Sain sit yhden mummon kaatuu pyörällä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rokkivosu

Vieras
Olin kävelemässä ipanan ja koiran kans jalkakäytävällä, menimme vasenta reunaa. Kaukana edessä käveli mies samaa reunaa mua vastaan ja se vaihto reunaa jo paljon ennen ku oltiin kohdalla.
No, se mies oli sit meidän jälkeen alkanu mennä takas toiseen reunaan ja ei ollu kattonu taakseen, vaan käveli suoraan jonku pyöräilevän mummon eteen ja se mummo kaatu. Onneksi mitään ei sattunu, mut se ukko alko mulle huutaa et mun vika kun kävelin väärää reunaa :o
Hitto meinas hihat palaa... Mä kyllä sanoin, et ite pitäis kattoo taakseen ennenku puolta vaihtaa, mut ei se kuunnellu. Jankkas vaan et mun syy.

Tarkistin tän ku tulin kotiin ja ihan oikeessa olin: jos ei oo merkitty jalankulkijalle erikseen kaistaa, saa kävellä kumpaa reunaa tahansa ja mä kävelen koiran kans varsinkin aina vasenta. Että syököön se ukko päänsä! Ärsyttää!

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Hyvähän se on muita syyttää, eipähan tarvii ukon myöntää että itse törttöili :kieh:

Kiva kun saa huudot päällensä vaikka ihan nätisti menin koko ajan samaa reunaa :| Idiootti ukko.
Se viissiin luulee et jalkakäytävällä mennään samaa reunaa ku mentäis autollakin.

Mä en ymmärrä minkä helvetin takia pyörä/kävely/tiesmillä kevyenliikenteen väylillä ei vaan voida kukin kulkea sulassa sovussa sitä oikeaa reunaa. Ajatelkaas, jos autokuskitkin vaihtaisivat yhtäkkiä vastaantulevan kaistalle ihan vaan huvin vuoksi.

Niin siis en säti tässä ap:ta, vaan tätä tyhmää suomalaista liikennejärjestelyä.

Oikea reuna ei aina ole paras vaihtoehto. Esmes juuri koiran kanssa haluaa mennä sitä reunaa, joka ei ole tien puolella. Sadesäällä sama juttu. Tärkeintähän on kulkea sitä reunaa pitkin eikä hortoilla keskellä kevyenliikenteenväylää, varsinkaan isommassa porukassa. Ja aina vilkaista taakseen ennen kuin tekee yllättäviä kaistanvaihdoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Oikea reuna ei aina ole paras vaihtoehto. Esmes juuri koiran kanssa haluaa mennä sitä reunaa, joka ei ole tien puolella. Sadesäällä sama juttu. Tärkeintähän on kulkea sitä reunaa pitkin eikä hortoilla keskellä kevyenliikenteenväylää, varsinkaan isommassa porukassa. Ja aina vilkaista taakseen ennen kuin tekee yllättäviä kaistanvaihdoksia.

Mun mies kertoi, että kerran kun hän meni yöllä kapakasta kotiin pyörällä pyörätietä pitkin, oli takaa kuulunut kohtelias pyyntö: "voisitko hetken pyöräillä vain yhtä laitaa, jotta pääsen sun ohi..." :D

Minä kävelen aina kävelyteilläkin vasenta reunaa ja ihan sen takia kun autotielläkin niin tehdään. Tosiaan olisi kyllä suositeltavaa muunkin liikenteen tarkkailu kun liikkuu jossain...

Alkuperäinen kirjoittaja tiiu:
Minä kävelen aina kävelyteilläkin vasenta reunaa ja ihan sen takia kun autotielläkin niin tehdään. Tosiaan olisi kyllä suositeltavaa muunkin liikenteen tarkkailu kun liikkuu jossain...

Ton takia minäkin, kun se tuntuu "oikeelta" puolelta kävellä!
Ja koiran kans varsinkin kun se kulkee aina vasemmalla.

Häh? Mä oon kyllä luullut, että jalkakäytävällä kävellään oikeaa reunaa. Ja pyöräillään myös, ellei ole pyöräkaistaa erikseen. Autotiellä mennään tietysti vasenta reunaa.

Turhaan se pappa teille huusi, mutta taisi pelästyä niinkuin ilmeisesti ap:kin.