saa pinnan kireelle joka kerta

jos asia ei etene isännöitsijän kautta niin sitten voi ilmottaa poliisille. meillä ongelma myös naapurin koirasta. naapuri sitä mieltä, että koska kyseessä on narttu ei sitä voi kouluttaa.

itse soitin poliisille ka kysyin asiasta, koira ei saa haukkua YHTÄÄN jos naapureita häiritsee, eli voit soittaa koska tahansa poliisille jotka ilmoittavat koiran omistajille että joku soittelee ja valittaa koirista..jossain vaiheessa he rupeavat saamaan sakkoja yms koran häiriköinnistä. älä alistu, sinun ei tarvitse kuunnella räksytystä pätkääkään!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;24217579:
itse soitin poliisille ka kysyin asiasta, koira ei saa haukkua YHTÄÄN jos naapureita häiritsee, eli voit soittaa koska tahansa poliisille jotka ilmoittavat koiran omistajille että joku soittelee ja valittaa koirista..jossain vaiheessa he rupeavat saamaan sakkoja yms koran häiriköinnistä. älä alistu, sinun ei tarvitse kuunnella räksytystä pätkääkään!!!!

Porvoossa vai?

On sallittua pitää koiraa lemmikkieläimenä, ja koirasta saa lähteä normaaleja ääniä päiväsaikaan, ne lasketaan elämisen ääniksi. Edes naapurit ei voi päättää että koira ei saa haukahtaa ikinä, vai meneekö se poliisisetä sanomaan koiralle että nyt murre ei saa enään haukahtaa kun ovikello soi, naapurin setä määrää...

Tokikaan tunteja putkeen haukkuminen ei ole normaalia :) kannattaa ap ottaa yhteyttä naapuriin, eihän he välttämättä edes tiedä että koira haukkuu. Ja jos ovat juuri muuttaneet, niin koirakin varmaan on vielä aika ihmeissään kun jätetään ns. vieraaseen paikkaan.

Mulla on kaksi kertaa ollut tuollanen räksy naapurissa, tai ekakerralla niitä oli kolme. Kannattaa ensin kertoa sille naapurille ja jos ei mitään ala tapahtuun, niin sitten vaan ilmotusta isännöitsijälle. Meillä ensimmäinen naapuri sai lopulta häädön, koska ei saanut (tai halunnut) vaientaa piskejään ja toka naapuri sai koiransa hiljeneen, tosin koira myöhemmin hävisi heiltä, en tiedä sitten miksi.

Ensimmäisenä kerrot ehdottomasti naapurille ihan ystävällisesti ja suoraan. Koira on voinut olla edellisessä asunnossa täysin hiljainen, eikä omistajat tiedä että koira metelöi. Koirankin korvaan kuuluu uusia ääniä, joihin sitten pitää reagoida. Tai haukulla saattaa olla muuttostressi.

Fiksu omistaja ainakin yrittää kouluttaa koiransa hiljaiseksi ja jos ei onnistuu, niin vaikkapa sitruunapanta kaulaan.

jos koira ei ole tottunut vieraaseen paikkaan vielä?

Räksyttävän koiran voi saada vaiennettua vaikka ihan sillä, että sulkee tuuletusikkunat ja laittaa verhot kiinni -> koira ei näe, eikä kuule :D

Yhteistyössä