Saanko laittaa 5,5-kuukautisen vauvan rytmit kuosiin pakolla? Vai missä vois olla vika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos ihanaiset jälleen vastauksista. Tässä on iso elin otsassa kun yön valvoneena koittaa etsiä ratkaisuja. Olikin hyvä että ryhdyin täältä kyselemään :).

Eli en kajoa pienen rytmeihin. Nukkukoon päikkärinsä aivan rauhassa (ja hyvä niin). Koitan vaan taas totuttaa tuohon pinnasänkyyn suoraan. Se huutokonsertti kiristää hermoja, eikä ole vauvallekaan takuulla mukava. Mutta jos oppii nukahtamaan muualle kuin vaunuihin, niin saattais nukkuakin rauhallisemmin. Ne yhdet pidemmät päikyt saa jatkossakin nukkua vaunuissa ulkona.

Ja vihdoinkin perehdyn tuohon kapalointiin. Ei kai se voi olla mikään maailman vaikein juttu tehdä kapalo?

Niin ja odotan että tää kehityspiikki taas tasaantuu. Muistutan itseäni että tämäkin valvominen on väliaikaista. Ja väsymykseen ei kai voi kuolla :D.

Mä en varmaan oo paras puhumaan tän meijän univikasen äitinä, mut mulle tuli kans mieleen, että jos nukkuis kaikki unet vain ja ainoastaan omassa sängyssä? Meillä ei ainakaan oo mitään jakoo nukuttaa päivälläkään muualle tai heti mene yö ihan h*lvetilliseks...

Kapalointi on helppoa, kirjastosta saa kirjankin missä näytetään kapalon teko. Varmaan löytyis googlestakin jotain kuvia.
Mutta mä en sinuna vielä alkais huudattamalla nukuttaan pinnikseen, on kuitenkin niiiin pieni vauva vielä että ihan hyvin voit antaa nukahtaa sillain kuin parhaiten nukahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Kiitos ihanaiset jälleen vastauksista. Tässä on iso elin otsassa kun yön valvoneena koittaa etsiä ratkaisuja. Olikin hyvä että ryhdyin täältä kyselemään :).

Eli en kajoa pienen rytmeihin. Nukkukoon päikkärinsä aivan rauhassa (ja hyvä niin). Koitan vaan taas totuttaa tuohon pinnasänkyyn suoraan. Se huutokonsertti kiristää hermoja, eikä ole vauvallekaan takuulla mukava. Mutta jos oppii nukahtamaan muualle kuin vaunuihin, niin saattais nukkuakin rauhallisemmin. Ne yhdet pidemmät päikyt saa jatkossakin nukkua vaunuissa ulkona.

Ja vihdoinkin perehdyn tuohon kapalointiin. Ei kai se voi olla mikään maailman vaikein juttu tehdä kapalo?

Niin ja odotan että tää kehityspiikki taas tasaantuu. Muistutan itseäni että tämäkin valvominen on väliaikaista. Ja väsymykseen ei kai voi kuolla :D.
onko sulla unipussia?
mä kyllä kokeili mutta ei auttanut levotomuuteen.
on onneksi ohimenevä vaihe :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Poika siis 5,5kk ja nukkuu 3 päikkärit? Kyllä mä karsisin päiväunet kahteen, kun ovat noin lyhyitäkin.

aika lyhyitä päikkäreitä,en kyllä karsis viälä kyllä vauva itse karsii uniaan.
meillä nukuttiin samassa iässä viälä kolmet mutta karsi itse kaksiin päikkäreihin 6,5kk iässä.
silti oli öisin levoton

Yhteistyössä