Säällä kuin säällä työn puolesta ulkoilevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syyssadetyö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olet kyllä siinä aivan oikeassa. Kaatosateessa läpimärkänä ei ole yhtään kivaa ulkoilla. Ja tosiaan jos vettä tulee kaatamalla niin se menee mun tuulipuvusta läpi jo ulkoilun alussa joten suurimman osan ajasta saa olla märkänä vaikkei oltaisi kuin vajaa tunti ja sitten vielä loppupäivän märissä sisävaatteissa. Katsoin tuota sun ylempää viestiä jossa kerroit että sulla on kuoritakki. Onko se hyvä vesisateessa, kuinka hyvin se pitää vettä? Kestääkö se rankankin sateen sen aikaa mitä nyt sellaisessa tarvii ulkoilla? Olis nimittäin kätevää jos pärjäisi yhdellä takilla eikä tarvitsisi erikseen sadetakkia. Ja varmaan saa housujakin samaa sarjaa? Ja vedenpitävät jalkineet täytyisi myös hankkia.

Pitää vettä tosi hyvin mun takki. Usein teen niin että jos sataa ja sataa niin aamup puen sadevaatteet jotka heitän kuivuriin ja iltap kuorivaatteet.
Mulla on kumpparit oikeen märkää varten, goretexeilla pärjää enemmän märässä maassa ja jos tihuttaa.Niitä kuorisettejä saa ulkoilukaupoista.

Oman lapsen päiväkodissa ulkoilivat kyllä ahkeraan ja jokasäällä ja tyytyväinen olin. Lapsi oli aina lähdössä ulos, ei sitä haitannu sade tai puhuri. Pakkastakaan hän ei kavahtanut, toki silloin rajoittivat ulkoiluaikaa.

Pitää vettä tosi hyvin mun takki. Usein teen niin että jos sataa ja sataa niin aamup puen sadevaatteet jotka heitän kuivuriin ja iltap kuorivaatteet.
Mulla on kumpparit oikeen märkää varten, goretexeilla pärjää enemmän märässä maassa ja jos tihuttaa.Niitä kuorisettejä saa ulkoilukaupoista.

Eli sun kuoritakki pitää sitten vettä paljon paremmin kuin mun tuulitakki. Se on varmasti tosi mukava kun pitää säällä kuin säällä ulkoilla. Mulla on nähtävästi täysin väärän tyyppiset ulkoiluvaatteet kun ei ne pidä vettä ja kastun aina ensimmäisenä. Minkä merkkinen kuoripuku sulla on? Ja paljonko sellaisesta kannattaa maksaa ettei tulisi ihan hirveän kalliiksi mutta pysyisi kaatosateessakin silti kuivana? Uudessa Erätukun mainoslehdessä näyttää olevan monenlaisia kuorivaatteita ja aika edullisestikin, kuoripuvun voisi saada melkein tuulipuvun hinnalla. Onko näistä edullisista kuorivaatteista kokemusta kellään? Pitääkö ne olon lämpimänä ja kuivana rankkasateessakin?

Eli sun kuoritakki pitää sitten vettä paljon paremmin kuin mun tuulitakki. Se on varmasti tosi mukava kun pitää säällä kuin säällä ulkoilla. Mulla on nähtävästi täysin väärän tyyppiset ulkoiluvaatteet kun ei ne pidä vettä ja kastun aina ensimmäisenä. Minkä merkkinen kuoripuku sulla on? Ja paljonko sellaisesta kannattaa maksaa ettei tulisi ihan hirveän kalliiksi mutta pysyisi kaatosateessakin silti kuivana? Uudessa Erätukun mainoslehdessä näyttää olevan monenlaisia kuorivaatteita ja aika edullisestikin, kuoripuvun voisi saada melkein tuulipuvun hinnalla. Onko näistä edullisista kuorivaatteista kokemusta kellään? Pitääkö ne olon lämpimänä ja kuivana rankkasateessakin?

