Saatiin sossusta maksusitoumus pyykinpesukoneeseen, mutta omavastuu tuottaa ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="vieras";23549996]Sunko mielestä pitää tehdä abortti, jos pamahtaa paksuksi kesken opintojen?[/QUOTE]

Onko sun mielestä parempi tehdä lapsia huolettomasti maailmaan ilman että on kykyä heistä huolehtia? Periaatteella kyllä muut maksaa?

Ehkäisykin on keksitty, voi käyttää tuplaehkäisyä ja näin niitä ei-toivottuja-elättejä ei tule.

[QUOTE="vieras";23550000]1. Tilaa kone verkkokaupasta. Esim. Markantalo myy 249,00 €, maksa verkkopankin kautta, tulosta kuitti, vie soppalaan, niin maksavat tilillesi takaisin. Tai ellei ole tulostinta, ota vaikka pankin pikatiliote, mistä näkyy maksettu summa.
2.Osta vanhan laitteen poiskuljetus, se maksaa ko. firmassa 17,90 € samalla kun tilaat uuden koneen.
3. Kotiinkuljetus uudelle on ilmainen
4.Olet kyllä tosiaan aika avuton, itsekin voi ottaa asioista selvää, eikä ihmetellä kun tälläisellä foorumilla tulee lokaa niskaan.
5. Ja jos noin vaikeaa on ottaa asioista itse selvää, niin tänän aloittajan juttu täytyy olla provo.[/QUOTE]

1. Mulla ei todellakaan ole tuollaisia rahoja.
2. Harkitaan jos saan sossun heti maksamaan koneen.
3. Hyvä.
4. Luulin tämän olevan keskustelupalsta josta voi saada apua ja neuvoja, mutta luulin väärin.
5. En ole provo vaan pulassa kun ei ole pesukonetta.

Me saatiin aikoinaan (2002 vuonna) puolet pesukoneeseen sossusta, edellyttäen että ostetaan se itse ja viedään kuitti sossuun. Halvin (paikkakunnan 2 kodinkoneliikkeestä) oli tarjouksessa 399€. Anoppi lainas rahat, maksettiin sitten sossun rahoista puolet takaisin ja myöhemmin loput. Käytiin jo kaatopaikalta ja kierrätyskeskuksesta katselemassa. Kierrätyskeskuksessa ei just silloin ollut, mutta myöhemmin oon nähnyt siellä ihan parilla kympillä pesukoneita.

[QUOTE="huoh";23550022]Ap, mikset tee töitä opintojen ohella, kuten muutkin opiskelijat?
Mikset ole varautunut yllättäviin rahanmenoihin?[/QUOTE]

Teen jos niitä on ja vain pystyn tekemään. En voi jättää lapsia yksin kotiin.

Mä soitan huomenna sossuun ja kysyn onko mahdollista saada apua jos tilaan netistä koneen. Vanha kone jää riesaksi joksikin aikaa, mutta siirrän sen varastoon omaan koppiin.

[QUOTE="a p";23550035]Teen jos niitä on ja vain pystyn tekemään. En voi jättää lapsia yksin kotiin.[/QUOTE]

:laugh: tää paljasti sit lopullisesti sun olevan provo.

Olipas hauska :headwall: tai no, ehkä parempi vaan näin, sun kuvitteellisten lapsien kannalta :D

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei
Tässäkin on se yhteiskunnan ongelma, sun pitää saada kaikki. Olisit opiskellut ennen lapsia, tekisit nyt töitä ja elättäisit perheen.

Tai menisit töihin ja elättäisit perheen, opiskelisit sitten kun lapset on kasvanut. Niin se ennen tehtiin kun oli häpeä hakea yhteiskunnalta rahaa ja ihmisillä oli selkärankaa.

