Saatiin sitten kunnon perheriita aikaiseksi!!

onko matilla ja maijalla lapsia? jos ei ole, niin en lainaisi heille penniäkään rahaa.. Koska tekis vaan hyvää molemmille että pimeänvedonvälitys firman äijät kävis vähän kovistelemassa... Saattais maijan silmät aueta ja ehkä matinkin pelaaminen katkeis hetkeksi...
Jos on lapsia niin jos olis vaan mahdollista saada lapset pois alta niin en silloinkaan lainaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:
Kyllä me se raahataan vaikka mihin laitokseen tai terapiaan, mutta jos se ei itse siihen suostu, niin en ala pakottamaankaan! Ja Maijana viimeistään siinä vaiheessa kun Matti ei suostu ottamaan apua vastaan nostaisin kytkintä, sillä se on merkki siitä ettei itse usko olevansa sairas vaikka tekee tälläistä! :o

Eihän toista voi hoitoon mitenkään pakottaa. Auttaa voi pyydettäessä, mutta pakottaa ei voi.

Ja Maijan tosiaan kannattaisi nostaa kytkintä, jos Matti ei tajua tarvitsevansa apua. Matti ei ehkä ole vielä "tarpeeksi pohjalla" ymmärtääkseen olevansa avun tarpeessa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Rv40:
Ihan oikein toimitte kun vaaditte velkakirjan. Ja jos tuosta välit katkeaa niin antakaa katketa, "Maijakin" maatkoon niin kuin petaakin - kyllä viimeistään nyt tasan tarkkaan tietää millaisen miehen kanssa on tekemisissä ja jos edelleen jaksaa miestään ymmärtää ja paapoa, niin asia ja ongelma on silloin hänen omansa, ei teidän. Ja muistakaa sanoa, että tää oli ensimmäinen ja viimeinen velka jonka myönsitte, seuraavan perään on enää turha vonkua.

Juu enää ei lainata senttiäkään!

Mutta ei tämä pelkästään Maijan asia ole, heillä on kohta 5-vuotias yhteinen tytär ja Matilla 3 vanhempaa lasta. Heidän elareista hän ulosottoon alunperin joutuikin! :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kyllä me se raahataan vaikka mihin laitokseen tai terapiaan, mutta jos se ei itse siihen suostu, niin en ala pakottamaankaan! Ja Maijana viimeistään siinä vaiheessa kun Matti ei suostu ottamaan apua vastaan nostaisin kytkintä, sillä se on merkki siitä ettei itse usko olevansa sairas vaikka tekee tälläistä! :o

Eihän toista voi hoitoon mitenkään pakottaa. Auttaa voi pyydettäessä, mutta pakottaa ei voi.

Ja Maijan tosiaan kannattaisi nostaa kytkintä, jos Matti ei tajua tarvitsevansa apua. Matti ei ehkä ole vielä "tarpeeksi pohjalla" ymmärtääkseen olevansa avun tarpeessa :/

Tätä yritämme nyt saada Maijan päähän...! :|

Minä en olisi antanut tai lainannut YHTÄÄN penniä.Ikinä eivät pysty tuollaista rahaa takaisn maksamaan.Ja laitan tämännyt omasta kokemuksestani ,sillä asuin monta vuotta peliriippuvaisen kanssa.-Siinä menivöät talo ja avioliitto ja velkaa jäikin vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
onko matilla ja maijalla lapsia? jos ei ole, niin en lainaisi heille penniäkään rahaa.. Koska tekis vaan hyvää molemmille että pimeänvedonvälitys firman äijät kävis vähän kovistelemassa... Saattais maijan silmät aueta ja ehkä matinkin pelaaminen katkeis hetkeksi...
Jos on lapsia niin jos olis vaan mahdollista saada lapset pois alta niin en silloinkaan lainaisi...

Heidän tytär on nyt täällä appiukon luona. Asutaan samoissa rivitaloissa appivanhempien kanssa.

Tukena (Maijan tukena siis) oleminen toimii varmaan paremmin kuin vihainen äänensävy. Matin mollaaminenkaan ei auta, vaan aiheuttanee Maijassa puolustusreaktion ja suuttumuksen teitä kohtaan.

