Saanko täällä nillittää kun en kehtaa näin tyhmästä asiasta tosielämässä avautua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Miehen tytär kävi katsomassa meidän vauvaa ja muisti samalla myös isompia sisaruksia. Oli pakannut laatikkoon pussillisen multaa, pienet kastelukannut ja sellaiset "minikasvihuoneet" taimien kasvatusta varten.

Suunnittelin että laitan tänään taimienkasvatusalustat valmiiksi, siis mullat ja muut että lasten tarvii vaan laitella siemenet. Niissä siis on sellainen vihreä muovinen kaukalo alla, sen päällä musta levy missä on kolot multaa varten ja päällä kirkkaasta muovista kupu. Olin kaksi levyä ehtinyt täyttää mullalla kun huomasin että niitä on vain kaksi, vaikka aluskaukaloita on neljä. Ja kirkkaita kupuja on vaan yksi. Silloin vasta tajusin että eihän niissä ollut mitään kelmua päällä, joten pakkaus oli ollut avattu.

Että sitä minä vaan että jos on pakko tuoda jotain niin eikö se voisi olla sellaista mitä ei ole jo käytetty? Ja huom, jos itsestä tuntuu että jotain on tuotava. Lapsille olisi riittänyt se että sisko kävi kylässä. Kiitos, helpotti! :D

Soita hänelle perään "arvaas mitä, sä olit varmaan vahingossa ottanut niitä kirkkaita muovikansia ittelles enemmän kuin mitä piti. Meillä on niitä vain yks".
(tiedäthän että muovikelmu ajaa saman asian idätysvaiheessa kuin tuo muovinen kansi, teet vaan pieniä reikiä siihen kelmuun ettei home iske)

Entäs jos se paketti oli sellainen jossa oli useita noita minikasvihuoneita ja niiden tuoja sitten laski että ottaa itselleen ne ylimääräiset ? Olisihan ollut hassua jos olisi tuonut vaikka kuusi (olettaen että pakkauksessa oli kuusikasvihuonetta) kun tarvista oli neljälle.
Joskus on nimittäin niin että noita myydään pakettitarjouksena jolloin pakkauksessa on enemmän kuin yksi minikasvihuone.

Pakko tähän vastata että ihana ele miehesi tyttäreltä. Voisiko ne kannet korvata vaikka kelmulla??
Mun miehen tytär toi meidän vauvalla ihanat ensi kesän juhla kengät ja rannekorun ja olivat kuulema ne kirppikseltä löytäneet äidin kanssa ja mä olin otettu siitä että vauva sai jonkun lahjan.Ajatushan se on tärkeintä,ainakin minusta :)

Soita hänelle perään "arvaas mitä, sä olit varmaan vahingossa ottanut niitä kirkkaita muovikansia ittelles enemmän kuin mitä piti. Meillä on niitä vain yks".
(tiedäthän että muovikelmu ajaa saman asian idätysvaiheessa kuin tuo muovinen kansi, teet vaan pieniä reikiä siihen kelmuun ettei home iske)

Entäs jos se paketti oli sellainen jossa oli useita noita minikasvihuoneita ja niiden tuoja sitten laski että ottaa itselleen ne ylimääräiset ? Olisihan ollut hassua jos olisi tuonut vaikka kuusi (olettaen että pakkauksessa oli kuusikasvihuonetta) kun tarvista oli neljälle.
Joskus on nimittäin niin että noita myydään pakettitarjouksena jolloin pakkauksessa on enemmän kuin yksi minikasvihuone.

Voih apua, nyt jo hävettää tää mun aloitus! Noinhan siinä on varmaan käynyt... Ihmettelin vain kun kaikkia osasia oli eri määrä, luulisi että olis katsonut että kaikkia on sit saman verran. Suunnittelin juuri että ostan kaupasta sellaisia turvejuttuja noihin ylimääräisiin kaukaloihin ja laitan kelmut päälle, niin ei mee nekään hukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli/äiti;29630837:
Pakko tähän vastata että ihana ele miehesi tyttäreltä. Voisiko ne kannet korvata vaikka kelmulla??
Mun miehen tytär toi meidän vauvalla ihanat ensi kesän juhla kengät ja rannekorun ja olivat kuulema ne kirppikseltä löytäneet äidin kanssa ja mä olin otettu siitä että vauva sai jonkun lahjan.Ajatushan se on tärkeintä,ainakin minusta :)

Olen ihan samaa mieltä, vaikka ei sitä nyt varmaan kukaan uskokaan :D Olin ilahtunut koska tämä lahja oli niin osuva, isommat lapset ovat innokkaita puutarhureita ja mielellään kastelevat ja hoitavat kaikki kasvit sisällä ja ulkona. Minusta pelkät kastelukannut olisi ollut ihan passeli muistaminen.

Asiasta kolmanteen mä olisin kyllä ottanut lapset mukaan siihen koko projektiin alusta asti. Multien laittoon jne. Sanomalehtiä vaan kylppärin lattialle, niin ei haittaa vaikka tulis vähän sotkua. Saisivat tehdä muutakin kuin vaan tökätä sormella sen siemenen sinne ja olis varmaan niistäkin kiinnostavampaa koko touhu.

Yhteistyössä