Sain kauhean vähän palautuksia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marinaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marinaa

Vieras
vaivaiset 21e ja kuitenkin viime vuoden tulot on ollut 10 000e ja veroja lähetenyt 2 500e. kotona kyllä olin lasta hoitaen äitiyspäivärahalla, mikä oli kyllä otettu työtulojen mukaan ja veroprosentti aika sama kun olisin ollut työelämässä. No onhan se parempi, kun maksaa takaisin. Ihmetyttää vain, kun kaverini ei tee mitään/ei oo tuloja niin saa 100e takaisin. Täytyy vissiin itsekkin olla pois työelämästä ja niistä rahoista niin palautuksetkin olisi enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja heip:
Ap, miksi haluat paljon palautuksia? Sehän vaan tarkoittaa, että oot maksanut liikaa veroja ja lainannut rahasi valtiolle..

niin totta tuokin :D sitä aina vaan kehuskellaan, että on saanut sen ja sen verra ja niillä on sitten hyvä ostella joululahjoja. en tiedä, kai sitä haluis noistakin summista enemmän takaisin kun 21e. On tuota veroa tullut kuitenkin maksettua ihan kiitettävästi.

onhan se aina mukavaa kun joulukuussa pamahtaa tilille ns. ylimäärästä :) joululahjoihin jne... kun ei se hirveesti kumminkaan tunnu kuukaudessa jos pari prossaa liikaa maksaakin..

ja jos olisit pois työeklämästä, niin tuskin sulla olisi tulot ton 10 000 euroa, kun olisi sitten minimiäippäraha. Olisiko se sitten kivaa saada 15,20 euroa/päivä äippärahaa ja voisit laittaa vielä tosi suuren vero% tahallasi niin kyllä tulisi palautuksia..

Ihan joka vuosi jaksaa ihmetyttää, kun ihmiset vertailee palautuksia/mätkyjä. Ei se verottaja mitenkään tikkaa heitä, että kelle tänä vuonna takaisin ja keneltä pyydetään lisää. Täysin samojen lakien mukaan meistä jokaisen verotus toimitetaan, ihmisillä nyt vaan on eri tulojen lisäksi myös mm. erilaisia vähennyksiä.

Enpä olisi kateellinen kaverin satasesta, jos hän ei ole oikein muutenkaan tänä vuonna tienannut, niin kuin sanoit. Ratkaisevaahan ei ole palautusten määrä, vaan KÄYTÖSSÄ OLEVAT VARAT VUOSITASOLLA. Ainakin meillä. Ja mätkyiltä voi aina välttyä tarkistamalla veroprosenttinsa.

minä saan reilusti palautuksia, sadaan kunnon joulurahat, joka taitaa mennä yhden ylimääräisen kuukaufen vuokran maksuun. Tai siis toivon saavani koko summan,jos ulosottomies ei päätä toisin. :D

ja ku tuli veroehdotus.laitoin matkaulut vähemnyksiin ja KAIKKI oli hyväksytty .

nooh, saas nähdä mitä ensi vuonna tulee, kun olen ollut tämän vuoden kotihoidontuella :) eli pieni summa niin tulisko enemmän sitten palautuksia :D veroja lähtee kuitenkin 100e pois vajaan 400e summasta :) tuota en tiennyt, että verotus on kovempi kun olin äippärahalla..