Saavatko koululaisenne jo olla ulkona ilman takkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tallu -

Aktiivinen jäsen
01.09.2004
31 123
2
36
Me ollaan siis Oulun korkeudella (täällä on luntakin vielä!), ja asiasta käytiin juuri vääntöä 9v tytyn kanssa. Mä sanoin, että takki pitää olla, tyty itse ei sitä haluaisi. Esikoisen 12v kanssa en viitsinyt alkaa asiasta inttämään, joten poika juoksee tuolla nyt hupparissa. Sanoin tytylle, että säkin päätät itse, kun olet 12v.

Mutta miten teillä? Takilla vai ilman, ja olisitteko antaneet itse päättää?

En mä enään noiden 10 ja 11 vuotiaiden takinkäyttöä määrää. Saavat riisua, jos kuuma tulee. Mutta 5 vuotiaalle on vielä omat sääntönsä, vaikkakin lauantaina paineli ulos paitasillaan ja kait sen seurauksena äänensä on nyt käheänä.

Ei saa olla tyttö 7 v ilman takkia, eikä saa asiaa myöskään itse päättää.
Luvallani on saanut olla sormikkaitta ja eilen osin ilman päähinettä.
Mielummin sitten laittaa kevyemmin takin alle vaatteita kuin se, että takitta kulkee.

Korjaan, on kerran saanut olla jo takitta, silloin kun tuli ensimmäisen kerran lämmintä ja mittari
kipusi lähes 15 asteeseen.
Silloinkin oli neulehupparilla.

Kyllä ne ulkovaatteet pitää vielä olla päällä. Sen verta kylmää vielä on kuitenkin.

Ja eiköhän niiden vanhempien pidä sanoa vielä tuossa iässä mitä tehdään ja miten.
Kohta on räkätauti, ketäs sitten syytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
mutta onko ne päällä siellä koulussa, siinä vaiheessa ku vanhemmat ei oo näkemässä...?

mä kirjoitin ilkeänä äitinä opelle että pojalle takki päälle välkälle :attn:
Vasta oli 2vko koulusta pois A-viruksen takia eikä uutta tautia nyt kaivata.

Ei todellakaan ole ilman takkia, vaikka lunta täällä ei ole ollut pitkään aikaan.
Tänään eka kertaa lähti ekaluokkalainen farkuissa kouluun (on ollut ulkohousut yleensä vielä päällä) niin jo soitti opettaja aamulla, että tyttö oli uponnut koulumatkalla kuralammikkoon ja kaikki vaatteet vyötäröstä alaspäin märkiä. |O
Ja MINÄ kyllä päätän milloin takin voi jättää pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
JOs tarkenevat. Saavat olla vaikka ilman kenkiä, jos lystäävät, mutta ei sukkasillaan.

peesi. Olipas helpotus lukea, että joku toinen ei pakota lapsiaan hikoamaan.

kyllä meillä neiti on ollut jo ainakin viikon ilman takkia pihalla..colitsitakki vain päällä..lippis ja ei hanskoja..tulee sitten kyllä itse hakemaan takin jos tuntuu kylmältä..ja kipeenäkään ei ole oikein ikinään ollut =)

Minä olen sitä mieltä etä nuttu niskaan,tai ulos ei mennä..
Mutta kun oon töissä 14-19 huomaan että nutut on nätisti narikassa ja kossien paidat on rapasia...Ei oikeen ajatukset oo kohdannut tuon kakspunttisen aikuisen kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
mutta onko ne päällä siellä koulussa, siinä vaiheessa ku vanhemmat ei oo näkemässä...?

mä kirjoitin ilkeänä äitinä opelle että pojalle takki päälle välkälle :attn:
Vasta oli 2vko koulusta pois A-viruksen takia eikä uutta tautia nyt kaivata.

Hi-hi. Siinähän kirjoitit. Ei vaan sillä opella ole oikeutta takkia väkisin pukea pojan päälle, jos poika pistää hanttiin. Siks toisekseen, opella on muutakin tekemistä kuin valvoa yhden oppilaan henkilökohtaista pukeutumista. Toki kuuluu huomauttaa, mutta usein ein huomauttamiset auta.

Yhteistyössä