Just erätukun tuotteita on mulla ja lapsella. Kuivana ollaan. Kympeissä maksaneet kun tarjouksia kyttää.

Just erätukun tuotteita on mulla ja lapsella. Kuivana ollaan. Kympeissä maksaneet kun tarjouksia kyttää.

Kiva kuulla! Kuinka rankka on muuten ollut pahin vesisade jossa olet niiden kanssa ulkoillut? Mun tuulitakkini on joku Puman Windbreaker ja maksoi alennuksessa saman verran. Vaikka takin pinta on liukasta niin se laskee rankkasateessa vedet heti läpi sisävaatteisiin ja ihan tavallinenkin vesisade imeytyy siitä aika pian läpi.

Täytyykin mennä käymään Erätukussa. Kyllä se kieltämättä on aika tympäisevää ulkoilla läpimärkänä tuulipuvussa kun kuitenkin tarvii ulkoilla säässä kuin säässä. Onhan se sitten paljon mukavampaa ulkoilla kun on kunnollinen kuoripuku ja pysyy kuivana ja lämpimänä rankassakin sateessa.

Kiva kuulla! Kuinka rankka on muuten ollut pahin vesisade jossa olet niiden kanssa ulkoillut? Mun tuulitakkini on joku Puman Windbreaker ja maksoi alennuksessa saman verran. Vaikka takin pinta on liukasta niin se laskee rankkasateessa vedet heti läpi sisävaatteisiin ja ihan tavallinenkin vesisade imeytyy siitä aika pian läpi.

Täytyykin mennä käymään Erätukussa. Kyllä se kieltämättä on aika tympäisevää ulkoilla läpimärkänä tuulipuvussa kun kuitenkin tarvii ulkoilla säässä kuin säässä. Onhan se sitten paljon mukavampaa ulkoilla kun on kunnollinen kuoripuku ja pysyy kuivana ja lämpimänä rankassakin sateessa.

Oletko joku lähäriopiskelija ensimmäisessä harjoittelussa tai tarhaan paimennettu työkkärin 9 euron orja, kun olet noin kujalla näistä pukeutumisasioista?

Eiku tää on palstan oma kurapuku-fetissityyppi, tehny näemmä paluun. Melkein samoilla sanoilla kyselee samoja juttuja vuodesta toiseen :D

Siis se sama, joka aikoinaan haaveili siitä, että tarhan johtaja pakottaisi sen pukeutumaan kurahousuihin? Ja joka aina välillä postailee kuvia 9-vuotiaista sadetakissa, kurahousuissa ja kurakintaissa?

Siinä tapauksessa muistan tyypin. :LOL:

North Sky

Mulla on nyt tuo kuoripuku ja vasta nyt tajusin kuinka huonoissa kamppeissa olen ennen ulkoillut. Se on ollut muutaman kerran päällä ja olen todella tyytyväinen vaikka vesisateessa en ole vielä päässytkään testaamaan sitä. Kuoripuku pitää todella hyvin tuulta ja on sopivan välipukeutumisen kanssa ihanan lämmin. Tuulisessa säässä seistessä huomasin heti eron tuulipukuun josta aina meni tuuli läpi ja palelin. Muutama päivä sitten olin ulkona todella purevassa viimassa mutta kuoripuvusta ei mennyt yhtään tuuli läpi. Oloni oli ihanan lämmin kurjasta säästä huolimatta ja huomasin jopa nauttivani ulkoilusta :)

Kiitos sulle hyvästä suosituksesta!

Eiku tää on palstan oma kurapuku-fetissityyppi, tehny näemmä paluun. Melkein samoilla sanoilla kyselee samoja juttuja vuodesta toiseen :D

No en taatusti ole. En ole koskaan edes omistanut kurapukua saati kirjoittanut mitään sellaista. En ole lukenut noita juttuja enkä tiedä tuollaista tyyppiä etkä näytä tietävän itsekään joten älä levitä perättömiä juttuja.

Yhteistyössä