Sain käskyn exältä, että lapsi ei enää käytä yövaippaa, vaan lapsi pitää herättää yöllä käymään pissalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No päätin sitten, että laitetaan vaippa kuitenkin yöksi ja lapsi kävi illalla klo 22 vessassa pissalla ja aamulla kun itse heräsin 6.30, niin oli jo pissat vaipassa ja lapsi ei ole herännyt missään vaiheessa yötä, että ei siis ole mitenkään yökuiva vielä. Eikä lapsi mitenkään paljoa illalla juonut.

Minä ehkä kokeilisin olla ilman. Oma tyttöni pissasi ajoittain vaippaa, ajoittain se oli kuiva. Mutta kun kastelu alkoi uudestaan päivisinkin, tein päätöksen vain jättää vaipat pois. Meni noin 2-3vko kun tyttö oli kuiva. Toki joskus sattuu vahinkoja yhä, mutta pääosin on kuiva nyt koko ajan. Tarvittiin kärsivällisyyttä ja pyykkikonetta, mutta kannatti.

ei ole selvästikään yökuiva, joten aivan turhaa herätellä lasta vaan sen takia, että voi sanoa että lapsi on ilman vaippaa. Meillä pojalla kesti tosi pitkään ennen kuin oli yökuiva, mutta sitten se vaan tuli kuin naps vaan. Turha kiirehtiä.

[QUOTE="vieras";26114804]On ihan totta että yökuivaksi ei voi opettaa, mutta minä kyllä herätin lapsen puolenyöntienoilla juuri ennen omaa nukkumaanmenoa. Ei se yökuivaksi opettanut, mutta mukavampi lapsen nukkua kun vaippa on suunnilleen kuiva, eikä jo alkuyöstä täytetty. Lapsi nukkui rauhallisemmin ja pidempään, kuin jos en herättänyt. lapsen mukavuuden voisi siis laittaa etusijalle.[/QUOTE]

Meille lääkäri sanoi että ei saa herättää lasta erikseen käymään pissalla, se ei ole hyväksi lapsen unille.

Mulla lapset on nyt 3,5v ja 4,5v. Molemmat vielä yövaipoissa. Ollaan kokeiltu juurikin sitä herättämistä ja iltaisin käydään pissalla ja juodaan vähemmän...jne...
mutta ei niistä ole ollut apua. Lapset ei vaan ole valmiita vielä. Olen sen hyväksynyt ja näillä mennään. Neuvolassa puuttuvat vasta 5 vuotiaana asiaan, ja sitten mietitään hälytinpatjaa ym. Nyt vaan odotellaan, milloin lapset olis siihen valmiita.

Ainut tapa miten yökuivaksi voi opettaa on liiallisen juomisen välttäminen illalla, esim. anna lapselle vain maitoa mutta älä mehua. Jos se ei auta ei lapsi ole valmis yökuivuuteen. Herättämään en lähtisi.

Yhteistyössä