säälittää ystävän armeijan aloittava poika

Mä myös mietin, että aika erikoiselta kuulostaa ihan yleisellä tasolla, jos 18v ei ole koskaan ollut pois kotoa yhtään yötä.

Samaa mietin, kaippa näitä sitten on. Meillä kyllä tuo kotona viihtyvä, rauhallinen 14 v:kin on ollut öitä esim. kavereitten luona ja pienempänä isovanhemmilla kun vaari aina haki "lomalle".

Jos ei oikein ole kavereita, eikä isovanhempia?

meillä arka 6v poika ja hänkin on jo ollut yökylässä vaarin luona (ihan omasta halusta ) ja mummolassa. On se hieno saavutus jos saa pojan pidettyä 18v pelkästään kotona.

Samaa mietin, kaippa näitä sitten on. Meillä kyllä tuo kotona viihtyvä, rauhallinen 14 v:kin on ollut öitä esim. kavereitten luona ja pienempänä isovanhemmilla kun vaari aina haki "lomalle".

Jos ei oikein ole kavereita, eikä isovanhempia?

Niin, tuo mahdollinen kaverittomuus ja se ettei ehkä isovanhempia, voi kyllä vaikuttaa.Meillä kuopus 4v ollut jo kahtena kesänä jopa viikonkin poissa kotoa kummitätinsä luona.Isommat sisaruksena olivat myös samanikäisinä olleet reissussa.

Mä mietin, että kun kirjoitit tuntevasi tuon äidin niin hyvin, niin onko pojan ja äidin välit kunnossa?
Mitä tulee tuohon ajamiseen, niin kyllä sellaisia ihmisiä on paljon, että eivät rohkene ajaa ihan vieraassa kaupungissa, vaikka olisi suuremmassakin kaupungissa ajanut, joten ko hlöä tuntematta en yhtään epäile etteikö tuo ajaminen voisi olla este.
jos menee täältä maalta ajamaan tampereelle, ja tähän asti on kehunut, että ajaa missä vaan kun on navigaattorit käytöss. on ajanut myös oulut ja jyväskylät ja kuopiot, niin en usko että se on oikea syy, ettei uskalla ajaa. tuolla jossain jo sanoin, että niistä väleistähän mä en voi tietää. koska kun siellä käyn tai he meillä ja mitä puhelimessa puhuu, niin on täydellinen äiti ja välit kunnossa. mutta mitä sitten on oikeesti sitähän ei kukaan oikeesti voi tietää

[QUOTE="Minttu";24122695]Jos poika ei ole koskaan ollut poissa kotoa, niin voihan olla, että on kieltänyt itse tulemasta paikalle. Se voi olla aika kova paikka, kun äiti lähtee kotiin ja poika joutuu jäämään sinne..

Miten te olette saaneet lapset pidettyä kotona, meillä kaksi alle kouluikäistä ja molemmat säännöllisesti mummulassa/kummeilla/kavereilla yökylässä?[/QUOTE]

no toki nää meidän pojat on joskus kavereillaan olleet yö tai kaksi kerrallaan. mutta siinä on kyse vaan yhdestä vuorokaudesta. tää poika ei ole ollu kuin kerran pesisleirillä viisi päivää, ja sen jälkeen ei halunnut enää sinne. no toki rippileirillä on ollut.

Esikoisen ollessa intissä se kulki tosiaan nimellä vanhempainilta, parin tunnin juttu jossa sai vapaasti olla perheen kanssa. Oltiin siellä, pojalle tais olla kuitenkin tärkein se että tyttöystävä oli mukana. Tyttöystävä jota ei saanut suudella, vain pitää kädestä, äitiä kuulemma sai halata.
niin saatto olla niinki, että osalla oli vaan se tyttöystävä siellä vanhempain päivilla, kajaanissa se ainakin kesti koko päivän. ja kyllä noi pojat näytti niitä tyttöystäviään pussailevan.

