Saanko taas mielipiteenne? Miehen kanssa vääntöä talon pintaratkaisuista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Ollaan siinä pisteessä että on pakko alkaa tekemään ratkaisuja talomme väreistä ja materiaaleista jne. Olen miettinyt joitakin juttuja, mutta miehen mielestä lopputuloksesta tulisi sekava sillisalaatti. Ja kun kysyn että mitä hän sittten haluaa niin vastaus on:" että on hienoa" |O :headwall: .

Eli tämmöistä suunnitelmaa:

- eteiseeen beiget isot laatat lattiaan. Sellaiset jotka ei oo ihan tasaisen väriset. Seinille valkoiset puolipanelit ja loppuseinä maalataan vaalean beigeksi. Vaatekaappi ja kenkäteline/naulakko valkoiset. Lisäksi eteisen yhdelle seinälle tulee todennäköisesti tummanruskea puinen antiikkkisohva.

- poikien makuuhuoneisiin tulee yhtä seinää lukuunottamatta maalatut yksiväriset seinät (hempeän vaaleansininen). Yhdelle seinälle maalataan eri paksuisia pystyraitoja (vaaleansininen, beige, valkoinen). Lattiat ruskeankirjavaa laminaattia.

- Meidän makkarin kaikki seinät samalla hempeän vaaleansinisellä ja lattia samalla ruskeankirjavalla laminaatilla.

- Olohuoneen ja keittiön seinät maalataan beigeksi (sama väri kuin eteisessä ). Olohuoneen lattia ruskeankirjavaa laminaattia ja keittiön lattia beigeä isoa laattaa (sama kuin eteisessä ). Keittiön kaapistojen välitila laatoitetaan.... jollain, en tiedä vielä millä :D. Mutta siis varmasti jollain neutraalilla värillä, olen nyt ihastunut luonnonkivimosaiikkiin. Keittiön kaapistot on valkoiset, työtasotruskeankirjavat.

- Keskellä olohuonetta ja keittiötä (siis tupakeittiötä ) on valkoinen kaakeloitu takka.

- Vessan, kylpyhuoneen, kodinhoitohuoneen ja saunan lattiat laatoitetaan myös beigellä laatalla, mutta pienempikokoisella. Kodarin kaapistojen välitila laatoitetaan samalla laatalla kuin keittiön. Kaapistot on valkoiset, työtaso ruskeankirjava.

Kylppärissä seinien pääväri on valkoinen laatta, johon pitää keksiä vielä jotain jujua, en vaan tiedä mitä. Vessan seinät on 2 seinää vaakaan paneloitua alhaalta ylös ja yksi seinä (missä lavuaari) on laatoitettu. En tiedä vielä millä laatalla.

Vessan ja kodarin katot on paneloitu (ja siis kaikki panelit valkoisia).

Eli väreinä on: valkoinen, tummanruskea, beige ja vaaleansininen kaikissa huoneissa. Ne on myös meidän kalusteiden värit jne.

Onko tämä nyt sillisalaatti?

Ei todellakaan ole sillisalaattia! Kuulostaa ihan kivalta ja neutraalilta ja rauhaisalta. Ainoa mitä kannattaa ottaa huomioon, on, että se lattia jota kutsuit ruskeankirjavaksi menee yhteen sen keittiön ja kodarin tason kans joka oli myös jotain tyyliin ruskeankirjava. =) Eli varmista että nämä sopii yhteen, muuten ottaa silmään, ja samoin siihen laittasin tosiaan jonkun hempeen valkoisen kermanvaalean kaakelin vain.

mutta minä en vaan beigestä oikein välitä. Se on ehkä turvallinen ratkaisu, mutta alkaako pidemmän päälle kaduttaa että kaikki on juuri niin tasaisen väristä? Vaaleansininen värinä taas on melko rajoittava, ihan kaikkia muita värejä ei voi sen kanssa käyttää, toisaalta oletkin laittamassa sitä sellaisiin kohteisiin että voi vaihtaa myöhemmin jos kyllästyy.

Juu, tarkoitus on tosiaan katsoa että lattia sopii työtasojen kanssa yhteen. Meillä oli tuollainen lattia vanhassa kämpässä ja sopi tosi hyvin meidän kalusteiden kanssa. Anopilla taas on tuollaiset työtasot ja mä olen niitä aina kateellisena ihastellut :).

