Sain syyttäjävirastolta postia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jossa luki että eräs henkilö on tuomittu maksamaan minulle xx-summan korvauksia. Kirjeessä ei kuitenkaan lukenut että miten tuon xx-summan saan, maksaako tuomittu minulle sen saadessaan tiedoksiannon? Ja sitten jos ei maksa, otan yhteyttä ulosottoon? Kirjeessä lukee että voin saada tuomiosta kopion ulosotto-osastolle vietäväksi, mutta siinä ei lue kuinka pitkään minun tulee odottaa tuota korvausta. Eli mistä tiedän aikooko ko. henkilö maksaa sen vai ei? Kauan pitää odottaa?

Ja olen yrittänyt tässä soittaa syyttäjävirastoon pitkin päivää mutta läpi ei pääse. Siksi ajattelin kysellä täältäkin.

Ota yhteyttä tuomittuun ja kysy. Jos ei suostu maksamaan ota sitten yhteyttä ulosottoon ja kysy neuvoa. Jos sillä ei ole rahaa maksaa, niin sitten se on pidemmässä köydessä tuo rahojen saanti. Ehkä ei saa koskaan.

Nää on mulle aika vieraita juttuja, mut muistaakseni aikoinaan kaverini sai korvauksia oikeusteitse, tuomitulla ei ollut rahaa sitä maksaa, hän muistaakseni jotain kautta haki korvauksen maksajaksi valtion, joka kai sit perii tai ainakin yrittää tuomitulta. Asia selvinnee ku saat puhelusi läpi, muista pyytää sitä kopiota heti ensimmäiseksi ettet vaan unohda ja kun olet saanut kopion ja sinulle on herännyt miljoona lisäkysymystä marssit ulosottomiehen luo hänkin varmasti tietää asoista enemmän ku riittävästi.

oikeusaputoimiston kautta hae valtionkonttorista(voi kestää) mut saat sen ainakin... ite hain valtion konttorista siihen tais mennä mut tuli kumminkin... ja hieno summa olikin...

Yhteistyössä