Sairaalaan töihin ilman palkkaa "harjoittelemaan"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Työkkärin ja kelan kautta on mahdollisuus päästä työharjoitteluun. Siitä maksetaan työmarkkinatukea. Hommaat vain itsellesi harjoittelupaikan (voi olla usemapikin erilainen osasto ja vaikka pari viikko-kuukausi per paikka, tai miten nyt itse haluat).

Mutta veikkaan, että jos käyt muutaman keikan tekemässä lähärinä, niin siinä se homma sitten muistuukin mieleen. :) Tsemppiä.

Vaikka sinä vaihtaisit joka viikko työpaikkaa, mutta ala on hoitoalaa eli esim. kroonikko-osastolta toiselle, niin perusperiaate hoidossa on aina sama. Lääkkeet, hoitovälineet, aseptiikat, ergonomiat ym. pitäisi olla kutakuinkin samat.

Perehdytys juuri siihen työpaikkaan ja tapaan toimia varmasti on tapauskohtaista, mutta sulla on oikeus sitä vaatia.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
joka osastolla on omat tavat, jotka opetetaan uudelle työntekijälle eli perehdytetään. Ja tottakai otat palkkaa. Jokaisen työpaikan tehtävä on perehdyttää uusi työntekijä. olet aluksi toisen hoitajan mukana...ja edelleen palkan kanssa

Todella harvoin on kahta peräkkäistä päivää samalla osastolla. Ja vaikka oliskin niin mä tuskin voin just niitä molempia työaikoja ottaa. Eli ei se edes voi mennä niin, että kuljen jonkun lähihoitajan mukana sen päivän, kun ne on hakenut tiimiinsä sijasen, kun joku vakituisista työntekijöistä on poissa. Minä teen sen hoitajan hommat. Eri asia olis, jos olisin menossa vakkariksi johonkin tiettyyn sairaalaan, tietylle osastolle.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Työkkärin ja kelan kautta on mahdollisuus päästä työharjoitteluun. Siitä maksetaan työmarkkinatukea. Hommaat vain itsellesi harjoittelupaikan (voi olla usemapikin erilainen osasto ja vaikka pari viikko-kuukausi per paikka, tai miten nyt itse haluat).

Mutta veikkaan, että jos käyt muutaman keikan tekemässä lähärinä, niin siinä se homma sitten muistuukin mieleen. :) Tsemppiä.

Kiitos sulle :hug: Vinkistä ja tsempeistä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Vaikka sinä vaihtaisit joka viikko työpaikkaa, mutta ala on hoitoalaa eli esim. kroonikko-osastolta toiselle, niin perusperiaate hoidossa on aina sama. Lääkkeet, hoitovälineet, aseptiikat, ergonomiat ym. pitäisi olla kutakuinkin samat.

Perehdytys juuri siihen työpaikkaan ja tapaan toimia varmasti on tapauskohtaista, mutta sulla on oikeus sitä vaatia.

Niinhän se on. Kaverikin sanoi, että nopeasti sen oppii... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Eikun ehdottomasti palkka työstä, ei kannata alkaa ehdottelemaan ilman palkkaa työn tekemistä. Kun sulla on koulutus, niin osaat pääasiat, ja jokaisessa työpaikassa on oikeus ja velvollisuus vaatia perehdytystä.

Juuri näin. Koska sulla on jo koulutus, miksi ihmeessä menisit työhän palkatta :)

Peesi tähän. Sinulla on koulutus, eli kyllähän sinä perusasiat osaat?
Ja työhönopastus kuuluu ihan joka alalle, eli sitä on turha pohtia. Tosilla työhön perehtyminen kestää vain kauemmin, mutta palkan siitä saa kuitenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mä vielä korostan sitä, että ikävä kyllä joissakin paikoissa närkästytään jos ohjausta kysytään ja oletetaan, että pitäisi osata. Mutta niin ne tekee saat palkan tai et. Ja on ihan luonnollista ettet osaa sairaalassa toimia, kun et sielä ole töissä ollut. On kyllä sen toisen hoitajan tyhmyyttä, jos ei sitä ymmärrä. Mä olen lh ja sh. Somaattisella puolella olen sairaanhoitajana ollut vain ja ainoastaan työharjottelut. Jos nyt menisin niin ei musta olisi samantien yksin tekemään kaikkia ammattiini kuuluvia toimenpiteitä. Mun olisi pakko saada ohjausta. Ei ne muutama harjottelu mihinkään riitä.

Mut se siinä oli pointtina, ettei mun tarvis hävetä sitä osaamattomuuttani, kun en siitä palkkaa saisi :whistle: :ashamed:

Yhteistyössä