Saataiskohan me toimeentulotukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täältä jostain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Sainpas kirjauduttua...

Tuli mieleen tuosta sossun toiminnasta, että joskus vuosia sitten, kun oltiin vielä miehen kanssa kahdestaan ja molemmat työttömiä yhtä aikaa, niin hain tukea, kun työkkärikorvausta ei kuulunut ja laskut piti maksaa.
Saatiin sossusta "lainaa" eli ottivat lainan pois, kun korvaus tuli. Oikein tympeä nuori nainen oli siellä. Kun kyselin, että kuinka tuota tukea yleensä saa, niin tokaisi, että ette te saa sitä normaalistí. Ei sitten haettu.
Joskus vuotta myöhemmin, kun tuli tilanne, että piti hakea, uusi virkailija sanoi, että oottepa te hyvin pärjännyt pienillä tuloilla. Olisitte hakeneet toimeentulotukea. Sanoin sitten, että ei kuulemma oltaisi saatu, niin sanoi, ettei pidä paikkansa :o vaan oltaisiin joka kuukausi saatu tukea useampi satanen (markka aikaa) :headwall:
Olisin sanonut muutaman valitun ex-virkailijalle, jos olisi ollut vielä siellä. Tuntuu niinkuin ne olisi niiltä pois, jos antavat toisille tukea |O

Tätä mieltä minäkin olen että niissä on tosi veemäsiä ihmisiä seassa. Varmaan meilläkin eri virkailija päättäisi toisin. jouduttiin itse maksamaan tonnin sairaalalaskut ja mun monen sadan lääkkeet/kk. Lainalla tietty, milläs muullakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja uneilmasäleikkö:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Alkuperäinen kirjoittaja uneilmasäleikkö:
onko tampereella korkeempi toimeen tulo tuki ;) kun vantaalla

Ei kai, mistä niin päättelet? Ainahan kaikki on tietty tapauskohtaista ja sossun hyväsydämmisyydestä kiinni.

sen mukaan jos asuisin tampereella saisin enemmän rahaa kun asun vantaalla

Noi laskurit ei ainakaan pidä paikkaansa, jos siitä niin päättelit...

:/

ap vaan vastasi ettei mene töihin kun häntä tarvitaan kotona eikä kukaan puuttunut siihen. Kuusilapsinen perhe eli neljä lasta, ei alle 3-vuotiaita. Meilläkin on neljä lasta ja niin vaan ovat pienemmät hoidossa ja isot koulussa. Siinä vaiheessa on turha ruikuttaa toimeentulotuen perään kun itse on vakavasti päättänyt olla kotona tuossa tilanteessa.