Eli olkaa tukena, asiallisia, kuunnelkaa, keskustelkaa. Kertokaa, mistä pelaajan läheisetkin voivat saada apua (Peluuri esimerkiksi). Mutta älkää "takoko järkeä Maijan päähän", ei se Maijan oloa helpota.

Meillä taas oli niin ,että kukaan ei ollut minun ja lasten puolella miehen suvusta .Antoivat vaan rahaa miehelle kun velka tuli liian suureksi ja säälivät sitä'.Lopulta sain tarpeekseni ja otin avioeron ja hyvä niin sillä pelaaminen jatkuu vain.(Viitaten tuohon aikaisempaan vastaukseeni)

Tukena (Maijan tukena siis) oleminen toimii varmaan paremmin kuin vihainen äänensävy. Matin mollaaminenkaan ei auta, vaan aiheuttanee Maijassa puolustusreaktion ja suuttumuksen teitä kohtaan.

Eli olkaa tukena, asiallisia, kuunnelkaa, keskustelkaa. Kertokaa, mistä pelaajan läheisetkin voivat saada apua (Peluuri esimerkiksi). Mutta älkää "takoko järkeä Maijan päähän", ei se Maijan oloa helpota.

Täytyy myöntää, että aikaisemmin tähän syyllistyimme. Meinaan siis silloin pari viikkoa sitten. Tänään ehkä vähän lisää... :saint: Onneksi anoppi on viisas ihminen ja puhuu varmasti järkevästi. Hän osaa katsoa tätä monelta kantilta! =)

Alkuperäinen kirjoittaja huh heijaa:
Meillä taas oli niin ,että kukaan ei ollut minun ja lasten puolella miehen suvusta .Antoivat vaan rahaa miehelle kun velka tuli liian suureksi ja säälivät sitä'.Lopulta sain tarpeekseni ja otin avioeron ja hyvä niin sillä pelaaminen jatkuu vain.(Viitaten tuohon aikaisempaan vastaukseeni)

Ikävä kohtalo sinulla! :( :hug:

Ei mekään olla Matin sukulaisia, vaan Maijan. Ja rahaa ei oltais annettu jos Maija olisi halunnut lähteä. Mutta koska päätti pysyä Matin kanssa, lainattiin se raha. Pelkästään Maijan ja heidän tytön takia! :|

muoks. ja siis Matin suku ei lainannut, en oikein tiedä mitään heistä..? :o

Ei mekään olla Matin sukulaisia, vaan Maijan. Ja rahaa ei oltais annettu jos Maija olisi halunnut lähteä. Mutta koska päätti pysyä Matin kanssa, lainattiin se raha. Pelkästään Maijan ja heidän tytön takia! :|

Tuo riippuvaisuus on sairaus kuten alkoholistillakin viinan käyttö.Minunkin mieheni itki ja lupasi olla pelaamatta ja vaikka mitä ,mutta ei vaan voinut pitää näppejään niistä erossa.Itsekkin kärsi tilanteesta ,mutta ei sitten kuitenkaan hillinnyt riippuvuuttaan.
Mahtaako tuo peliriippuvuus kulkea käsikädessä viinariippuvuuden kanssa sillä käytti sitäkin paljon eikä hallinnut aina juomisiakaan ,vaikka lupasi lopettaa ja muuta.

noh, en halua maalata uhkakuvia mutta mistä ootte varmoja että se äijä makso velkansa? mie oisin ite käyny maksamassa sen sille velkojalle. koska nyt se vaan menee pelaamaan ne teiltä saadut rahat.

en ois maksanu, siinähän ois oppinu ku joku paikka katkeaa. ehkä se sitte ottais opikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
noh, en halua maalata uhkakuvia mutta mistä ootte varmoja että se äijä makso velkansa? mie oisin ite käyny maksamassa sen sille velkojalle. koska nyt se vaan menee pelaamaan ne teiltä saadut rahat.

en ois maksanu, siinähän ois oppinu ku joku paikka katkeaa. ehkä se sitte ottais opikseen.

