saan huomiota monta kertaa päivässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettinyt tässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettinyt tässä

Vieras
Saan huomiota useita kertoja päivässä. Huomio on kehuja, flirttaavia tai kauniita leveitä hymyjä. Netiossä minulla on kuvallinen profiili muutamalla eri sivustolla. Saan kymmeniä kehuja päivittäin pelkän ulkonäön takia. Saan paljon treffiehdotuksia ja myös persoonaani kehutaan kauniiksi vain ulkonäön takia.
Minulla on aina ollut helppoa työpaikalla, työhaastatteluissa ja elämässä. Turhaa vähätellä ulkonäön vaikutusta elämänlaatuun. Palstaoppien mukaan vain persoona ratkaisee ja rumalla on samat ihanuudet elämässä kuin kauniilla jos on vain mukava persoona. Saanen olla eri mieltä.

Minut haukutaan nyt kirjoitukseni perusteella narsistiksi. En olen narsisti. Tulen loistavasti toimeen läheisteni kanssa ja lapseni ovat kilttejä ja tottelevaisia. Miksihän itseään kehuvat leimataan narsisteiksi? Onkohan kukaan lukenut narsismin määritelmää yhtäkään kertaa?

Alkuperäinen kirjoittaja miettinyt tässä:
Saan huomiota useita kertoja päivässä. Huomio on kehuja, flirttaavia tai kauniita leveitä hymyjä. Netiossä minulla on kuvallinen profiili muutamalla eri sivustolla. Saan kymmeniä kehuja päivittäin pelkän ulkonäön takia. Saan paljon treffiehdotuksia ja myös persoonaani kehutaan kauniiksi vain ulkonäön takia.
Minulla on aina ollut helppoa työpaikalla, työhaastatteluissa ja elämässä. Turhaa vähätellä ulkonäön vaikutusta elämänlaatuun. Palstaoppien mukaan vain persoona ratkaisee ja rumalla on samat ihanuudet elämässä kuin kauniilla jos on vain mukava persoona. Saanen olla eri mieltä.

Minut haukutaan nyt kirjoitukseni perusteella narsistiksi. En olen narsisti. Tulen loistavasti toimeen läheisteni kanssa ja lapseni ovat kilttejä ja tottelevaisia. Miksihän itseään kehuvat leimataan narsisteiksi? Onkohan kukaan lukenut narsismin määritelmää yhtäkään kertaa?

En ihan ymmärtänyt, tunnetko halua vielä kehua itseäsi sen lisäksi, että saat positiivista huomiota, vai kertoa saamastasi huomiosta?

Olen tosi kaunis, kaikki luulevat minua missiksi...joudun selittelemään vastaantulijoille kun tulevat pyytelee nimppareita. Minulla ei ole kuvaa netissä, en tarvitse, olen kaunis luonnosssa. Lapseni ovat perineet minun kauneuteni ja lahjakkuuteni. Olen ylpeä lapsistani.

Täällä toinen joka saa jatkuvasti huomiota.Kuviani käydään katsomassa päivittäin yli 100 henkilön voimin.Suurin osa 20-25 v poikia (harmi koska itse tykkään yli 35 v..)

Olen kaunis omalla tavallani,mutta huomiota luulen kyllä saavani vain siksi että tykkään pukeutua tiukkoihin farkkuihin ja korkokenkiin.

Mitä pahaa tuossa on? En kuitenkaan ikinä myöntäisi omalla nimelläni nauttivani /saavani moista huomiota,jatkan edelleen ´vaatimattomalla´ luonteellani esiintymistä...

Tosi mukavaa,että olet kaunis ja suosittu,mutta sitä en koskaan ymmärrä,että miksi sitä omaa erinomaisuuttaan täytyy tuoda julki? Minusta se kertoo siitä,että itsetunto ei ole aivan kohdillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosi mukavaa,että olet kaunis ja suosittu,mutta sitä en koskaan ymmärrä,että miksi sitä omaa erinomaisuuttaan täytyy tuoda julki? Minusta se kertoo siitä,että itsetunto ei ole aivan kohdillaan.

