Sain kerrankin työn, josta tykkään! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Sain Naantalin kylpylästä töitä, olen siellä tarjoilijana niissä ravintoloissa :). Työ on mukavaa, työkaverit kivoja ja saan tosi hyvää palkkaa+iltalisät, en ole ennen saanut näin korkeaa palkkaa =). Voin itse valita työvuoroni ja hyvä juttu on, että saan syksylläkin töitä, mikäli tulee välivuosi :).

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Välivuotta en suosittele pitämään.

Pakkohan se on, jos ei pääse ekalla yrittämällä opiskelemaan. :)

Sen vuoksi haetaan moneen, moneen paikkaan.

Ei kannata ainakaan yliopistoon hakea kovin moneen paikkaan, jotta ehtisi lukea kunnolla pääsykokeisiin, hain kahteen paikkaan (niihin, jotka todella kiinnosti.) :)

Mutta jos semmosta alaa ei ole lähi mailla kun yksi mihin haluaa... Ei myöskään kannata ihan mihin vaan mennä... siitä ei ole mitään hyötyä... Ennemmin tienaa vuoden päivät ja sitten jaksaa taas opiskellekkin ihan eri mielellä.

Välivuosi kannattaa pitää, minun mielestäni! Saa tienata omaa rahaa, miettiä mitä elämältä haluaa, hakea rauhassa kouluihin, harrastaa, matkustella, opiskella vaikka uusi kieli!. Mun mottoni on: ihan rauhassa. Ja lapsilleni suosittelen, sitten kun ovat isoja. Työkokemus, elämänkokemus -ovat parasta-antia ja merkkaavat paljon, kun haet joskus työelämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Laatta:
Onnea uudesta työstä!
Siellä varmaan saa hommia paiskoo! Onko kielitaito kunnossa?

Mulla ei kyllä ole mikään erityisen hyvä kielitaito, mutta kyllä mä hyvin pärjään ja ymmärrän ihan riittävästi. :) Jännitin sitä aluksi, mutta pääasiahan on tulla ymmärretyksi ja aina voi pyytää apua, jos ei ymmärrä..ja hymyillä asiakkaalle nätisti. :D Kyllä se kielitaito siitä karttuu, kun saa/joutuu sitä jatkuvasti käyttämään, palveluun tarvittavan sanaston oppii nopeasti. =)

Ei kannata ainakaan yliopistoon hakea kovin moneen paikkaan, jotta ehtisi lukea kunnolla pääsykokeisiin, hain kahteen paikkaan (niihin, jotka todella kiinnosti.) :)

Ihan viisaasti ajateltu. ja miksi suotta hakea kaikkeen mahdolliseen, jos ei kiinnosta. Kyllä täällä taas joku mamma viisastelee. :headwall:

Yhteistyössä