Sähköhammasharja perheessä käytössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sh-äiti

Vieras
Te, joilla on sähköhammasharja käytössä koko perhellä, onko teillä jokaiselle myös oma varsiosa erikseen, siis se iso mötiskä, vai pelkästään omat harjat?

Meillä on kaikilla omat koko systeemit. Ostettiin harja jossa kaksi vartta ja lapselle oma lasten versio. Mutta se lastenversio on jotenki "karkea ja kova", eli liike jota se varsi tekee jotenkin epämiellyttävän kova niin lapsi käyttää yleensä mieluummin meidän vanhempien varsiosaa. Eli mun mielestä ne lastenharjat (oli joku mikki tms) on ihan onnettomia niihin aikuisten parempiin verrattuna. Niillä halppisjutuilla ei saa muuta ku suun ja suupielet turraksi. Eli kannattaa panostaa parempaan niin lapsilla kuin aikuisillakin!

Yksi kone ja kolme vaihtopäätä. Sen koneen voi huuhdela tai ihan pestä vaikkapa fairylla jos kokee sen niin likaiseksi. Meillä on toistaiseksi riittänyt että huljautetaan hanan alla pesun päätteeksi, mutta toisaalta meillä myös pussaillaan, joten samat pöpt on kyllä vaihdettu jo moneen kertaan.

Kyselen tätä siksi että olin juuri hygieniakoulutuksessa jossa hygieniahoitaja painotti ehdottomasti että joukaisella on oltava oma koneosa. Meillä ei ole kuin yksi koneosa joka huuhdellaan aina vedellä harjausten välissä. Tiedän, jos bakteerinäytteet otattaisiin niin löytyisihän siitä vaikka mitä.

Kyselen tätä siksi että olin juuri hygieniakoulutuksessa jossa hygieniahoitaja painotti ehdottomasti että joukaisella on oltava oma koneosa. Meillä ei ole kuin yksi koneosa joka huuhdellaan aina vedellä harjausten välissä. Tiedän, jos bakteerinäytteet otattaisiin niin löytyisihän siitä vaikka mitä.

No oliko tää joku hygienia koulutus perheille vai oliko nää neuvot tarkoitettu työssä toteutettaviksi? Mun mielestä perheessä ei tarvitse olla erillistä runkoa kaikille, kun ei sitä runkoa kuitenkaan suuhun laiteta. Meillä on kaksi erillistä runkoa kahdelle käyttäjälle ja lapselle tulee omansa kuhan on riittävän vanha.

No oliko tää joku hygienia koulutus perheille vai oliko nää neuvot tarkoitettu työssä toteutettaviksi? Mun mielestä perheessä ei tarvitse olla erillistä runkoa kaikille, kun ei sitä runkoa kuitenkaan suuhun laiteta. Meillä on kaksi erillistä runkoa kahdelle käyttäjälle ja lapselle tulee omansa kuhan on riittävän vanha.

Peesi, ei meilläkään sitä runkoa suuhun tungeta, vain harjasosa.

Meillä on jokaisella omat rungot ja harjat. Ostan uudet harjapäät noin kerran kuussa kaikille. Pari kertaa viikossa kaadan kiehuvaa vettä harjojen päälle. Ei ole mielekästä pestä hampaita likaisilla harjoilla. Monen mielestä varmaan liioittelua, mutta kukin tyylillään :) Vessankin desinfioin päivittäin.

Meillä on vanhemmilla yhteinen ja kolmella lapsella on jokaisella oma. Silloin pienempänä lapsilla oli ensin yksi yhteinen ja myöhemmin vanhemmilla oma ja nuorimmilla yhteinen. Yhteinen koneosa menee niin pitkään kuin vanhempi huolehtii pesusta. Kun lapset alkavat itse pestä hampaansa on jokaisella hyvä olla oma koneosa, koska lapset eivät osaa puhdistaa laitetta riittävän hyvin.

Yhteistyössä