Äläkä selitä että tilanteet muuttuu tms. Lapsia ei "vahingossa" tule kuin 12-vuotiaille jotka ei edes tiedä olevansa raskaana, aikuisen pitää osata kantaa vastuu teoistaan.Sunko mielestä pitää tehdä abortti, jos pamahtaa paksuksi kesken opintojen?

No voi h**vetti taas teidän "täydellisten" ihmisten kanssa.Mie pamahin paksuks kesken lähäriopintojen,tein vauvan,opiskelin opintoni loppuun myöhemmin.Olin työelämässä ja opiskelinpa uudenkin ammatin ja tein toisen muksun sekä nytpä odotan kolmatta.Enkä kadu yhtään vaikka rankkaa on ollut vaan rakastan lapsiani yli kaiken!Ei kaikki mee tietyn kaavan mukaan vaan jokainen tallaa tyylillään!

Mutta,kysymys kuuluu miten tää nyt liittyy ap:n pesukoneen ostoon mitenkään???

Onko sun mielestä parempi tehdä lapsia huolettomasti maailmaan ilman että on kykyä heistä huolehtia? Periaatteella kyllä muut maksaa?

Ehkäisykin on keksitty, voi käyttää tuplaehkäisyä ja näin niitä ei-toivottuja-elättejä ei tule.

Mä tulin kesken opiskelujen paksuksi, ja en kyllä olis aborttiin alkanut. Mielummin oon yhteiskunnan tuilla yksinhuoltajana. No joo, valmistuin koulusta raskausaikana ja tuun kyllä veroja vielä maksamaan vuosikymmenten ajan. Ja kiitollinen olen todella yhteiskunnalle että nyt oon saanut apua. Elämässä kun ei kaikki mene aina suunnitelmien mukaan ja jälkiviisaus ei ketään auta.

Kyllä te toiset olette niiiin yksinkertaisia.
Mä asun paikkakunnalla jossa noin 15000 asukasta. Täällä ei ole Prismaa, Cittaria, Giganttia, Markantaloa tai edes pientä mihinkään ketjuun kuulumatonta kodinkoneliikettä enää! Enkä todellakaan asu missään jumalan selän takana vaan ihan moottoritien varressa josta noin 40 km noihin lähimpiin liikkeisiin. En tiedä miten täälläkään nuo maksusitoumukset hoidettaisiin kun ei ole kokemusta. Mutta kun itse ostin pesukoneen noin 7 vuotta sitten kun täällä vielä oli kodinkoneliike, se maksoi noin 400 eur. Ei saanut halvemmalla vaikka kuinka olisi vinkunut ja polkenut jalkaa.

Ihan rehellisesti sanottuna mua ärsyttää sun kaltaiset uusavuttomat, jotka elää valtion rahoilla. Istut netissä ja odotat että joku muu hoitaa sun ongelmat (mikä pesukone, mistä saa, mitä tehdä vanhalla) kuin että ottaisit itse selvää ja kantaisit vastuun elämästäs.

Ap opiskelee itselleen ammattia, miten se ei muka ole vastuun kantamista omasta elämästään? Ja luultavasti sinäkin olet joskus saanut opintotukea ja elänyt samalla tavalla valtion rahoilla.

Ihan rehellisesti sanottuna mua ärsyttää sun kaltaiset uusavuttomat, jotka elää valtion rahoilla. Istut netissä ja odotat että joku muu hoitaa sun ongelmat (mikä pesukone, mistä saa, mitä tehdä vanhalla) kuin että ottaisit itse selvää ja kantaisit vastuun elämästäs.

Itseäni taas ärsyttää eniten muita kiusaavat psykopaatit, jotka saavat sadistista nautintoa päästessään kiusaamaan vähäosaisia. Ap muiden mukana on maksamassa verojen muodossa hoitojaksojasi ja lääkkeitäsi.