Poika on aikuinen mies ja te puhutte täällä hänestä kuin pikkulapsesta!
aikuinen ja aikuinen. jos on koko elämänsä saanut olla niin, että mitään ei ole tarvinnut tehdä opiskelun lisäksi. ei edes roskapussia viedä tai mitään asioitaan hoitaa. ja nytkin äiti kyselee multa, mitä pojan pitää ottaa mukaan. mitenkähän oppii kulkemaan linja-autossa yms. niin ehkä se aikuisuus on vielä kaukana

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24122804:
jos menee täältä maalta ajamaan tampereelle, ja tähän asti on kehunut, että ajaa missä vaan kun on navigaattorit käytöss. on ajanut myös oulut ja jyväskylät ja kuopiot, niin en usko että se on oikea syy, ettei uskalla ajaa. tuolla jossain jo sanoin, että niistä väleistähän mä en voi tietää. koska kun siellä käyn tai he meillä ja mitä puhelimessa puhuu, niin on täydellinen äiti ja välit kunnossa. mutta mitä sitten on oikeesti sitähän ei kukaan oikeesti voi tietää

Jospa on vaikka navigaattori mennyt rikki tai joskus käynyt niin, että kesken ajon pettänyt ja tullut ajojen suhteen sitten varovaiseksi.Mistäpä sitä tietää....

Viimeksi muokattu:
Jospa on vaikka navigaattori mennyt rikki tai jokus käynyt niin, että kesken ajon pettänyt ja tullut ajojen suhteen sitten varovaiseksi.Mistäpä sitä tietää....
no sanoi kyllä, että tytär olis valmis lähtemään opastamaan paikalle, kun on tyttö kuulema siellä kasarmilla joskus käynyt. mutta äidistä tytön pelitunti on tärkeämpi juttu

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24122860:
aikuinen ja aikuinen. jos on koko elämänsä saanut olla niin, että mitään ei ole tarvinnut tehdä opiskelun lisäksi. ei edes roskapussia viedä tai mitään asioitaan hoitaa. ja nytkin äiti kyselee multa, mitä pojan pitää ottaa mukaan. mitenkähän oppii kulkemaan linja-autossa yms. niin ehkä se aikuisuus on vielä kaukana

Et sinä sen pojan sielunelämästä ja osaamisesta tiedä yhtään mitään. Poika on tyytynyt siihen kohteluun mitä on kotoaan saanut. Kun pääsee sieltä pois, voi tehdä itse niin kuin haluaa. Älä viitsi olla niin tyhmä, että luulet, etteivät miehet ja pojat osaa aivoillaan ajatella ja asioita tehdä. Naiset vaan tekevät kaiken miesten puolesta ja aliarvioivat heitä jatkuvasti. Se, jos mikä on nöyryyttävää ja miehiä latistavaa. En tekisi itsekään yhtään mitään, jos moista kohtelua saisin.

Toivottavasti poika pääsee eroon sinun ja äitinsälaisista mammoista ja saa elää ihan omaa elämäänsä rauhassa.

Vaikka jo kaksi poikaa on armeijan käyneet??
Valatilaisuuksissa olen ollut, mutta en missään vanhempainilloissa.

Toinen poika kävi armeijan niin kaukana, että se lienee syy hänen osaltaan, mutta tämä nyt intissä oleva pääsee ensi viikonloppuna kertomaan minulle vanhempainillasta, jossa en koskaan ole ollut ja josta en koskaan ole kuullut.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24122860:

Armeijassa huolehditaan tiukasti, kyllä siellä pärjää. Ruoka annetaan eteen ja sanotaan milloin pitää siivota, tarvittaessa näytetään mallia.

mitäs siellä vanhempain illassa tehdään pojan tai tytön kanssa? omassa tapauksessa olisi kyse pojasta. onneks siihen vielä vuosia aikaa että tuollainen edessä. itse kuvittelisin poikaa nolottavan siellä mammansa kanssa viettää aikaa :D