Mun yksi ehdottomista lempiväreistä on beige ja ruskea. Olen tykännyt niistä K-A-U-A-N :D. Ja mun silmiini vaaleansininen on ihana väri noiden rinnalla. Ei ole siis niinkään kyse turvallisista ja neutraaleista väreistä, vaan ihan ehdottomista lemppareista. Mies ei oikein tykkää tuosta vaaleansinisestä, mutta mun on kyllä ihan pakko saada myös sitä taloon väriksi :D

No siinä tapauksessa kuulostaa oikein hyvältä, koska kaikilla on oma makunsa :) Ehkä sinun kannattaa vielä yrittää nyhtää miehestä vielä irti millaisesta hän pitäisi, siis muustakin kun hienosta :D

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kaikki muu kuulostaa mun korvaan ihan kivalta, mutta tuo puolipaneeli on kyllä niin ei, ei......

Mulla on joku fiksaatio paneeleista :D :D. Mä yritin saada sitä keittiön ja kodarin välitilaankin, mutta mies tyrmäsi ideani.

Mut mitä jos se ei oliskaan puolikas, vaan lattiasta kattoon? Olisko se sitten parempi?

Vessaan tulee tosiaan lattiasta kattoon, mutta kylläkin vaakasuoraan.

Meillä oli laattalattia ja osoittautui kamalaksi, liukas, kaikki meni rikki jos tipahti (lelut, astiat, jne )
sitä en laittaisi, mutta muuten kivan kuuloinen asunto tulossa

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
No kai mies nyt nostaa itsestä niskasta kiinni ja sanoo jos ei miellytä. Jos ei sano kuppaa kummempaa, niin tee sää ratkaisut

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Jotain tuon suuntaista mä jo sanoinkin miehelle :D ;)

Tai siis sanoin että jos ei kerran miellytä, niin sitten vaihtoehtoja kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Beigen sävyjä on paljon, se on maalina vaikea väri. Kannattaa ottaa harmaaseen taittuva beige.

Puoli paneelit on out. Laittakaa ennemmin vaikka sormipaneelia.

Mä toivon että mulla on jäljellä vielä muistissa meidän vanhan kämpän maalikoodi. Mun mielestä se beige oli just eikä melkein :D.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Beigen sävyjä on paljon, se on maalina vaikea väri. Kannattaa ottaa harmaaseen taittuva beige.

Puoli paneelit on out. Laittakaa ennemmin vaikka sormipaneelia.

Mä toivon että mulla on jäljellä vielä muistissa meidän vanhan kämpän maalikoodi. Mun mielestä se beige oli just eikä melkein :D.

Hyvä :)

Jos mies haluaa vaan hienoa eikä kerro enempää, ni on hyvin vaikea miellyttää. Kysele mikä olis kivempi ja yritä yhdistellä siitä. Älä odota että hän alkaa kertomaan sen tarkempia yksityiskohtia, siihen miehet ei liene kykenevän? =)
Meillä tehtiin taloa siten, että minä kerroin materiaalit, kelpuuttelin niitä sitten mieheni kautta, ja jos ei tullu tyrmäystä ni laitettiin se. Ainoita tyrmäyksiä tais olla mun älytön idea sekottaa kahta eri kaakelia keittiössä. Siinä mies sanoi että miksipä ei, muttta ei kai oikein kuitenkaan. Ja hyvä kun miestä kuuntelin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jos mies haluaa vaan hienoa eikä kerro enempää, ni on hyvin vaikea miellyttää. Kysele mikä olis kivempi ja yritä yhdistellä siitä. Älä odota että hän alkaa kertomaan sen tarkempia yksityiskohtia, siihen miehet ei liene kykenevän? =)
Meillä tehtiin taloa siten, että minä kerroin materiaalit, kelpuuttelin niitä sitten mieheni kautta, ja jos ei tullu tyrmäystä ni laitettiin se. Ainoita tyrmäyksiä tais olla mun älytön idea sekottaa kahta eri kaakelia keittiössä. Siinä mies sanoi että miksipä ei, muttta ei kai oikein kuitenkaan. Ja hyvä kun miestä kuuntelin. =)

Kuulostaa hyvältä ja järkevältä :). Mun mielestä on myös hyvä että mies on järjen äänenä vähän toppuuttelemassa mua ja mun ideoitani. Mulla on pulppuaa ideapankki vähän turhankin kovalla sykkeellä ja siksi tulee tehtyä jonkin verran hutejakin. Monta kertaa on käynyt niin että mä olen ollut jostain aivan intoa piukassa ja sitten mies on järkevästi perustellut miksi ei niin. Ja ollut ihan oikeassa.

