Saanko avautua...kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana todellakin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana todellakin

Vieras
Ottaa päähän kun minä olen 5 sisaruksesta vanhin ja kaikki yleensä kaatavat huolensa minun päälleni ja saavat kuuntelu apua ja neuvoa mut nyt sen kerran kun minulla tuntuu et pää hajoaa ja haluan kuuntelijaa niin kukaan ei halua heistä kuunnella ja minä olen ainut kellä lapsia ja nuorin on 2kk eikä ole mukavaa aina kuunnella muiden huolia ja auttaa kun sit jos itse haluaa kuuntelijaa niin ei saa.
Niin ja sit se vielä selvennykseksi eli olemme kaikki lapset huostaanotettuja ja minä vanhin ja isä kuollut ja äiti alkoholisti ja täysin välin pitämätön ja muunkaan suvun kanssa emme ole tekemisissä vaan ainoastaan me sisarukset pidämme yhtä mut en jaksa enäään kun ihan nyt huolehdin VAAN minun perheestä enkä muista.
Jos joku vois vastata vaikka jotain niin ois kiva mut en jaksa haukkuja nyt enään.

minä olen aina kuunnellut kaikkien murheet... en enää kun saimme oman lapsen, aivan tarpeeksi tekemistä ja murehtimista. no, ehkä kuuntelen mutta en ota niistä ressiä enkä vaivaa päätä...yms. Minulle ei enää soitella keskellä yötä. sano varovasti että nyt et jaksa, niin minäki oon sanonu kavereille joilla ei vielä oo lapsia

Alkuperäinen kirjoittaja api:
minä olen aina kuunnellut kaikkien murheet... en enää kun saimme oman lapsen, aivan tarpeeksi tekemistä ja murehtimista. no, ehkä kuuntelen mutta en ota niistä ressiä enkä vaivaa päätä...yms. Minulle ei enää soitella keskellä yötä. sano varovasti että nyt et jaksa, niin minäki oon sanonu kavereille joilla ei vielä oo lapsia

Olen yrittänyt mut eivät tajua ja jos laitan puhelimen äänettömälle ja en vastaa heille niin heti epäilevät että olen suuttunut.

Tietysti on hyvä kuunnella ja tukea muita jos on voimia ja jaksamista, mutta muista että nyt sun lapsi ja perhe ja jaksaminen on tärkeimpiä. Kyllä varmasti voi asiasta nätisti sanoakin, jos on hyvät välit sisarusten kanssa. Viimeistään kun saavat omia lapsia ymmärtävät varmaan mikä muutos se on elämässä, ja arki pienen vauvan kanssa vaativaa.