Säälittää toi pieni :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surku

Vieras
Minulle jäi taas tänä iltana lasten 2v4kk ja 5kk nukutus... tuloksena, että vauva huutaa sylissä, sitä ei voi laskea alas esikoisen nukutuksen ajaksi, koska muuten puklaa iltapuuron ulos (refluksi).

Esikoinen joutui siis pukemaan itse yövaipan, yöpuvun, menemään sänkyyn ja vetämään peiton päälle, ilman satua ja hampaat pesemättä. Minun piti vielä aika vihaisesti komentaa, että asiat oikeesti tapahtui.

Säälittää se pieni, nyt on ihan hirvee paskamutsimorkkis, tekisi mennä herättää tyttö ja halaamaan... Se on raukka jo oppinut, että kiukuttelu tässä asiassa ei kannata, joten nukahti hiljaa yksin omaan huoneeseen. Mistä minä tiedän, miten paha mieli sille jäi :(

voisin arvata että aika paha... puhu lapsellesi aamulla, osoita hänelle miten tärkeä hänkin on sinulle. Omaa oloa helpottaaksesi käy antamassa suukko lapsellesi vaikka hän nukkuukin ja pyydä anteeksi kiukkuisuuttasi..

Meillä oli allergista refluksia, vauva sylissä voi peitellä ja pestä hampaat toiselta kyllä! Ja lukea sadunkin.. Pärjättiin vinolla pinolla harsoja ja parilla kantoliinalla, niitä kun pestiin ahkerasti ;) Kai teillä on hyvät lääkkeet?

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
:hug:

Meil oli kantoliina kun esikoisella oli mahaportin ahtauma, ei pysynyt mikään sisällä kun oli vauva ja päivittäiset oksentelut loppui vasta leikki-ikäisenä. Vauva-aikana oli enimmäkseen kantoliinassa.

eikö teillä leikattu ahtaumaa? meidän poika leikattiin 6 viikon ikäisenä ja oksentelu loppui siihen

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Siis mun mielestä menee jo vähän liian pitkälle jos toisen lapsen iltatoimetkin jää vauvan takia tekemättä.

Totta, ei ihme jos lapsellakin paha mieli. Luulisi nyt jotenkin järjestyvän että lapsi saa sadun ja hampaat petyksi, peittelyn ja suukottelun ja hyvillä mielin nukkumaan.

:hug:

Meillä oli aika lailla samat tunnelmat 2 kk ajan koliikkivauvan ja taaperon kanssa, kun nimenomaan illat oli huutoa ja mies silloin töissä.. Sääliksi kävi taaperoa kun eihän sellaisessa huudossa pysty edes nukahtamaan. :'( Mutta nyt ne ajat on vain haalistunut muisto!

Hampaidenpesuun vinkkaisin lasten sähköhammasharjaa; meillä ainakin lapset pesee mielellään hampaansa sillä ja jos tosiaan on noita iltoja ettei aikuinen pysty pesemään hampaita niin sähköhammasharjan jälki lapsen itse harjaamana on paljon parempi kuin perinteisen harjan jälki.

Kantoliinaa myös suosittelen jos ei ole vielä käytössä. Voimia sulle kovasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Surku:
Minulle jäi taas tänä iltana lasten 2v4kk ja 5kk nukutus... tuloksena, että vauva huutaa sylissä, sitä ei voi laskea alas esikoisen nukutuksen ajaksi, koska muuten puklaa iltapuuron ulos (refluksi).

Esikoinen joutui siis pukemaan itse yövaipan, yöpuvun, menemään sänkyyn ja vetämään peiton päälle, ilman satua ja hampaat pesemättä. Minun piti vielä aika vihaisesti komentaa, että asiat oikeesti tapahtui.

Säälittää se pieni, nyt on ihan hirvee paskamutsimorkkis, tekisi mennä herättää tyttö ja halaamaan... Se on raukka jo oppinut, että kiukuttelu tässä asiassa ei kannata, joten nukahti hiljaa yksin omaan huoneeseen. Mistä minä tiedän, miten paha mieli sille jäi :(

Kait olisit voinut edes sadun lukea istualtaan sängyn vieressä, siis vauva sylissä? Ja olla lähellä nukahtaessa/rauhoittuessa.

olenko ainut, joka on sitä mieli, että vauva voi olla sitterissä tai lattialla viltin päällä tai vaikka rattaissa sen aikaa kun isomman hampaat pestään, puetaan yhdessä ja mennään sänkyyn...? vaikka sitten itkisi miten? ja sen iltapuuron antaisin sitten vasta sen jälkeen... ei asioista nyt oikeesti niin kamalan vaikeita tarvi tehdä =)

mutta tuota hampaiden pesemättä jättämistä en ymmärrä, sillä teet lapsellesi karhun palveluksen!!! Anteeksi, en halunnut lisätä tuskaasi, mutta kun tiedän näistä asioista liikaakin. Voimia sinulle ap ja haleja aamulla esikolle!

Yhteistyössä