saanko nyt kysyä, että mitä ihmettä sitä sitten SAA pyytää häälahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄmmÄ82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄmmÄ82

Vieras
Tuli mieleeni tuosta rahaketjusta... Me mennään talvella naimisiin ja ollaan asuttu yhdessä kaaaauan ja meillä on jo astiastot yms. niin mitä ihmettä saa sitten pyytää lahjatoiveena jos ei rahaa?
jos tulee 150 vierasta ja jokainen tuo "vaan jotain" niin on se aika paljon ylimäärästä krääsää kämpässä sen jälkeen.
Onko siinä nyt jotain pahaa pyytää häämatkaa varten rahaa. Jos siis kutsussa lukee kuten meillä: "kaikkea meillä jo on, rakkaus, toisemme ja onni tavaton. Jos kuitenkin lahjan haluat antaa häämatkakassaa kartuttakaa"
??!!

Me tehtiin Sokokselle lahjalista, klikkailin sieltä sellaista mitä tarvittiin, vaikkapa lakanoita ja uusi paistinpannu ja vedenkeitin. En kehdannut pyytää rahaa :ashamed: Sitäkin kyllä saatiin, ja jotain typerää listan ulkopuoleltakin.

Saa pyytää rahaa ja se onkin yleistä nykyään, kun naimisiin tosiaan mennään myöhemmin ja on jo yhteinen koti tavaroineen. Rahaa annetaan ihan yleisesti ilman mitään sen kummempia metelöintejä esim. ammattiin valmistuville tai konfirmoiduille.
Rahalahjassa ei ole mitään törkeää. Liekö tässäkin takana kateus, kun toiset saa ja itse ei? :whistle:

Me ei tarvittu oikeasti yhtään mitään, muttei laitettu lahjoista mitään ja kysyttäessä sanottiin että mieluiten rahaa muttei lahjalla ole mitään väliä.

Siis kuuluu antaa mahdollisimman vähän ja toisaalta halutaan saada paljon xD
Ei vainen,
Kun on oltu jo kauan yhdessä,asutaan saman katon alla ja kaikki tarvittava löytyy niin on ihan fiksua pyytää rahaa lahjaksi. Kateelliset ne huutelee että on noloa jos ei saa miljoonaa mutteivat kuitenkaan ole itse valmiita antamaan sitä 20e enempää.. Nämä kun eivät ilmeisesti ole saaneet edes sitä 20e..
Toivottavasti juhlanne onnistuvat ja rakkaus riittää läpi elämän!

Mun mielestä toi ap:n idea ja teksti kutsuun on ihan hyvä.
Ja kun tuollalailla "lahjatoiveensa" kutsuun laittaa niin silloin hääparin pitää olla tyytyväinen summaan kuin summaan, saa sitten kympin tai satkun tai jotain siltä väliltä !

Mun mielestä voi toivoa mitä tarvii, vaikka sitä rahaa. Mä toivon joka joulu, synttäri, lasten synttärit jne rahaa, koska tarviin rahaa että voin sitte ostaa esim. uuden pyörän, sängyn eskari ikäselle. Mä inhoan kaikkea ylimäärästä krääsää ylikaiken. Muutenkin ärsyttää ku ostetaan aina tavaraa ja sitä ei kuitenkaan arvosteta. Muksut saa aina lahjaks leluja ja rikkoo ne vartissa ja leikkii kaukosäätimillä. Mitä järkeä???

Alkuperäinen kirjoittaja fs:
No onpas paljon tulossa vieraita, jos jokainen vieras antaa 20?. niin se tekee jo 3000?.

Myös häät maksavat!!!! 45?/ruokailija. joten tuskin plussan puolelle pääsemme. ja rahalla/summalla ei väliä kunhan ei tule mitään ylimäärästä tavaraa jolla ei mitään käyttöä!

siis missä kaikki ne, jotka ovat ehdottomasti sitä mieltä, että rahan pyytäminen lahjaksi on noloa? olisi kiva tietää mitä he sitten tässä tilanteessa tekisivät..

Alkuperäinen kirjoittaja ÄmmÄ82:
siis missä kaikki ne, jotka ovat ehdottomasti sitä mieltä, että rahan pyytäminen lahjaksi on noloa? olisi kiva tietää mitä he sitten tässä tilanteessa tekisivät..

Mun mielestä se ei yleisesti ottaen ole noloa, mutta minusta olisi ollut noloa laittaa kutsuun rahankerjuuviesti. Siksi emme pyytäneet mitään. Kyllä ihmiset kysyivät kun ilmoittautuivat ja vain 2 lahjaa tuli, joista toinen lähtee kiertoon...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun mielestä se ei yleisesti ottaen ole noloa, mutta minusta olisi ollut noloa laittaa kutsuun rahankerjuuviesti. Siksi emme pyytäneet mitään. Kyllä ihmiset kysyivät kun ilmoittautuivat ja vain 2 lahjaa tuli, joista toinen lähtee kiertoon...

Ihan mielenkiinnosta, onko sinusta tuo meidän kutsuun tuleva teksti "rahankerjuuviesti"?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihan mielenkiinnosta, onko sinusta tuo meidän kutsuun tuleva teksti "rahankerjuuviesti"?

On. sama asia runon muodossa. ei se silti minua haittaisi kun rahaa antaisin kuitenkin mutta me ei vilpittömästi haluttu mitään joten _minusta_ se olisi ollut noloa.

Minusta se on noloa. Jos on kerta jo kaikkea niin tuossa tilanteessa mä laittaisin jonkun hyväntekeväisyys jutun tilinumeron tms jolloin lahjasta hyötyy moni muu jotka sitä enemmän tarvitsee kuin aikuiset ihmiset joilla on jo kaikkea.

Se on niin outoa, että ihmiset, joilla on mielestään kaikkea, tarvitsevat rahaa niin kipeästi että sitä suoraan pyytävät. :)

En laittaisi kutsuun rahankerjuurunoa. Ellei sitten raha olisi menossa jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle.

Alkuperäinen kirjoittaja miemie:
Se on niin outoa, että ihmiset, joilla on mielestään kaikkea, tarvitsevat rahaa niin kipeästi että sitä suoraan pyytävät. :)

En laittaisi kutsuun rahankerjuurunoa. Ellei sitten raha olisi menossa jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle.

Tavaraa voi olla mutta ei ylimääräistä rahaa esim. unelmien häämatkaan.

Yhteistyössä