Saatteko rahaa vanhemmiltanne? Jos saatte niin millaisia summia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just sain kolme tonnia. Vuoden aikana antanut noin 40 000 + muutaman kerran satasia. Poika ei saanut kesäduunia, joten tekee vaarille maalaus- ym. hommia ja saa kympin tunti. Kertyy joku satanen.
Kesämökin sain pari vuotta sitten. Auto tars uusia, ja siihen on tulossa varmaan 90 % avustus.

Tarina on tosi ja kertoja elää. Lahjoittajakin elää vielä. Siitähän tässä on kysymys.

[QUOTE="Vieras";28739864]Ap, en usko että sinua sinänsä häiritsee rahantulo, vaan se, että haluaisit voida esittää täysin itsenäistä ja yhdenvertaista ihmistä appivanhempiesi edessä... nythän sinusta tuntuu, että joudut nöyristelemään appivanhempiesi edessä. Noh, ylläri sinulle, mutta sinun tulisi osata nöyristellä appivanhempiesi edessä ilman tuota rahantuloakin, ja näin osoittaa heille kunnioitusta. Se, ettette saisi heiltä rahaa, ei silti oikeuttaisi sinua nokkavaan käytökseen. Sinä et voi olla heidän kanssaan tasavertainen, sillä he ovat miehesi vanhempia, ja sinun tulee osoittaa heille kunnioitusta antoivat he he teille rahaa, tai eivät.[/QUOTE]

?häh? Miksi iäkäs on arvokkaampi ihminen? Mihin perustuu?

mielettömiä summia jotkut saa rahaa vuodessa. itse saan synttäreilläni 20e ja lapsi sai viimeksi synttärilahjaksi 20e. siinäpä ne rahat onkin. en ole koskaan saanut mitään muuta noiden lisäksi.
mua ihan oikeesti ärsyttää kun kavereille vanhemmat antaa seteleitä kouraan joka kuukausi vaikka puutteessa ei ole ollenkaan.
miltäköhän tuntus kun joku antas tukon rahaa kouraan ja sanoi mene ostoksille, olisin IHAN ihmeissäni mä voisin ostella mitä huvittaa.
Perintöä ei ole tiedossa koska vanhemmilla ei ole omaisuutta. kavereiden vanhemmilla on talo /mökki/maita. Jos joku sanoo että ei tarvii olla kateellinen niin ihan oikeesti kyllä mua harmittaa!

[QUOTE="vieras ap";28739905] mulle on itsestäänselvää että jos heidän kuntonsa huononee, me hoidetaan heidät ennemmin kuin laitetaan laitokseen. Kyläillään säännöllisesti, autetaan tarvittaessa, ollaan hyvissä väleissä.
[/QUOTE]

Oletko ajatellut tilannetta, jossa vanhempanne tai appivanhempanne ovat niin huonossa kunnossa, että ette voi (ainakaan molemmat) käydä töissä? Meillä on sellainen tilanne tällä hetkellä. Me elämme melkein täysin mieheni vanhempien rahoilla (ja koska emme asu Suomessa, emme saa valtioltakaan mitään avustusta), mutta jos menisimme töihin, emme voisi hoitaa heitä kotonaan, vaan heitä odottaisi erittäin kallis laitoshoito. Minusta ajattelusi on vähän mustavalkoista. Pitäisikö sinusta meidän hävetä tilannetta tai kokea itsemme ei-aikuisiksi? Minusta varsinkin mieheni tulisi olla ylpeä itsestään. Hän jätti "oman elämänsä" ja muutti vanhempiensa luokse auttaakseen heitä. Hän on kyllä minusta ihan aikuinen, vaikka ei tällä hetkellä tienaa penninpyörylää.

Yhteistyössä