Saanko tukea sossusta, jos kaikki tulot ovat yht. 930 eur/kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija-yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja siis täytyy sanoa, että sinulla on hieno tilanne kun on oma asunto. Kun menet töihin ja alat lyhentämään opintolainaa, niin olet paljon paremmassa asemassa kuin se, ketä maksaa toiselle vuokraa ja joutuu pahimmassa tapauksessa käymään sossussa sittenkin vielä.

Sehän riippuu paljon siintä mitä sulle jää käteen tuosta summasta kun kaikki laskut on maksettu ja mikä on se summa paljon pitää kaikkien laskujen jälkeen jäädä käteen kuukaudessa...

[QUOTE="minä";22277683]Sehän riippuu paljon siintä mitä sulle jää käteen tuosta summasta kun kaikki laskut on maksettu ja mikä on se summa paljon pitää kaikkien laskujen jälkeen jäädä käteen kuukaudessa...[/QUOTE]

Ei todellakaan mene noin, että ensin maksetaan kaikki laskut ja sen jälkeen tietty määrä rahaa pitää jäädä käteen. Ainoastaan hyväksytyt menot huomioidaan. Muutenhan porukka tilailis osamaksulla sitä sun tätä ja ostelis osakkeita ja autoja velaksi, jos kaikki laskut huomioitaisiin.

[QUOTE="mä";22277798]Ei todellakaan mene noin, että ensin maksetaan kaikki laskut ja sen jälkeen tietty määrä rahaa pitää jäädä käteen. Ainoastaan hyväksytyt menot huomioidaan. Muutenhan porukka tilailis osamaksulla sitä sun tätä ja ostelis osakkeita ja autoja velaksi, jos kaikki laskut huomioitaisiin.[/QUOTE]

no joo..muotoilin ehkä asian väärin..oletan että ap tietää mitä laskuja sossu ottaa huomioon..eli vuokra, sähkö,kotivakuutus ja terveysmenot...

Alkuperäinen kirjoittaja väärin muotoiltu kirjoitus;22277827:
no joo..muotoilin ehkä asian väärin..oletan että ap tietää mitä laskuja sossu ottaa huomioon..eli vuokra, sähkö,kotivakuutus ja terveysmenot...

Tämän asian kanssa kannattaa olla tarkkana. Yllättävän moni kuvittelee sossun maksavan niin tv-luvat, netin, puhelimen, lehdet, nettitilausten erät ja jopa auton osamaksut.

[QUOTE="vieras";22277555]Tilapäisesti asuntovelallinen voi ehkä saada sossusta rahaa, mutta tilanteen jatkuessa täytyy asunto myydä. Sanoit, että teillä huomioitiin korot? Miten se itse velka, otitteko lyhennysvapaata vai huomioitiinko sekin?[/QUOTE]

loppuosaa lainanmaksusta ei huomioitu.. se kun ei ole ns. pakollista menoa :). se maksettiin omasta pussista. tiukkaa teki, mut ei haluttu olla lyhentämättä velkaa vaikka kyse olikin parista kk.

Kysäsen nyt tässä ketjussa, jos lähden opiskelemaan, enkä saa enää opintotukea, koska tukikuukaudet käytetty loppuun, saadaanko lasten kaa sossusta jotain. Asumistuki tulis siis kelalta ja kahden lapsen elarit ja lapsilisät. Vai onko opiskelu nyt sit mahdotonta kun oon yh enkä siis opintotukea enää saa?

Yhteistyössä