Kyllä te toiset olette niiiin yksinkertaisia.
Mä asun paikkakunnalla jossa noin 15000 asukasta. Täällä ei ole Prismaa, Cittaria, Giganttia, Markantaloa tai edes pientä mihinkään ketjuun kuulumatonta kodinkoneliikettä enää! Enkä todellakaan asu missään jumalan selän takana vaan ihan moottoritien varressa josta noin 40 km noihin lähimpiin liikkeisiin. En tiedä miten täälläkään nuo maksusitoumukset hoidettaisiin kun ei ole kokemusta. Mutta kun itse ostin pesukoneen noin 7 vuotta sitten kun täällä vielä oli kodinkoneliike, se maksoi noin 400 eur. Ei saanut halvemmalla vaikka kuinka olisi vinkunut ja polkenut jalkaa.

Pyhä yksinkertaisuus tosiaan... Moni näistäkin ketjuista toimii netissä ja sitä kautta saa samat tarjoukset yms. kuin liikkeestakin ostettuna, myös sen kotiinkuljetuksen. Netistähän ap on alunperinkin sitä konetta ostamassa, eikös..

muoks. Ei ollutkaan, mutta nyt on kumminkin kysymässä sitäkin mahdollisuutta, ja kannattaakin koska siinä säästää sekä sossu että ap.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mutta samalla olen sitä mieltä että 320 eur on todella iso ja hyvä raha ja pitäisi kyllä löytyä itseltä sen verran että pesukoneen saa. Ei yhteiskunnan ihan kaikkea kuulu kustantaa, joku vastuu pitää itsekin ottaa elämästään ja raha-asioistaan.

:laugh: tää paljasti sit lopullisesti sun olevan provo.

Olipas hauska :headwall: tai no, ehkä parempi vaan näin, sun kuvitteellisten lapsien kannalta :D

Onko sulle todellakin tuntematon asia, että töitä ei joka paikassa ole noin vain tarjolla ja että lasten kanssa täytyy jonkun aikuisen olla? Pitääkö mun pitkän päivän päätteeksi viedä lapset vielä johonkin toiseen paikkaan hoitoon, että pääsen töihin?

Pyhä yksinkertaisuus tosiaan... Moni näistäkin ketjuista toimii netissä ja sitä kautta saa samat tarjoukset yms. kuin liikkeestakin ostettuna, myös sen kotiinkuljetuksen. Netistähän ap on alunperinkin sitä konetta ostamassa, eikös..

Mä en enää tiedä... Alun perin luulin että maksusitoumus on johonkin tiettyyn liikkeeseen omalla paikkakunnalla.
Mun järjen mukaan kunnan kuuluisikin näin tukea oman paikkakunnan palveluja jotta ne säilyisivät.
Miksi muuten kaikki pikkuliikkeet joutuu lopettamaan isojen ketjujen tieltä? Monella paikkakunnalla, kuten tuossa naapurikunnassa on juuri aloitettu kampanja oman paikkakunnan liikkeiden käyttämiseksi.

[QUOTE="a p";23550092]Onko sulle todellakin tuntematon asia, että töitä ei joka paikassa ole noin vain tarjolla ja että lasten kanssa täytyy jonkun aikuisen olla? Pitääkö mun pitkän päivän päätteeksi viedä lapset vielä johonkin toiseen paikkaan hoitoon, että pääsen töihin?[/QUOTE]

Mitäs ammattia opiskelet itsellesi, kun on pitkiä päiviä?

[QUOTE="vieras";23549890]missä ihmeen liikkeissä oikein olet käynyt? kävele vaikka ekaan anttilaan tai prismaan niin luulis löytyvän kone 300 euroon. Ainakin täällä löytyy ja helposti. Taikka gigantti. Netistä saa varmasti.

