Sain lapsen, kun olin opiskellut yliopistossa vuoden. Arvatkaa, kauanko kesti valmistua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lissu"

Vieras
Toinen lapsi syntyi kolmen vuoden päästä ensimmäisestä, töissä piti käydä koko ajan opiskelujen ohessa, jotta pysyisimme leivän syrjässä kiinni (miehenikin opiskeli).

Arvatkaa, montako vuotta kesti valmistua?

Mun kaverilla oli suunnilleen sama homma, ja hänellä kesti 11 vuotta. Mutta et kai kysyisi, jos tässä ei olisi kyse nyt jostain hienosta suorituksesta, joten veikkaan 5 vuotta.

Riippuu melko paljon tutkinnosta, on niin paljon eroja. Jonku KTM:n nappaisi melko kivuttomasti, vaikka pitäisikin lapsia hoitaa ja töitä samalla tehdä. Arvosanat ei varmaan kovin mairittelevia kuitenkaan.

No empä tiedä, 3 vuotta? Teit töitä , hoidit lapsia ja kävit koulua?

Mä lopetin lasten tultua opiskelun kokonaan siksiaikaa. Olin päättänyt jo ennen kun sain heidät, että jos saan lapsia nuorella iällä, mä en tee niitä kiireen keskelle, vaan nautin heistä täysillä kun ovat pieniä ja pistän kaiken muun sijalle 2. Opiskella on aikaa senkin jälkeen :)

[QUOTE="lissu";22479523]Toinen lapsi syntyi kolmen vuoden päästä ensimmäisestä, töissä piti käydä koko ajan opiskelujen ohessa, jotta pysyisimme leivän syrjässä kiinni (miehenikin opiskeli).

Arvatkaa, montako vuotta kesti valmistua?[/QUOTE]

Riippunee alasta.
Jos joku oikea tutkinto niin 8v, mutta esim. KTM:n tai hitihati humanistin paperit varmaan voi saada neljässäkin vuodessa.

VTM:ksi valmistuin 7 vuodessa. Ja vieläkin ihmettelen, että onnistuin siinä. Eipä se sinänsä mikään aivan loistava tahti ollut, mutta mulle aivan maksimaalinen. Nyt tuntuu uskomattoman helpolta käydä "vain" töissä.

Mulla ei tulisi valmista ikinä, joten siksi jätänkin suosiolla lapset valmistumisen jälkeiseen elämään. Ai niin, ja ehkä vielä yritän eka tehdä töitäkin. Nyt ikää 27 ja kolmas vuosi menossa, vielä kaksi tai kolme jäljellä:D Ehkä tuossa 32-33 vois alkaa miettiä lapsia, jos tuntuu siltä.

En nyt tajunnu noita kommentteja KTM-tutkinnosta?? Meinaatteko siis että KTM:n paperit ois niinku ihan "piis of keik"? Ja kuinka monella vastanneista tuo tutkinto on??

Yhteistyössä