saanko mä enää ollenkaan kotihoidontukea jos teen töitä silloin tällöin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Siis mää en oo tienny tätä!!! Meille tulee sukulaistyttö hoitaan lasta ku itse meen kouluun..Ja saadaan siis kodinhoidontuki??? :O Miten tää on niin vaike uskoo..

kotihoidontuki tai yksityisenhoidontuki.
jos ja kun teette työsopimuksen? on mahdollista saada yksityisenhoidontuki joka maksetaan suoraan hoitajalle.
monet kunnat myöntää myös yksityisentuen kuntalisän,niinkun meillä. kotihoidontukeen sitä ei saa.
esimerkiks minä saan kotihoidontukee 295?+90?+60?(445?) ja vastaavasti yksityisenhoidontuki ois mulla 3x 160? plus meidän kuntalisä yhteensä lapsista 700? (1180?) plus molempiin mahdollinen hoitolisä.
kannattaa vertailla mikä kannattaa =)
itsekkin olen miettinyt vaihtoehtona palkattua hoitajaa kun on aika siirtyä kokopäivätyöhön.

Miten mää nyt hoidan tän että ois laillista? Pitääkö mun ilmoittaa jonnekin ? Entä hoitaja, verotoimistoon..Miten tää menee :) Kävin täytteleen äsken kelan sivuilla sitä hakemusta ja siellä kysyttiin myös lapsen hoitajan nimeä jonka laitoin..

Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
Siis mää en oo tienny tätä!!! Meille tulee sukulaistyttö hoitaan lasta ku itse meen kouluun..Ja saadaan siis kodinhoidontuki??? :O Miten tää on niin vaike uskoo..

kotihoidontuki tai yksityisenhoidontuki.
jos ja kun teette työsopimuksen? on mahdollista saada yksityisenhoidontuki joka maksetaan suoraan hoitajalle.
monet kunnat myöntää myös yksityisentuen kuntalisän,niinkun meillä. kotihoidontukeen sitä ei saa.
esimerkiks minä saan kotihoidontukee 295?+90?+60?(445?) ja vastaavasti yksityisenhoidontuki ois mulla 3x 160? plus meidän kuntalisä yhteensä lapsista 700? (1180?) plus molempiin mahdollinen hoitolisä.
kannattaa vertailla mikä kannattaa =)
itsekkin olen miettinyt vaihtoehtona palkattua hoitajaa kun on aika siirtyä kokopäivätyöhön.

Miten mää nyt hoidan tän että ois laillista? Pitääkö mun ilmoittaa jonnekin ? Entä hoitaja, verotoimistoon..Miten tää menee :) Kävin täytteleen äsken kelan sivuilla sitä hakemusta ja siellä kysyttiin myös lapsen hoitajan nimeä jonka laitoin..

tarkoitatko kotihoidontukea vai yksityisenhoidontukea?
jos kotihoidontukea niin ihan täytät sen normaalisti ja hoitajaksi laitat joko itsesi tai sen nimen kuka lastasi hoitaa.
sillä ei ole merkitystä kuka sitä hoitaa kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa.
yksityisenhoidon tukeen en osaa vastata kun en sitä itse saa. siitä kannattaa kysyä paremmin kelasta,vaikka sähköpostilla.
mutta sen tiedän että työsopimus pitää olla ja työnantajana pitää maksella kaikenmoista veroa =)

Yhteistyössä