Mulla on myös taipumusta ylilyönteihin ja liioitteluihin koristelujen, sisustuksen jne. suhteen ja sitä kait mies pelkää että niin käy nytkin. Sen takia oli pakko täältä varmistella että olenko taas sortunut samaiseen ongelmaan vai onko tässä jotain tolkkua :D

Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Meillä on maalattu muskoviitti nimisellä sävyllä alakerrasta osa seiniä....mielestäni ihan jees...

Muskoviitti? Onko se joku beigen sävy?

Ja juu, edelliseen kommenttiisi: kyllä sitä kait (yleensä) nainen osaa vähän paremmin noita sisustusjuttuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Meillä on maalattu muskoviitti nimisellä sävyllä alakerrasta osa seiniä....mielestäni ihan jees...

Muskoviitti? Onko se joku beigen sävy?

Ja juu, edelliseen kommenttiisi: kyllä sitä kait (yleensä) nainen osaa vähän paremmin noita sisustusjuttuja :)

Kyllä on beigen sävy...en ole varma onko koneella kuvia asunnosta, missä näkyisi. Maalikartassa se oli nimellä muskoviitti ja on siis ihan kiva sävy.

millainen talo teille tulossa? paketti vai pitkästä? minkä kokoinen?
itse en kans diggaa noista puolipaneeleista. ja vessaan laittaisin kaakelit joka seinälle, vaikka se kalliimpaaa onkn kuin maali tai paneeli

Juu, ja älä ainakaan yöllä tee niitä päätöksiä! Mullakin toi älytön kahta laatta keittiöön idea tuli yön pimeinä tunteina kun lapset oli saatu vihdoin nukkumaan. Mies sitten sanoikin välillä että kuules, jatka huomenna, nuku jo. =) Että välillä tulee kyllä sitte ihan sekoakin mietittyä kun se materiaalien valinta ei ole mitään helppoa tosiaan, ja kun pitäs nähä kokonaisuus siinä silmien edessä.. Vaikeaa.
Mullakin oli jo ihan selvää pesuhuoneen laatta, ni rupesin yhtäkkiä empimään sitä. Mies taas että ei nyt aleta enää vaihtaa, harmaa on ihan hyvä. Ja jälkeenpäin olen miettinyt että mikähän järjen jättiläinen minäkin olin silloin olevinani ku meinasin vaihtaa hyvästä huonoon!!=)

No toi on kyllä kaikkea muuta kuin sillisalaatti, jopa kyllästyttävän samoissa väreissä koko talo. Siis mun mielestä. Kaikkinensa kuulostaa hyvin samalta kuin teidän rivariasunto (niiden kuvien perusteella). Mut pääasia että itte tykkäätte :)

Alkuperäinen kirjoittaja viera:
millainen talo teille tulossa? paketti vai pitkästä? minkä kokoinen?
itse en kans diggaa noista puolipaneeleista. ja vessaan laittaisin kaakelit joka seinälle, vaikka se kalliimpaaa onkn kuin maali tai paneeli

Meillä on Kastellin talopaketti, eli siis pre cut- tavarasta paikan päällä rakennettu :). Perinteinen puutalo ja neliöitä on 110 +käyttöullakko 40 neliötä.

Vessaan haluan sen panelin sen takia kun ihastuin nähtyäni tuollaisen ratkaisun jossain sisustuslehdessä. Mun mielestä se oli aivan ihana! Ei siis tällä kertaa kustannuskysymys tuo ratkaisu :)

Tässä on huono kuva, ei sävy näy. Tuo oikeanpuoleinen seinä on sillä maalattu....ei vaan pääse väri oikeuksiinsa...

http://www.aijaa.com/v.php?i=5426628.jpg

Näyttää kuvassa valkoiselta näköjään, ei ole luonnossa noin vaalea...höh.

Yhteistyössä