Minusta tämä ketju kertoo erinomaisella tavalla siitä, miten suomalaiset suhtautuvat, jos joku sanoo jotain positiivista itsestään. Okei, ymmärrän, että jos joku jatkuvasti ja koko ajan kehuu itseään, se on rasittavaa, mutta mehän emme tiedä tekeekö ketjun ap sitä jatkuvasti, vai oliko tämä vain kertaluontoinen tunnustus siitä, mitä suomessa ei saa tehdä: Sanoa itseään kauniiksi. Ketju ei ole kovin pitkäkään, ja kuitenkin useampi on jo lyttäämässä ap:ta alas.

"Siis mä mä ja mä, mä vaan oon niin ihana että kaikki rakastaa mua" :laugh:
On se hyvä, että on itsetunto kohdillaan ja pystyy kehumaan itsestään ja sanomaan hyviä puolia pitkän litanjan, mutta liika on kuitenkin liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:

Minusta tämä ketju kertoo erinomaisella tavalla siitä, miten suomalaiset suhtautuvat, jos joku sanoo jotain positiivista itsestään. Okei, ymmärrän, että jos joku jatkuvasti ja koko ajan kehuu itseään, se on rasittavaa, mutta mehän emme tiedä tekeekö ketjun ap sitä jatkuvasti, vai oliko tämä vain kertaluontoinen tunnustus siitä, mitä suomessa ei saa tehdä: Sanoa itseään kauniiksi. Ketju ei ole kovin pitkäkään, ja kuitenkin useampi on jo lyttäämässä ap:ta alas.

Toki kauniiksi saa itseään sanoa,mutta tuollaista yltiöpäistä itsensä kehua en voi sietää. Lienen oikeutettu mielipiteeseeni?

Toki kauniiksi saa itseään sanoa,mutta tuollaista yltiöpäistä itsensä kehua en voi sietää. Lienen oikeutettu mielipiteeseeni?

Tottakai olet, mutta mikä tuossa oli yltiöpäistä? Jos nimittäin ap saa niitä kehuviestejä oikeasti, silloin hän vain kertoo totuuden.

Tottakai olet, mutta mikä tuossa oli yltiöpäistä? Jos nimittäin ap saa niitä kehuviestejä oikeasti, silloin hän vain kertoo totuuden.

No ei kai mikään sitten. En vaan tykkää tuon tyypin ihmisistä.

Minä koitin kysyä, että mitä ap sitten tarkoitti sillä itsensä kehumisella, mutta en saanut vastausta. Tosiasioiden kertomisessa ei liene mitään väärää tai pahaa.

Ainakaan mun mielestä se ei tee ihmisestä narsistia, jos tämä kehuu itseään. Ja se kyllä on totta, että kauniilla ihmisillä on helpompaa. Ulkonäöllä kun on vaikutusta moneen asiaan. Mutta toivottavasti ap:n kauneus on myös sisäistä, ei vaan ulkoista ;)

Se on aivan totta, että ulkonäöllä on valitettavasti paljon merkitystä työelämässä ja sosiaalisissa suhteissakin.

Tahtoo vain olla niin, että työt joissa haastattattelijana on nainen, kaunis nainen jää palkkaamatta. Jos haastattelijana on taas mies, kaunis nainen palkataan.

Sosiaalisissa suhteissa sama juttu, jos olet tavallisen nätti, olet usein suosittu. Mutta jos olet huomiotaherättävän kaunis, ihmiset "pelkäävät" sinua tai eivät pysty kateutensa vuoksi aitoon ystävyyteen.

Minusta on ihan ok, että ap on sinut itsensä ja ulkonäkönsä kanssa. EI minussa herätä kateutta, vihaa tai muutakaan kränää tällainen aloitus, sillä aihe on totta.

Yhteistyössä