Sain eilen jonkun elämyksen siitä että haluan opiskella kätilöksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja motivoitunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

motivoitunut

Vieras
Olen jo pitkään haaveillut kyseisestä ammatista, mutta eilen illalla nukkumaan mennessä tuli jotenkin todella vahva olo siitä että se on juuri sitä mitä haluan tehdä. Osaako kukaan kertoa miten opiskelemaan pääsee? Mulla peruskoulu ja ammattikoulu pohjainen tutkinto. Missä voi opiskella, asun varsinais-suomessa ja Turkuun matkaa n.50km, Helsinkiin 100km.

http://www.google.fi/search?q=opiskelu+k%C3%A4til%C3%B6ksi&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

Mahtaisko tuolta löytyä jotain tietoa asiasta

Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:
Mulla kanssa hieman mieli kätilöksi...

Olen n.41v kun pienin 3v eli siihen asti aion olla kotona.Ottaako ne viel niin vanhoja opiskelee?

Sinähän voit hakea jo aiemmin, mutta lykkäät vaan aloitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja aapelus:

Olen n.41v kun pienin 3v eli siihen asti aion olla kotona.Ottaako ne viel niin vanhoja opiskelee?

Ai jaa!!!! Hyvä idis! Eli kuinka paljon aloitusta voi siirtää sitten? Ei sitä nyt montaa vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja aapelus:

Ai jaa!!!! Hyvä idis! Eli kuinka paljon aloitusta voi siirtää sitten? Ei sitä nyt montaa vuotta.

Ainakin kaksi lukuvuotta käsittääkseni. Eli jos ensi vuonna haet ja pääset, voit aloittaa opinnot minun ymmärtääkseni 2011.

Löysinkin ihan kivasti tietoa. Harmi että nyt syksyllä ei ole halua turussa kyseiselle linjalle. Joten täytyy odottaa kevääseen jolloin meinaan hakea. Vähän mietityttää että miten se mahtaa onnistua kun 2 pientä lasta ja koulumatkat olis aika pitkät. miten pärjätä vain miehen palkalla ja maksaa lainat ym. tai miten jaksaa opiskella ja käydä töissä /hoitaa koti ja perhe. Mutta nuo on vaan sellasia asioita mitkä on kestettävä mikäli jotain aion aikaseksi saada.

Yhteistyössä