Sain tietää erää terveyteeni liittyvän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paniikissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Papa 2 on tosi yleinen. Mutta sanon vaan että todnäk menet ihan suotta jo 2kk päästä kontrolliin, muutos ei siinä ajassa vielä välttämätt mihinkään muutu ja saat vaan lisää stressattavaa.

Yhden poikkeavan papan jälkeen pakko koko elämän ajan käydä kontroleissa ja pelätä, tuleeko nyt jotain vai ei tulee vai tulee.... se on kamala. Parempi vietää 1kk hoidossa niin kuin mä sen teen, ettei tarvi enää murehtia, kun elämää meillä on yksi vaan.....

Ja nyt mun pakko mennä tai kohta mies tappa mua:D kun roikun täällä ja meijän pitää mennä syömään ulos

Siis mikä hoito tuo on? Meksikossa ? Saako sen suomesta? Miten tuohon hoitoon voi luottaa ja ettei vaan siitä seuraa sitten jotain pahempaa....? NYT olen aivan sekaisin jo enkä tiedä mikä olisi nyt järkevää. Auttakaa nyt ihmeessä, miten suhtautua, pelottaa syöpä, toisaalta pelottaa tuo meksiko ja hoito, mutta auttaisiko se? Ja hei, olen tosissani ja peloissani oikeasti.

[QUOTE="aloittaja";26313376]Siis mikä hoito tuo on? Meksikossa ? Saako sen suomesta? Miten tuohon hoitoon voi luottaa ja ettei vaan siitä seuraa sitten jotain pahempaa....? NYT olen aivan sekaisin jo enkä tiedä mikä olisi nyt järkevää. Auttakaa nyt ihmeessä, miten suhtautua, pelottaa syöpä, toisaalta pelottaa tuo meksiko ja hoito, mutta auttaisiko se? Ja hei, olen tosissani ja peloissani oikeasti.[/QUOTE]
Pliis laita yv, jos pelottaa, mä kerron sulle paljon mulla 2 ystävä nyt elävät onnellista elämää:). mä en enää tosissaan voin kirjoittaa, mun on pakko mennä. Tee nimimerkin tänne ja laita mulle yv:n. Mulla paljon tietoa:). Ymmärrän kun pelota, mutta näytän sulle ja selitän ja vastan kaikiin kysymyksiin....:hug:

Siis on todettu vain, että sinulla on tulehdus ja papa2, mutta pelkkä papa 2:n ei kerro HPV tartunnasta. Yritä vapautua siitä pelosta jotenkin, alkujärkytys kun karsiutuu, niin ehkä on helpompi käsitellä asiaa ihan järkiperäisesti?

Siis suurella osalla naisista on jossain vaiheessa papa 2. Mitä sitten? Suurimmalla osalla se on seuraavassa kontrollissa 1, eikä todellakaan kannata hätiköidä ja mennä parin kuukauden päästä jo uudestaan.

Minulla oli luultavasti hiivatulehdus ja papassa oli siis luokka2, kondyloomasta en tiedä.....menen nyt uudestaan gynelle ja uusi papa ja miten tuo hpv testataan, onko luotettavaa testiä? Mieheni ja minä olimme nuoria tavatessamme ja olemme olleet 15 yhdessä ja ei ole muita ollut meillä tänä aikana. No miehlläni oli ennen minua ehkä kaksi suhdetta, olisiko hpv voinut tulla heiltä 15 v sitten ja uinua näin kauan ja nyt tulla esiin, olisi varmaankin...No varaan nyt jonkun ajan päästä lääkärin.

Ehkä sitten kannattaa oikeasti hengittää syvään ja ajatella tätä edes hetkittäin kun vain pystyy ihan järjen kannalta. Papa 2 ei vielä kerro mistään hengenvaarallisesta. Sinulla on hyvin luultavasti hiivatulehdus, joka on tulehdus, hoidettavissa oleva. Meksikosta haettava rokote HPV:tä vastaan ei välttämättä ole nyt sellainen, mille sinun tulee ajatuksiasi uhrata. Vaan nimenomaa sille omalle mielenrauhalle. Joillain muilla keinoilla.

Sain jotenkuten lapset nukkumaan tuossa, mutta huomasivat varmaan, että mua joku vaivaa....en tosiaan nyt saa tätä mielestä ja tulin vielä tänne nyt katselemaan. Mielessä pyörii nyt vaan ja ainoastaan kohdunkaulansyöpä, e tajua itsekään, mutta tuntuu, että aivan olisin menettänyt luottamuksen johonkin(en tiedä mihin), no elämään. Ja pahinta on kun en voi nyt itse tehdä muuta kuin odottaa seuraavaa kontrollia. tosi hajottavaa ja nyt oon jo läheiset hermostuttanut ja suututtanut jutuillani...

Se on ihan merkityksetön, se sun papa 2. Oikeesti on kyse siitä, että sulla on ollut liian rankkaa, ja se purkautuu tolleen. Tuollanen järjetön sairauden pelko on aika yleistä, erityisesti pienten lasten äidille. Ihan oikeasti.Se papa siitä rauhottuu, ihan varmasti, mut ton mieles kansa joudut vielä tekemään jonkun verran töitä. Sit kun se papa on ok, mutta mieli vielä hötkyy, keksit jotain muuta pelättävää.

Itse pelännyt: Syöpä, MS-tauti, muu selittämätön neurologinen tauti, sokeutuminen, aivokasvain, kuulohermon kasvain...
Tosiasiassa vaivannut: stressi, liian rankat kokemukset, niska.hartiajumit, väsymys, stressivatsa ym. stressioireet.

Kunhan aikaa kuluu, ja huomaat ettet kuole, huomaat myös, ettei aikaa kannata hukata siihen pelkäämiseen. Siihen käytetty aika menee varmasti hukkaan :-)

Ja vielä, sulla ei oo mitään hätää, usko ihan oikeesti!

[QUOTE="aloittaja";26313119]No olkoon, minulla oli hiivatulehdus ja papassa oli luokka2[/QUOTE]

Mitä teet jos vaikka saat nuhan tai jotain muuta tuohon kertomaasi verrattuna vakavaa?

Niin, mulla on kyllä ollut rankka elämäntilanne tässä ....Sitäkin olen ajatellut kyllä, mutta sitten taas jo mietin, että kykllähän sitä voi tulla /olla vielä syöpäkin ja entäpä jos tulee ja lapsetkin pieniä ja kuvittelen millaista tosiaan olisi joutua vaikka lapsille kertomaan, että nyt äiti tulee kuolemaan. ....musertavaa ja kun katsoo noita pieniä viattomia, niin tosi pahalta tuntuu..edes ajatella...kun jokuhan on siinä tilanteessa kuitenkin..

No hei haloo, kukaan ei vielä kuollut poikkeavan papan:D. Se on tooodella yleistä, se on naistentautien yks suurimmista syistä... Myös Hpv, nyt oikeastaan kova pisnes....

Mutta en halua pelottaa, mutta kun mulla oli papa 2 ja koepala oli otettu siellä oli Cin2-3.... vaikka ei sekään ole todella varallinen, mutta kun mulla joku ärhäkämpi tauti, niin siks menin hakemaan rokoten, kun en halua sen kans elää, kun se on oikeasti ainoa syy miks se tekee papasta poikkeava.... Sulla toki voi olla tulehduskin, mutta suositelen että otetaan silti koepalan ettei tarvi pelätä ja että olisit varma mikä asiat menet hoitamaan

Yhteistyössä