Sitten voit soittaa esim. paikalliseen kierrätyskeskukseen tms. Hakevat vanhat koneet pois pientä maksua vastaan (tyyliin 20€). Tai vuokraat pakun. Tai pistät nettiin ilmoituksen että hakekaa vanha kone pois, maksan vaivanpalkkaa.[/QUOTE]

Kuule kun kaikki ei asu kaupungissa, jossa on anttila, prisma ja markantalo. Voi asua kylällä, jossa on tasan yksi liike, joka myy samalla auton varaosia, huonekaluja sekä kodinkoneita. Ja hinnat on sitä luokkaa. Eikä kannata lähteä ostamaan sitä maalikyliltä, koska kuljetus maksaa suhteettoman paljon.

Missä ihmeen lintukodossa sinä elät? Helsingissä kenties?

Mä ehdotan ap:lle (sori jos toistan, en ole lukenut ketjua loppuun vielä) jotain näistä vaihtoehdoista
1. Ostat pesukoneen kesällä kun sulla on rahaa. Siihen saakka peset käsin tai käyt jollain tutulla pesemässä pyykit.
2. Kysyt voitko ostaa koneen jostain missä sen saa 320 eurolla, netin kautta jostain missä on myös kotiinkuljetus.
3. Jos se maksusitoumus on vain siihen tiettyyn liikkeeseen, kysyt voitko maksaa oman osuutesi 100 eur osissa, esim 20 eur kuussa.

Mä en enää tiedä... Alun perin luulin että maksusitoumus on johonkin tiettyyn liikkeeseen omalla paikkakunnalla.
Mun järjen mukaan kunnan kuuluisikin näin tukea oman paikkakunnan palveluja jotta ne säilyisivät.
Miksi muuten kaikki pikkuliikkeet joutuu lopettamaan isojen ketjujen tieltä? Monella paikkakunnalla, kuten tuossa naapurikunnassa on juuri aloitettu kampanja oman paikkakunnan liikkeiden käyttämiseksi.

Meinaat sitten että on tärkeää kannattaa oman kylän kauppoja sossun rahoilla!! :laugh:

Sori mut.. Joo, näin mekin toimitaan, ja se on hyvä juttu että pidetään oman kylän kaupat bisneksessä kiinni, mutta se tehdään ihan omilla rahoilla. Ap:n tilanteessa ei kyllä kannata ajatella mitään muuta kuin sitä mistä sen koneen saa edullisimmin.

Mun siis piti hakea noista parista liikkeestä tarjoukset koneista ja niiden perusteella sossu teki maksusitoumuksen siihen halvempaan liikkeeseen. Sitoumus on siis osoitettu tiettyyn liikkeeseen.

[QUOTE="vieras";23549890]missä ihmeen liikkeissä oikein olet käynyt? kävele vaikka ekaan anttilaan tai prismaan niin luulis löytyvän kone 300 euroon. Ainakin täällä löytyy ja helposti. Taikka gigantti. Netistä saa varmasti.

Sitten voit soittaa esim. paikalliseen kierrätyskeskukseen tms. Hakevat vanhat koneet pois pientä maksua vastaan (tyyliin 20€). Tai vuokraat pakun. Tai pistät nettiin ilmoituksen että hakekaa vanha kone pois, maksan vaivanpalkkaa.[/QUOTE]

Juu ja kierrätyskeskuksesta voi ostaa todella halvalla käytettyjä kodinkoneita! Uskomatonta, kun kaikki pitäisi saada valmiina!!!

[QUOTE="vieras";23550111]Mitäs ammattia opiskelet itsellesi, kun on pitkiä päiviä?[/QUOTE]

Mitä merkitystä tällä asialla on? Onko sulle tuntematon asia se, että opiskeluissa voi olla pitkiä päiviä riipppumatta koulutusasteesta?

[QUOTE="a p";23550144]Mitä merkitystä tällä asialla on? Onko sulle tuntematon asia se, että opiskeluissa voi olla pitkiä päiviä riipppumatta koulutusasteesta?[/QUOTE]

No itse opiskelen amk:ssa, ja päivät on lyhyitä. Miehellä, joka on yliopistossa, on vielä lyhyemmät päivät...

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä