saankohan pyytää perhehuonetta kun meille tulee kaksoset niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bbbb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bbbb

Vieras
ku haluaisin et mies tulis mun kans sit sinne ...öhöm vähä sekavaa mut pelottaa hoitaa niitä yksin...meillä ennestään jo kolme. niin saako sinne perhehuoneeseen ottaa isompia lapsia mukaan?joo tyhmä kysymys... mut en tiedä niistä perhehuoneista mitään...:/

Perhehuone on tarkoitettu vain vastasyntyneelle ja vanhemmille. Sisarukset voivat vierailla vierailuajan puitteissa.

Eikä se nyt niin vaikeaa ole kaksosten hoito. Liukuhihnameininkiä :D äkkiä sitä rutinoituu.
Minulla kaksoset + esikoinen.

Mä toivoin perhehuonetta, mutta sitten lapset syntyivät illalla, toinen lähti teholle, toinen hoitajille ja mut vietiin ensin leikkaussaliin sitten siihen huoneeseen, jossa olin ollut jo ennen lasten syntymää. Siinä härdellissä ei oltaisi tehty perhehuoneella mitään. Mutta jos kaikki menee hyvin, niin on mahdollista, ja varmaan kivempi hoitaa lapsia heti alussa kahdestaan.

Mä olin lopulta 10 päivää synnytyksestä sairaalassa lasten kanssa, joista kolmena viimeisenä mulla oli molemmat huoneessa. Vikana yönä mieskin jäi sairaalaan, kun huoneen toinen peti oli tyhjänä. Ihan hyvin siellä sairaalassa pärjäsi lasten kanssa yksinkin. Apua sai, jos tarvitsi.

kätilöopistolla ainakin haikaranpesään saa ottaa niitä sisaruksia mukaan, en kyllä tiedä saako kaikkia kolmea sinnekään. muuten käsitteekseni ainakin pääkaupunkiseudulla sisarukset jää kotiin.

nii ku mietin vaan sitä et kehtaako olla tavallisessa huoneessa muiden kans jos niillä menee vaikka hermot jos kumpikin vuorotellen märisee...

Sitten soitetaan vain kellolla hoitaja apuun, jos tuntuu, ettei omat kädet riitä :D Tuntui, että kaksosten kohdalla suorastaan rakastivat tulla auttamaan, kun ykssen kanssa tuntui, että anteeksi sai pyydellä, kun apua pyysi...

Suotta tuota murehdit. Eiköhän siinä huonetoveri ymmärrä, että sinä parhaasi yrität, etkä tahallaan itketä vauvaa.

Perhehuone on tosiaan yleensä tarkoitettu syntyneelle vauvalle/vauvoille ja heidän vanhemmilleen, muut lapset vierailevat osastolla, mutta sairaala ei ole mikään lapsien paikka silleen, että olis hyvä että he on tarpeettomasti siellä yötä. :) Perhehuonetta saa toki pyytää kuka tahansa, niin kaksosten kuin yhdenkin vauvan vanhemmat, varmuutta sen saamisesta ei taida monikaan sairaala antaa.

Yhteistyössä