Säästämisestä..On ollu juttua aiemminkin, mut...*turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Oon aatellut että jos tässä (tai siis ensi) kuussa koittais olla ostelematta mitään turhuuksia. Ja kattoa jäiskö silleen yhtään enempi käteen..
Kuten, joskus käydään grilliltä ruokaa/kaupasta sipsii tai karkkii tms. turhaa ja esim. kirppariltakin myönnän joskus ostavani semmoistakin mitä en oikeesti tarviis..kun vaatehuone pullistelee muutenkin tavaranpaljoudesta :ashamed:
Jos vaan kävis tuon tavarapaljouden läpi, kattois mitä vielä tarvitaan ja esim. lasten pieneks menneitä, mitä ei enää mee kummallekaan, niin laittais myyntiin/roskiin..

Ruokiakin pitäis koittaa suunnitella etukäteen, niin tietäis mitä kaupasta lähtee ostamaan..mutta sekin tuppaa unohtumaan.

Oisko jotain muuta, tommosia yksinkertaisia asioita mistä vois koittaa säästää?

Mitään lehtiä meille ei tuu, ei oo tullu pitkään aikaan.

Kaikesta voi säästää, riippuu vain kuinka pitkälle siinä haluaa mennä :). Itse kamppailen samaisen aiheen kanssa.
Turha tavara ainakin pois, mielellään myyntiin. Sähkönkulutuksesta ainakin voi jonkin verran säästää. Kirppikseltä ostaminen on hyvin pieni paha :), siellähän sitä halvinta on.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinzus:
Kaikesta voi säästää, riippuu vain kuinka pitkälle siinä haluaa mennä :). Itse kamppailen samaisen aiheen kanssa.
Turha tavara ainakin pois, mielellään myyntiin. Sähkönkulutuksesta ainakin voi jonkin verran säästää. Kirppikseltä ostaminen on hyvin pieni paha :), siellähän sitä halvinta on.

No juu,kirppikseltä tulee suurin osa vaatteista (niin lasten kuin omista) ostettua mutta kun joskus ne hankinnat on suht turhia..esim.miehen mielestä miun ei tarviis kantaa meille enää yhtään laukkua..eikä niitä oo ees montaa :snotty: :D

täällä otetaan kans vinkkejä vastaan. Kirppareita ei ole eikä prismoja ja citareita mistä ostaa halvemmalla tarjousten perässä. Herkut on jo pannassa ja autoa en omista. eli lähinnä halpoja vaatefirmoja kaipailen mistä ostaa postimyynnistä lapsille vaatetta tms vinkkejä.

Jos kirppareita ei ole paikkakunnalla niin "halpoja vaatefirmoja" halvempaa on usein ostaa lapsille vaatetta paketteina Huuto.netistä. Yksittäisten vaatteiden kohdalla postikulut on isot, mutta paketeissa selvästi pienemmät.

Missään tapauksessa en ostais postimyynnistä osamaksulla tavaraa jos rahat on tiukoilla.

Vinkki. Älä osta mitään ennenkuin olet nukkunut yön yli ja miettinyt tarviitko sitä todella. Suunnitelmallisuutta ostoihin, myös ruokakauppaan, eli teet listan ja ostat sen mukaan. Tarjoukset täytyy katsoa ennen kauppalistan laadintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä siirrän kaikesta rahasta, mitä mulle kuukaudes tulee, päältä osan toiselle tilille turvaan.

Miulle ei niin kovin paljoa tuu rahaa kuussa..lapsilisät ja kotihoidontuki. :/

Kiitos muistakin vinkeistä!

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä siirrän kaikesta rahasta, mitä mulle kuukaudes tulee, päältä osan toiselle tilille turvaan.

Miulle ei niin kovin paljoa tuu rahaa kuussa..lapsilisät ja kotihoidontuki. :/

Kiitos muistakin vinkeistä!

Voihan lapsilisistä ja kotihoidontuesta yhteensä sivuun laittaa vaikka 20?/kk kyllä silläkin jo vuodessa jotain kertyy =) Mä oon tehnyt joskus niin että jos kaupassa olen aikonut ostaa sipsiä ja karkkia niin olen jättänyt ne ostamatta ja laittanut sen rahan joka turhuuksiin olis mennyt suoraan säästöön...hävinnyt se raha olis joka tapauksessa tililtä. =)

Minä laitan kaikenlaiset kuvastot avaamatta paperikeräykseen, en ala edes selailla. Ostin kuukupin, ei tarvi enää ostaa kuukautissuojia. Jos on tarvetta työpaikkalounaalle, teen usein vähän isomman annoksen päivällistä, siitä saa seuraavan päivän työlounaan. Pikkujuttuja, niistä säästyy rahaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kirppareita ei ole paikkakunnalla niin "halpoja vaatefirmoja" halvempaa on usein ostaa lapsille vaatetta paketteina Huuto.netistä. Yksittäisten vaatteiden kohdalla postikulut on isot, mutta paketeissa selvästi pienemmät.

Missään tapauksessa en ostais postimyynnistä osamaksulla tavaraa jos rahat on tiukoilla.

meillä ilman osamaksuja jäis vaatehankinnat kokonaan tekemättä tai sitten pitäis vaan ostaa ympärivuoden tyyliin toppahousut tässä kuussa, takki seuraavana, mut se ei sitten postimasujen takia kannata. täytynee tutustua tuohon huutonettiin.

Yhteistyössä