[QUOTE="joku";24122995]kyllä voin sanoa että ei tämä mikään iso paikka ole=DEttei uskalla ajaa..[/QUOTE]

Kajaanilaisena on helppoa sanoa tai naureskella ettei joku siellä uskaltaisi ajaa.Sinähän asut siellä ja tunnet paikat.Henkilö, joka mahdollisesti ei koskaan ole siellä käynyt, ei välttämättä osaa ajaa siellä.Jos sattuisi vielä oleen vaikka kova jännittämään, niin ei lainkaan mahdotonta että se ajaminen siellä olisi este ja tuntuisi ehkä ahdistavalta.

[QUOTE="apua";24122947]Vaikka jo kaksi poikaa on armeijan käyneet??
Valatilaisuuksissa olen ollut, mutta en missään vanhempainilloissa.

Toinen poika kävi armeijan niin kaukana, että se lienee syy hänen osaltaan, mutta tämä nyt intissä oleva pääsee ensi viikonloppuna kertomaan minulle vanhempainillasta, jossa en koskaan ole ollut ja josta en koskaan ole kuullut.[/QUOTE]ei tätä joka paikassa olekaan. ei ollut rovaniemellä, eikä sodankylässäkään silloin kun meidän vanhimmat oli armeijassa, nykyisesta en tiedä

mitäs siellä vanhempain illassa tehdään pojan tai tytön kanssa? omassa tapauksessa olisi kyse pojasta. onneks siihen vielä vuosia aikaa että tuollainen edessä. itse kuvittelisin poikaa nolottavan siellä mammansa kanssa viettää aikaa :D

no ei siellä mitään ihmeitä tehdä. saa tutustua huoneisiin ja niihin laitteisiin mitä pojat siellä käyttelee. ja kertoilevat yleisesti mitä he siellä tekee ja säännöistä yms. sit joku iso pamppu kertoo asioita armeijasta ja kaikesta siihen liittyvästä. sitten on ruokailu ja sitten pojat jää sinne ja vanhemmat/tyttöystävät häipyvät paikalta. ei noita kyllä yhtään näyttänyt nolottavan halailla äitejään ja pussailla tyttöystäviään.

Kajaanilaisena on helppoa sanoa tai naureskella ettei joku siellä uskaltaisi ajaa.Sinähän asut siellä ja tunnet paikat.Henkilö, joka mahdollisesti ei koskaan ole siellä käynyt, ei välttämättä osaa ajaa siellä.Jos sattuisi vielä oleen vaikka kova jännittämään, niin ei lainkaan mahdotonta että se ajaminen siellä olisi este ja tuntuisi ehkä ahdistavalta.

no uskotaan sitten niin, että tää naine, joka uskaltaa ajaa kaikki paikat, vielä kehuen sillä, että uskaltaa, ja jos ei uskaltaisi, niin ei ikinä pääsisi kuulema mihinkään. ei sitten yhtäkkiä uskallakaan ajaa kajaanissa. jossa ei edes keskustassa tarvii käydä kasarmille mennessä

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24123127:
no uskotaan sitten niin, että tää naine, joka uskaltaa ajaa kaikki paikat, vielä kehuen sillä, että uskaltaa, ja jos ei uskaltaisi, niin ei ikinä pääsisi kuulema mihinkään. ei sitten yhtäkkiä uskallakaan ajaa kajaanissa. jossa ei edes keskustassa tarvii käydä kasarmille mennessä

Eipä sitä koskaan voi tietää jos sattuisi jotain pelkotiloja tulemaan sellaisellekkin, joka ennen on rohkeesti ajanut melkeinpä missä vaan.Todellisen syyn tietää loppujenlopuks vain hän.Täällä me kaikki vaan heitämme arvailuja ja olettamuksia.

Yhteistyössä