Mun mies, appiukkoni ja tämä Matti kävivät yhdessä maksamassa sen. Ja siis ihan joku kerrostaloasunto oli ollut siellä Paavolassa ja ihan tavallisen näköinen heppu se oli kait sitten, joka ne rahat otti. Mutta ärtynyt oli ollut ja sanonut vielä, että Matti ei ole enää tervetullut heille pelaamaan. Onneksi! |O

Tuo riippuvaisuus on sairaus kuten alkoholistillakin viinan käyttö.Minunkin mieheni itki ja lupasi olla pelaamatta ja vaikka mitä ,mutta ei vaan voinut pitää näppejään niistä erossa.Itsekkin kärsi tilanteesta ,mutta ei sitten kuitenkaan hillinnyt riippuvuuttaan.
Mahtaako tuo peliriippuvuus kulkea käsikädessä viinariippuvuuden kanssa sillä käytti sitäkin paljon eikä hallinnut aina juomisiakaan ,vaikka lupasi lopettaa ja muuta.

Matti ei juo ollenkaan.

Hakiko apua? Mun mieheni, entinen/toipuva peliriippuvainen kävi yksilö- ja ryhmäterapiassa, ja söi lääkettä riippuvuuteensa. Hyvällä menestyksellä...tai eihän sitä voi koskaan tietää, onko pelaamattomuus lopullista.

Hänellä on luottotiedot tallella ja asiat muutenkin kunnossa.

Hakiko apua? Mun mieheni, entinen/toipuva peliriippuvainen kävi yksilö- ja ryhmäterapiassa, ja söi lääkettä riippuvuuteensa. Hyvällä menestyksellä...tai eihän sitä voi koskaan tietää, onko pelaamattomuus lopullista.

Kuinka se riippuvuus sitten ilmeni? Oliko sinun vaikea hyväksyä asia?

Ei hakenut.Minä hain apua hänelle ja tilasin ajankin ,muttei mennyt tapaamisiin.Tiesi kuulemma itse koska tarvitsee apua.

Kuinka se riippuvuus sitten ilmeni? Oliko sinun vaikea hyväksyä asia?
Hän pelasi. Sillä se ilmeni :D

Mä tajusin aika nopsaan, että miehellä on ongelma: peli hallitsi miestä eikä mies peliä. Mutta siihen, että puhuin ongelmasta ulkopuolisille, meni kyllä aikaa. Samoin siihen, että mies tajusi olevansa avun tarpeessa. Jossain vaiheessa tajusin, että mun mies on oikeasti sairas, eikä pelaa kusipäisyytensä takia: siitä oli suuri apu sekä mun omalle voinnille että miehen toipumiselle. En mä hänen pelaamistaan koskaan kuitenkaan hyväksynyt tai sitä edesauttanut, mutta kun hän esim. 2 kk pelaamattomuuden jälkeen jättikin tulematta suoraan töistä kotiin ja ilmaantui aamuyöstä pää painuksissa ovelle ja sanoi että "mä pelasin" , niin en haukkunut vaan halasin ja sanoin että kyllä se siitä. Eli kun näin ja tiesin, että hän yritti, niin en alkanut lyttäämään häntä entistä enemmän silloin, kun tuli takapakkia. Kävin myös hänen mukanaan terapiassa pari kertaa.

Peliriippuvaisen puolisolla on periaatteessa kaksi vaihtoehtoa: ottaa ero tai olla tukena toipumisessa. Se, mitä tuo Maija tekee, ei ole oikeastaan vaihtoehto: hän periaatteessa mahdollistaa miehensä pelaamista auttamalla rahan lainaamisessa. Se ei ole hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Ette maksa senttiäkään!

Jos on miehen siskon mies on tolleen tehnyt, niin ei teidän kuulu toisten asioita käydä maksamssa pois. Ei ne sitten ikinä opi!

Pakkohan Maijaa ja tyttöä oli auttaa. Siinä samalla myös Mattia, koska Maija ei suostunut jättämään häntä. Villakoiriako heidän pitäisi syödä seuraava kuukausi? Matti olisi voinut joutua vaikka sairaalakuntoon...Mistäs sitäkään tietää... En minä sitä Mattia haluakaan auttaa. :ashamed:

Yhteistyössä