Sähkötupakka ja flunssattomuus.. Onkohan yhteyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kfkdkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kfkdkf

Vieras
Ennen mulla oli mona kertaa vuodessa flussa. Saattoi pahimmillaan kestää 7vk. Tupakkaa poltin. Koskaan ei viikossa tai kahdessakaan ollut flunssa ohi, kuten normaalisti ihmisillä menee.

Vuoden alusta aloin polttamaan sähkötupakkaa, helmikuussa tuli flunssa, mikä oli kuitenkin ohi 4 päivässä, olin ihan :o

Tämän jälkeen ei flunssaa ole ollut, vaikka mä saan yleensä kaikki flunssat. Lapsilla ollut 2 kertaa flunssa tänä vuonna, joista kumpikaan ei ole muhun tarttunut :o

Voiko sähkötupakan höyry pitää pöpöt jotenkin loitolla? 1,5vk sitten lapsilla loppunut jo flunssa, joka tarttui etäisäänkin, mutta ei muhun.

Mullakin tupakoidessa oli vaikka mitä pikkuköhää ja pitkää flunssaa, nyt ilman tupakkaa ei ole mitään tuommoista enkä polta edes mitään sähkötupakkaa...

Jep, syy on siinä kun et polta tupakkaa. Tunnetustihan tupakoitsijoilla kaikki nuhat ja semmoset pitkittyy. Ite kun olin muutamia kuukausia polttamatta, olin ihan ihmeissään että näinkö helpolla flunssasta pääsee. Nykyään on taas usein hengitystietulehduksia. Keuhkoputkentulehduksesta, joka alkoi tavallisesta flunssasta, nytkin toivun. Niin ja tupakoin siis.

sähkötupakka-nesteen pää-ainesosa on propyleeniglykoli, aika sellanen perusaine jonka yksi ominaisuus on että se tappaa ilmassa leijuvat bakteerit. viruksiin ei tehoa. lisätietoa: http://www.xn--shktupakka-q5a2t.eu/sahkotupakka-ja-influenssa

Mä olen sitten tässäkin asiassa jokin luonnonoikku.
Tupakoidessa kärsin aniharvoin flunssista, nuhista tai yskistä. Kymmeneen vuoteen sisältyi aniharvoja saikkupäiviä.
Nyt muutaman tupakoimattoman vuoden aikana on tuntunut että kaikki pöpöt tarttuu, ensimmäisen kunnon pitkän flunssan sain kun olin vajaan vuoden ollut tupakoimatta ja sitten niitä onkin tullut kausittain.
Myös työkavereiden pikkunuhat tarttuu heti minuun.
Ihmeellinen on ihmiskeho, jonkun immuniteetin kyllä se röökaus minulle toi.

Tupakan vaihtuminen sähkötupakkaan 2,5 vuotta sitten on lopettanut jatkuvan flunssa- ja poskiontelotulehduskierteen myös omalla kohdallani. Itse asiassa ei ole ollut flunssaa ollenkaan kahteen vuoteen!

Yhteistyössä