sain muuten mielenkiintoisen puhelun eilen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Työterveyslääkäristä soitettiin. Ensin kyseltiin niitä näitä mun voinnista ja lopulta kerrotttiin: työnantajani on ottanut poissaolot tiukkaan syyniin ja tän hoitajan piti nyt selvitellä miksi mä olen ollut niin pitkään sairaslomalla.

Heillä kun näkyi ainoastaan 3 viikkoa (jotka heidän lääkärinsä määräsi mulle) saikkua ja syy siihen. Niin oltiin sitten alettu tenttaamaan syytä loppuun saikkuun.

Kuulin myös että erään myymälän päällikkö oli soittanut kyseiseen työterveyteen ja sanonut että heidän työntekijöilleen EI sitten määrätä saikkua. Tää tosin oli juoru, mutta aika luotettavalta taholta.

Aika touhua taas, sanon minä :headwall: :headwall:

Minäkin tiedän yhden firman, jonka omistaja soittaa työterveyteen ja uhoaa ties mitä jos siellä kirjoittavat saikkua työntekijöille :|
Mun mielestä aivan käsittämätöntä ja surullista.

Sulla, Turkilmas, on kuitenkin ollut oikea syy poissaoloon, joten varmasti ketuttaa jos työnantaja kehtaa epäillä sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Minäkin tiedän yhden firman, jonka omistaja soittaa työterveyteen ja uhoaa ties mitä jos siellä kirjoittavat saikkua työntekijöille :|

Sulla, Turkilmas, on kuitenkin ollut oikea syy poissaoloon, joten varmasti ketuttaa jos työnantaja kehtaa epäillä sitä.

No niin on ja aika uskomatonta että laittavat sitten työterveyden sitä selvittelemään...

Mutta onpa tuo työterveyskin aika tiukoilla nyt. Kun siis kuitenkin yksityinen firma ja työnantajani varmasti suuri ja tärkeä asiakas.

Kiinnostais vaan lähinnä tietää että mistä asti on tullut tuo käsky selvitellä asiaa...

Ja meillä taas PITÄÄ esimiehen ottaa jaksaminen / työstä selviytyminen keskustelun alle jos tietty poissaolo päivien määrä tai poissaolo kertojen määrä täyttyy. On niin kutsuttua varhaista puuttumista. Mutta siis esimiehen pitää kysellä, ei terkkarin.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

No niin on ja aika uskomatonta että laittavat sitten työterveyden sitä selvittelemään...

Mutta onpa tuo työterveyskin aika tiukoilla nyt. Kun siis kuitenkin yksityinen firma ja Tradeka varmasti suuri ja tärkeä asiakas.

Kiinnostais vaan lähinnä tietää että mistä asti on tullut tuo käsky selvitellä asiaa...

Oletko itse ihan " perus " työntekijä?

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Ei sinun niille tarvitse vastata. Toivottavasti olet hoitanut siraslomasi oikein.

Kummaa touhua....

Juu siis en mä mitenkään väärin olis voinut hoitaa sairaslomiani. Kun siis ensin tuolta yksityiseltä määrättiin saikulle. Sitten menin neuvolalääkäriin kontrolliin josta määrättiin saikkua. Sen jälkeen saikkua kirjoitti Tyks. Ja siis sairaslomaa määrättiin sieltä missä milloinkin olin hoidossa...

No, kerroin sitten mikä tässä raskaudessa oli ongelmana ja asia oli sitä myöten ok. Ihmeellistä vaan että saikulla en oo ollut enää pitkiin aikoihin. Sillä pidin myös talvi-ja kesälomat tässä ennen äitiyslomaa ja siitä olin ihan erikseen sopinut oman pomoni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Mutta onpa tuo työterveyskin aika tiukoilla nyt. Kun siis kuitenkin yksityinen firma ja työnantajani varmasti suuri ja tärkeä asiakas.

Oletko itse ihan " perus " työntekijä?

Mä olen osastovastaava, eli ihan perustyyppi. Siis esimiehenä tietty oman osastoni työntekijöille, mutta kuitenkin mun yläpuolella taas päällikkö.

Alkuperäinen kirjoittaja esimies:
Ja meillä taas PITÄÄ esimiehen ottaa jaksaminen / työstä selviytyminen keskustelun alle jos tietty poissaolo päivien määrä tai poissaolo kertojen määrä täyttyy. On niin kutsuttua varhaista puuttumista. Mutta siis esimiehen pitää kysellä, ei terkkarin.

Tässä siis kyse siitä että kärsin ennenaikaisista supistuksista ja lopulta jouduin sairaalaan pakkolepoon keskenmenon pelossa. Eli jaksamisesta ei oo ollut kyse :(

Ihmeellistä vaan että saikulla en oo ollut enää pitkiin aikoihin. Sillä pidin myös talvi-ja kesälomat tässä ennen äitiyslomaa ja siitä olin ihan erikseen sopinut oman pomoni kanssa.

Sinunhan ei olisi ollut edes pakko pitää lomia jos et ole ollut työkuntoinen. Olisit hyvin voinut sairauslomalla äitiyslomaan asti, joten olet tehnyt työnantajallesi vain palveluksen.

Kai kuulut liittoon jos tästä tulee jotain selvittelyä vielä?

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Ihmeellistä vaan että saikulla en oo ollut enää pitkiin aikoihin. Sillä pidin myös talvi-ja kesälomat tässä ennen äitiyslomaa ja siitä olin ihan erikseen sopinut oman pomoni kanssa.

Sinunhan ei olisi ollut edes pakko pitää lomia jos et ole ollut työkuntoinen. Olisit hyvin voinut sairauslomalla äitiyslomaan asti, joten olet tehnyt työnantajallesi vain palveluksen.

Kai kuulut liittoon jos tästä tulee jotain selvittelyä vielä?

Juu ei niin, vaan itse ajattelin tässä kohtaa työnantajani parasta. Ja onneksi kuulun liittoon. Tosin en usko että tästä enempiä seuraa mutta hyvä että on kuitenkin turva takana...

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mutta, monesti työterkkareissa tehään tollasta seurantaa sairaslomista.

Mulle kyllä ihan kerrottiin että nyt on saikut tarkassa syynissä :|

onko toi yleinen syynäys ihan koko vai vaan aluekohtanen?

Paha sanoa. Tuo yksi juorukin jonka kuulin oli siis täältä Turun seudulta. Eli enpä osaa sanoa olisko vaan täällä vai koko Suomessa.

Onhan tietty nyt aikalailla tuuleteltu yhtä ja toista juttua, eli siihen perustuen vois kuvitella että kyseessä koko kotimaa...

Työnantajasi on sama kuin minun. Ennen meillä oli työterveys yksityisellä lääkäriasemalla jonka lääkärit omistivat. Heillä oli omat labrat ja erikoislääkärit ym. erittäin hyvä palvelu ja ajan sai aina heti. Nyt kun olen samalla työnantajalla kanssasi niin työterveyttä hoitaa joku "yhdistys" ja lääkärin vastaanotto on vain 2h päivässä. Turha kai edes mainita että lääkäreitä on vain yksi paikalla. Todella huono työterveyshuolto minusta. Sairaslomaakaan ei saa vaan lääkärit pelaavat työnantajan pusiin.

Yhteistyössä