Saanko mäkin kertoa anopista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Ystäväni ovat kyllä varmaan kuulleet hänestä kyllästymiseen saakka, meidän suhde ei siis ole todellakaan mikään helppo ja voisin väittää, etten todella ole suurin syyllinen tilanteeseen. Anoppi ei tule toimeen juuri kenenkään kanssa.

Mutta tuosta "Sain anopilta 50?:n lahjakortin"-ketjusta tuli mieleen, kuten jo siinäkin ketjussa mainitsin, että olisin kyllä äärettömän yllättynyt jos anopilta tuollaisen lahjan joskus saisin. Sieltä on kyllä turha odottaa yhtään mitään. Meillä on miehen kanssa synttärit näin keväällä ja viime vuonna anoppi suureen ääneen moneen kertaan selitti, että ei nyt osta meille mitään lahjoja, koska kesällä sitten tuo meille omat puut/pensaat jotka saamme istuttaa pihaamma. No, eipä ole puskia näkynyt.

Tänä vuonna täytin kolmekymmentä ja hän kovasti sitten mieheltäni kyseli, mitä haluan lahjaksi ja kertoi menevänsä ostamaan. Synttärikahvilla kävi ja muutaman kerran on kyläillyt sen jälkeenki, mutta eipä ole lahjoja tai kortteja näkynyt.

Lapsillemme antoi viime synttärinä lahjoiksi villasukat ja joululahjaksi lakritsipussit. Kuitenkin synttäreillä oli kova tarve selittää kaikille vieraille, että toi nämä sukat nyt vaan kun on muuten niin paljon ostanut kaikkea. Mä vaan en parhaalla tahdollanikaan saa päähäni, mitä muuta hän on ostanut?!

Kuopus kun syntyi ja anoppi vuosi sitten tuli sairaalaan katsomaan niin oli ainoa vieraista joka tuli ilman mitään tuomisia, ei korttia eikä kukkia. Selitti että tuo kukat meille sitten kotiin, mutta eipä ole niitä ainakaan tämän vuoden aikana näkynyt.

Ei sillä, että häneltä mitään odottaisimme ja tai mitenkään hänen varaansa laskisimme. Omillamme pärjäämme oikein hyvin, mutta hassua että aina on suuret selitykset ja kovasti on ostamassa jotain, muttei sitä ikinä tee. Ja rahaa kyllä olisi, eli siitä ei ole kiinni. On talo,kesäasunto, maita ja mantuja ja vuokramökkejä ja osakkeitakin... Vaikka ei kai sillä omaisuudella väliä ole, omia tietysti ovat rahansa ja hänen asiansa siis minne ne laittaa.

Kiitti, jos jaksoit lukea. Mä en osaa tuota lyhyesti kirjoittamisen taitoa... :whistle: :D

Mun ex anoppi muisti mun synttärit ekaa kertaa vast sen jälkeen kun oltiin erottu :p Nykyinen kyl muistaa kaikki ja aina on jotain tuomisia ja olis ostamassa vaikka mitä eikä oikeen meinaa hyväksyä kieltävää vastausta.en oo tottunut saamaan keneltäkään noin paljoa niin on jotenkin vaikea ottaa vastaan....reissuun kun lähdimme niin antoi 500?. Hävetti ottaa vastaan mut jos en olis ottanut niin olis anoppi suuttunut. Ja sen verran vielä et ei ole ees miehen oikea äiti!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
onko meillä sama anoppi???? :o

Onko joku muukin samanlainen? :D

no ite asiassa alako kylymää hikeä pukkaamaan ko luin tuota siun juttua ko NIIN paljon meni yks yhteen.... *hrrrrr* :kieh: B) :D

Täällä myös. Mutta sillä erolla että mies pisti vähän vakavammista syistä välit poikki joten edelleen Tosimies biisin sanoja lainatakseni "anoppi ei meille nokkaansa saa työntää".

Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
onko meillä sama anoppi???? :o

Onko joku muukin samanlainen? :D

no ite asiassa alako kylymää hikeä pukkaamaan ko luin tuota siun juttua ko NIIN paljon meni yks yhteen.... *hrrrrr* :kieh: B) :D

Täällä myös. Mutta sillä erolla että mies pisti vähän vakavammista syistä välit poikki joten edelleen Tosimies biisin sanoja lainatakseni "anoppi ei meille nokkaansa saa työntää".

Ihan jäävuoren huippu tääkin aloitus oli nosta anopin touhuista, näille voi vielä nauraa mut muille sen jutuille ei. Mies on myös tehnyt aikamoista peräeroa vanhempiinsa ja joutunut sanomaan pahastikin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kohta se keksii sanoa teille että "saatte sitten kaiken kun mullan alle joutuu..."

Mä en usko, että se ikinä sanois noin... Pahinta varmaan mitä se tietää, on se että joku vois saada siltä jotain, vaikkakin olis itse jo mullan alla.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mistä noita surkeita anoppeja sikiää :o . Mä en kyllä ymmärrä, en sitten yhtään. Ja jälleen kerran mietin miten onnekas olen anoppini suhteen...

