Saatiin Lastenlinnaan aika, ensi kuussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Vähän jännittää, jakso kestänee 2-3 päivää :snotty: Onhan tässä vielä aikaa mut silti jännittää, toivottavasti saadaan asioita selville. Mietin pitäiskö noihin päiviin käyttää pari lomapäivää kun ne on palkatonta tietenkin, vai saako niistä päivistä jotain?? Joku sanoi että pitäisi kysellä Kelasta? Nimittäin en tiiä yhtään näistä asioista.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701160434EH

Tuossa on sulle tietoa. Mä olen aikanaan saanut Kelasta rahaa, kun olen lapsen kanssa ollut. On tuolla Lastenlinnassa tullut oltua monta kertaa. Nykyään tehdään niin, että ollaan alkukeskustelussa ja loppukeskustelussa, omalla ajallamme (teen sit tunnit takas töihin). Poika on jo niin iso, 6 v, että osaa olla siellä jo ilman meitä. Muistaakseni ennen ainakin klo 17.00 mennessä piti hakea kotiin. Käyvät ulkonakin siellä, jos keli sallii. Meilläkin on nyt syksyllä käynti siellä, ei ole tullut vielä kutsu. Vajaan viikon on yleensä ollut, n. ehkä 4 päivää.

[QUOTE="mie";26950785]http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701160434EH

Tuossa on sulle tietoa. Mä olen aikanaan saanut Kelasta rahaa, kun olen lapsen kanssa ollut. On tuolla Lastenlinnassa tullut oltua monta kertaa. Nykyään tehdään niin, että ollaan alkukeskustelussa ja loppukeskustelussa, omalla ajallamme (teen sit tunnit takas töihin). Poika on jo niin iso, 6 v, että osaa olla siellä jo ilman meitä. Muistaakseni ennen ainakin klo 17.00 mennessä piti hakea kotiin. Käyvät ulkonakin siellä, jos keli sallii. Meilläkin on nyt syksyllä käynti siellä, ei ole tullut vielä kutsu. Vajaan viikon on yleensä ollut, n. ehkä 4 päivää.[/QUOTE]

Ahaa, paperissa luki että vanhemman pitää olla siellä paikalla.. Meillä on aika klo 9-15.00. Kiitos linkistä!

[QUOTE="mie";26950801]Mites sun lapsi oirehtii ja minkä ikäinen?[/QUOTE]

Kehitysviivästymää ja sen sellaista, mennään selvittämään mikä lasta vaivaa. Reilu 5v poika on :) Hieman aggressiivinen, äkkipikainen, kärsimätön ja ja ja... Ei ole ikäistensä tasolla..

Onnea! Meillä kys. paikasta vain positiivisia kokemuksia. :) Olen siis 5-vuotiaan pojan äiti, hänellä Tourette-epäily ja vähän muutakin häikkää (oireita useammasta häiriöstä vaan mikään ei oikein täsmää kunnolla). Henkilökunta oli tosi ystävällistä ja ihanaa, antoivat konkreettisia vinkkejä arkeen ja saimme ihan materiaalejakin luettavaksi + postittivat päiväkotiin niitä myös. :)

• Tykkää
Reactions: Minskii
Toivottavasti kohdallenne osuu mukava neurologi. Itselläni on vain huonoja kokemuksia Linnan neurologeista.
Ainut mukava johon olen törmännyt, on vasta erikoistumassa.
Toivottavasti asianne selviää!

Meillä on koko ajan ollut sama omahoitaja siellä. Tosin lääkärit on vaihtuneet. Ollaan saatu myös hyviä vinkkejä sosiaalityöntekijältä sieltä. Me ainakin ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Meillä mietinnässä nyt nuo koulukuviot.

Kehitysviivästymää ja sen sellaista, mennään selvittämään mikä lasta vaivaa. Reilu 5v poika on :) Hieman aggressiivinen, äkkipikainen, kärsimätön ja ja ja... Ei ole ikäistensä tasolla..

Hyvähyvä. Toivottavasti selviää asioita ja saatte apua. Meillä menossa pian 5v täyttävän kanssa selvittelyt.

Kiitos teille! Mun äiti tulee ekana päivänä mukaan minun tueksi :ashamed: Oon silleen aika innoissani jos löytyis se oikea diagnoosi ja elämä mahdollisesti helpottuis/normalisoituis edes vähän jotenkin. Oon aika toiveikas ja odottavalla tuulella..

Toivottavasti kohdallenne osuu mukava neurologi. Itselläni on vain huonoja kokemuksia Linnan neurologeista.
Ainut mukava johon olen törmännyt, on vasta erikoistumassa.
Toivottavasti asianne selviää!

