Saavatko koululaisenne jo olla ulkona ilman takkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis voi juma :o . Mä huomasin vasta nyt että kyse oli koululaisista ja ihmettelin että vastaako tähän nyt ainoastaan isojen lasten vanhemmat (ettei siis koulussa pysty kontrolloimaan onko vaatteet päällä vai ei).

No, mä vastasin ennakkoon, poika kun aloittaa koulun syksyllä :whistle: :ashamed:

No joo, vastasin jo äsken ettei se ope kerkiä kaikkien takittomuutta valvomaan. Mut periaatteessa olen kyllä sitä mieltä, et keväällä varsinkin kannattaa pitää takki päällä ja pipo päässä pitkään, vaikka olisi lämpöasteita 10. Maa on vielä jäässä ja hohkaa kylmää. Auringossa on lämmin, mutta varjossa saattaa olla paljon vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
mutta onko ne päällä siellä koulussa, siinä vaiheessa ku vanhemmat ei oo näkemässä...?

mä kirjoitin ilkeänä äitinä opelle että pojalle takki päälle välkälle :attn:
Vasta oli 2vko koulusta pois A-viruksen takia eikä uutta tautia nyt kaivata.

Hi-hi. Siinähän kirjoitit. Ei vaan sillä opella ole oikeutta takkia väkisin pukea pojan päälle, jos poika pistää hanttiin. Siks toisekseen, opella on muutakin tekemistä kuin valvoa yhden oppilaan henkilökohtaista pukeutumista. Toki kuuluu huomauttaa, mutta usein ein huomauttamiset auta.
Tällaisia ihmettelen. Ikinä en kehtaisi soittaa opettajalle, että valvoo lapseni pukeutumista. siellähän on yli 20 muutakin lasta ja päätehtävä opettaa monia aineita ja kai opettajalla pitäisi olla oikeus henkäistä joskus,

Mielestäni tuollaiset vanhemmat lapsineen pitäisi laittaa johonkin kouluun, jossa opetetaan ihan perusasioita ihmisenä olemisesta (oma vastuu jne)

8,5 -vuotias likka mulla, ja ei vielä saa olla ilman takkia Etelä-Suomessa. 2 viikkoa on yrittänyt, että saisi ulkoilla hameessa(vinkuu joka aamu ja ilta asiasta)...no ei saa...

Saavat olla mutta pitkähihaisessa paidassa, naapurissa näyttivät pomppivan t-paidassa ja shortseissa
Vaikka tänäänkin pihamittari näytti +13 astetta ja ei tuullut niin aamuisin pistävät ihan mieluusti takin päälle kun pyörällä lähtevät, mutta iltapäivisin/iltaisin tuossa trampalla tulee vähän hiki

Naapurin lapset ovat juosseet jo pari viikkoa pihalla ilman takkia (aina kun aurinko vähäkään paistaa) ovatkin näitä erään uskonlahkon edustajia, joten kyllä jumala huolen pitää myös flunssien suhteen näköjään.

Oulun korkeudella asutaan ja meidän lapsilla ehdottomasti takit päällä. Pienemmällä vielä toppahaalari (2v+) kun nytkin asteita -4 ja puistossa mieluiten kiikkuu tai leikkii hiekalla, joten liian kuuma ei ole, vaikka aurinko paistaisikin. Maa vielä kylmä. Helpompi vetää toppis niskaan, kuin montaa kerrosta pukea muita vaatteita.

olen sen verran onnistunut noiden nuorempien päähän takomaan järkeä pukeutumisessa että pukevat kyllä käskemättä aamulla hanskatkin kouraan jos on kylmää. Iltapäivällä kyllä takki tulee oman mielen ja tuntemuksen mukaan. miksi sitä toppatakissa hikoilemaan ja paksussa pipossa jos kuuma on. En ole oikeastaan koskaan kalenterin mukaan pakottanut mitään päälle vaan yrittänyt opettaa tuota harkintaa ja sitäkin että aamulla vaatetta riittämiin päälle ja iltapäivällä sitä saa jos reppuunkin laittaa jos lämpötila on sellainen.

Alkuperäinen kirjoittaja paksutukkaisen kuumaverisen rauhallisen lapsen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
JOs tarkenevat. Saavat olla vaikka ilman kenkiä, jos lystäävät, mutta ei sukkasillaan.

peesi. Olipas helpotus lukea, että joku toinen ei pakota lapsiaan hikoamaan.

Me ollaan vähemmistössä. :D

Koska kylmettyminen ei aiheta sairauksia, niin saavat olla niillä vaatteille, joilla luuleevat tarkenevansa. Jos tulee kylmä, pyytävät lisää vaatetta ja toisinpäin. hyvin on toiminut meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja paksutukkaisen kuumaverisen rauhallisen lapsen äiti:
JOs tarkenevat. Saavat olla vaikka ilman kenkiä, jos lystäävät, mutta ei sukkasillaan.

peesi. Olipas helpotus lukea, että joku toinen ei pakota lapsiaan hikoamaan.

Me ollaan vähemmistössä. :D

Koska kylmettyminen ei aiheta sairauksia, niin saavat olla niillä vaatteille, joilla luuleevat tarkenevansa. Jos tulee kylmä, pyytävät lisää vaatetta ja toisinpäin. hyvin on toiminut meillä.

Mä kuulun samaan joukkoon, mun mielestä koululaiset osaavat kyllä pyytää lisää vaatetta jos on tarvis. Nyt on aamut vielä kylmiä (tänään oli +2 astetta kun kahdeksaan lähtivät) joten takin pistävät ihan mukisematta aamulla, eilen taas ip oli +12 joten jos ilman takkia tarkenevat niin ovat sitten

Yhteistyössä