Näin myös minulla. Anopin kanssa ollaan oltu aina hyvää pataa ja jutella voi lähes aiheesta kuin aiheesta.

Eihän tuo vielä pahalta kuulosta kun vertaa minun anoppiin.Hän keksii minusta vlheita ja puhuu niistä kaikille.Esim. En hoida lapsia,en tee töitä (olen äitiyslomalla) ja elän mieheni rahoilla ja olen kuulemma kaikin puolin niin kamala ihminen että säälii miestäni kun minut vaimokseen otti.Kaikista ärsyttävintä on se että minulle esittää niin mukavaa.Ja meidän lapsissakin on vain vikaa,tietenkin kun minähän ne olen synnyttänyt.

kyllä minäkin anopista paasaan kyllästymiseen asti,joten jos tutut lukee niin voi siirtyä seuraavaan juttuun.. ;)

mun anoppi on sanonut mulle ja muille sukulaisilleen ja tuttavilleen että meidän lapset ei ole hänelle yhtä tärkeitä kun hänen tytön lapset koska minä olen ne lapset synnyttänyt,että oman lapsen synnyttämät siis ovat tärkeämpiä.

lahjaksi on tuonut mm. kirpparilta ostettua ja yksi joulu oli nukke paketissa jolta puuttui jo valmiiksi käsi..

sitten kaikissa sukujuhlissa se sanoo että voi kun hänestä nämä lapsen lapset niin tykkää ja ovat niin tärkeitä hälle.. no,meidän lapsetkaan ei oikein muista edes koko mummoa kun nytkin on käynyt kesällä viimeksi ristiäisissä meillä (nähnyt 1 kerran meidän nuorimmaista) ja sitä ennen kävi toissa jouluna tunteroisen mutkan..

lasten synttäreillä anoppi ei käy,eikä osta lahjoja.. (siis itse kyllä pystytän lapsille kaikki tarpeellinen ostamaan että ei sitä lahjaa pakko ois edes tuoda mutta kun ei kiinnosta edes tulla katsomaan)

miehelle,eli omalle pojalleen osti lahjaksi jouluna muovisen auton ikkunan rapan,ja rakkaalle tytön miehelle osti hiustenleikkuu setin..joten tällainen arvomaailma..

niin ja ristiäisissä hänet piti kuvata ristiäislahjansa kanssa että saa näyttää kaikille mitä on ostanut lahjaksi!!!!!! (osti sen kun miehen sisko oli kummina eikä sillä ollut varaa ostaa sitä kehystä niin soitti meille että ostaa halvin niin hän maksaa)

sitten hää budjettiin osallistui niin että maksoi puolet miehen puvun takista..

mitähän muuta..listaa vois varmaan loputtomiin jatkaa,eli et oo ainut kellä on ihme anoppi..onneks miehellä on parempi! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän tuo vielä pahalta kuulosta kun vertaa minun anoppiin.Hän keksii minusta vlheita ja puhuu niistä kaikille.Esim. En hoida lapsia,en tee töitä (olen äitiyslomalla) ja elän mieheni rahoilla ja olen kuulemma kaikin puolin niin kamala ihminen että säälii miestäni kun minut vaimokseen otti.Kaikista ärsyttävintä on se että minulle esittää niin mukavaa.Ja meidän lapsissakin on vain vikaa,tietenkin kun minähän ne olen synnyttänyt.

Mä sanoinkin, että tää oli vaan jäävuoren huippu... Eihän anoppi mussakaan näe kuin vikaa, meillä siis mies parka joutuu hoitamaan lapsia ja tekemään vielä ruokaakin... huono äiti/vaimo minä siis olen. Meidän lapset ovat kuulemma vaan niin tämän isoäidin poikia, niin hänen peräänsä jne. Sitä hän kaikille toitottaa, vaikka ei ole kauaa kun kuopus vielä vierasti mammaa, silti piti munkin sukulaiset oikein aivopestä siitä tiedosta, että lapsillemme tosiaan mamma on se ykkönen :headwall:
Ihmettelen, että yleensäkin pitää alkaa kilpailla lasten äidin ja muiden isovanhempien kanssa siitä ketä lapsille on tärkein.

Joo, enpä jaksa edes enempää kertoa, menee vaan päivä taas pilalle jos alan miettimään. Mutta ei tosiaan kiva tilanne sullakaan :hug:

"Ihmettelen, että yleensäkin pitää alkaa kilpailla lasten äidin ja muiden isovanhempien kanssa siitä ketä lapsille on tärkein. "

tämmönen just on munki anoppi..arrrrggghhhh.

Itse laitoin anopin kanssa välit poikki kun kaikki asiat tuli minun tietooni.En anna lapsia hoitoon eikä tarvi vierailla ym.Minun mielestä lapset ei tarvi tuommosta mummia joka puhuu ja ajattelee meistä noin.Aikansa asiaa itki ja kielsi puhuneensa mutta kai se on asian hyväksynyt.Meidän nuorimat lapset ei tunne anoppia eikä kyllä esikoinenkaan ole kysellyt.

Yhteistyössä