H
harmajana
Vieras
Eli lähtötilanne on se, että paikka jonka todella haluasiin on auki. Kunnallisella alalla melkein aina käytetään tota Kuntarekryä, jota inhoan. Oma hakemus hukkuu sinne sekaan, kun varsinaisesti työkokemusta ei ole kamalasti mutta osaamita olisi kyllä. Kuntarekryn kautta en ole ikinä saanut haastattelukutsuja, mutta kun s.postilla olen pistänyt itse askartelemani hakemuksen on yhteydenottoja tullutkin.
Jotenkin siis pitäisi erotattautua. Yleensä olen soittanut pomoille ja kysellyt paikasta ennen hakemuksen lähettämistä. Siinä puhelimessa nopeasti jutellessa ei vaan oikein saa itseään oikein esiin. Mietin. että pitäsikö lähettää sähköpostia muuatmalla kysymyksellä ja itsensä lyhyellä esittelyllä pomolle (=reksille, olen opetusalalla) ja laittaa CV liitteeksi. Onkohan ajatuksessa järkeä? Olisko soittaminen kuitenkin tehokkaampaa? Vai pitäisikö vaan olla asiallisesti hiljaa ja tyrkyttämättä itseään? Äh.
Jotenkin siis pitäisi erotattautua. Yleensä olen soittanut pomoille ja kysellyt paikasta ennen hakemuksen lähettämistä. Siinä puhelimessa nopeasti jutellessa ei vaan oikein saa itseään oikein esiin. Mietin. että pitäsikö lähettää sähköpostia muuatmalla kysymyksellä ja itsensä lyhyellä esittelyllä pomolle (=reksille, olen opetusalalla) ja laittaa CV liitteeksi. Onkohan ajatuksessa järkeä? Olisko soittaminen kuitenkin tehokkaampaa? Vai pitäisikö vaan olla asiallisesti hiljaa ja tyrkyttämättä itseään? Äh.