Mä uskon että on mukavia, koska nyt on tullut eteen vain sellaisia sydämmettömiä ammattilaisia muualla joten pakko tulla nyt niitä ihania vastaan :D

Pyydä todistus erityishoitorahaa varten, niin saat päivärahaa Kelalta ja voit ottaa töistä palkatonta vapaata. Jää sitten lomapäivät parempaa käyttöä varten.

Kerta lapuissa sanotaan että vanhemman / vanhempien on oltava paikalla niin kela maksaa erityishoitorahan jos työnantaja ei maksa palkkaa ko. ajalta.

Mulla työnantaja maksaa 4 päivältä vaikkei edes olisi pakko olla lapsen mukana sairaalassa, mies taas joutuu hakemaan kaikki kelasta.

siellä on ammattitaitoista väkeä niin neurologit kun hoitajat ja terapeutit(kokemusta 7v ajalta).Mulla ne päivät ovat palkattomia,mutta voit saada kelalta erityishoitorahaa niiltä päiviltä.

Ilveskoski on aika jäyhä neurologi ja voi tuntua töykeälätä,mutta on sairaalan paras neurologi.Ihan mukavakin kun tutustuu.Tykkään jos hän sattuu olemaan meillä kun mennään.

[QUOTE="sara";26951832]Ilveskoski on aika jäyhä neurologi ja voi tuntua töykeälätä,mutta on sairaalan paras neurologi.Ihan mukavakin kun tutustuu.Tykkään jos hän sattuu olemaan meillä kun mennään.[/QUOTE]

Poika menee Käyttäytymisneurologiseen päiväkeskukseen.. Kokemuksia? :D

Tämä ei ehkä lohduta, mutta parhaat lääkärit millä tahansa alalla ovat omalla kohdallani olleet juuri niitä, joiden sosiaaliset taidot jättävät parantamisen varaa.

Poika menee Käyttäytymisneurologiseen päiväkeskukseen.. Kokemuksia? :D

Me olimme juuri täällä, olen tuo aikaisempi vastaaja. :) Ihana paikka! Hoitajat tosi kivoja, etenkin eräs silmälasipäinen nainen, nimeä en viitsi sanoa tässä. Sydämellinen ja lämmin ihminen, mutta niin ovat kyllä muutkin. Puheterapeutti oli ok, lastenlääkäri vaihtui joten ei mielipidettä. Eräs Saksasta tullut nainen on eräs parhaimmista, joihin olen törmännyt (lastenpsykiatri muistaakseni): osasi selittää asiat hyvin ja tuli lapsen kanssa juttuun myös.

Tuo osasto on kiva siksikin että siellä tarjotaan ruoat, on isohko leikkitila ja vanhemmille lepohuone myös.

Me olimme juuri täällä, olen tuo aikaisempi vastaaja. :) Ihana paikka! Hoitajat tosi kivoja, etenkin eräs silmälasipäinen nainen, nimeä en viitsi sanoa tässä. Sydämellinen ja lämmin ihminen, mutta niin ovat kyllä muutkin. Puheterapeutti oli ok, lastenlääkäri vaihtui joten ei mielipidettä. Eräs Saksasta tullut nainen on eräs parhaimmista, joihin olen törmännyt (lastenpsykiatri muistaakseni): osasi selittää asiat hyvin ja tuli lapsen kanssa juttuun myös.

Tuo osasto on kiva siksikin että siellä tarjotaan ruoat, on isohko leikkitila ja vanhemmille lepohuone myös.

Mä voin siis palstailla sit siellä :xmas:

Mä voin siis palstailla sit siellä :xmas:

Voit joo. :D Siellä on hyvät tietokansiot eri oireyhtymistä, kamalasti infoa kaikenlaisesta (myös siitä, missä on lähin mäkkäri, jos tulee nälkä :D). Kannattaa ottaa mukaan tekemistä, vanhempien kanssa jutellaan lähinnä alussa + hoitojakson lopussa (loppukeskustelu myöhemmin, siis) ja aika tulee pitkäksi jossain vaiheessa.

• Tykkää
Reactions: Minskii
Voit joo. :D Siellä on hyvät tietokansiot eri oireyhtymistä, kamalasti infoa kaikenlaisesta (myös siitä, missä on lähin mäkkäri, jos tulee nälkä :D). Kannattaa ottaa mukaan tekemistä, vanhempien kanssa jutellaan lähinnä alussa + hoitojakson lopussa (loppukeskustelu myöhemmin, siis) ja aika tulee pitkäksi jossain vaiheessa.

Jee, mä voin raportoida sit kunnolla mitä teen ja milloin ja ja ja!! Tuo on hyvä homma! Kivaa :D

Yhteistyössä