Sairaalloinen synnytys- ja sektiopelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teeh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Teeh

Uusi jäsen
19.04.2010
16
0
1
Minä pelkään synnytystä ja sektiota niin paljon että meinaan pyörtyä pelkästä ajatuksesta. Synnytys on täysin poissuljettu vaihtoehto, ja siihen tuskin fysiikkani takia pystyisinkään.
Haluaisin nyt tietää että onko mitään mahdollisuutta että suunniteltu sektio tehtäisiin nukutuksessa? Sen tiedän että niitä on tehty mutta tehdäänkö niin vain jos puudutusta ei voi jostain syystä laittaa?
En kaipaa nyt mitään syyttelyjä, olen yrittänyt itse päästä sinuiksi asian kanssa mutta ei siitä tule mitään :'( Pelkään jopa vauvan puolesta koska joku kerta vielä pyörryn ja kaadun ajatellessani näitä asioita :(

Minä myös kärsin hirmuisesta synnytyspelosta, mutta kun edellinen oli suunniteltu sektio ja nyt näyttäisi siltä että on alatiesynnytys edessä niin se se vasta pelottaa!!! :ashamed: :whistle:
Hiljaa mielessäni olen toivonut että löytyisi joku syy sektioon mutta....

Pelon takiahan saa valita sektion... Onneksi!!! Yhtä ketjua kun luin niin kuulemma Suomessa yleensä tehdään sektio puudutuksessa mutta muualla Euroopassa nukutus on yleisempää. Ehkä siis toivoa nukutukseen voisi olla! :) Sekään ei haittaa että vauvan näkisi vasta monen tunnin päästä tai seuraavana päivänä. Ehkä isän suhde vauvaan jopa hyötyisi siitä :)
Ihan kauheaa kun nytkin tuntuu että sydäntä kouristaa kun näitä ajattelee...

Täällä yksi synnytys takana ja se vaan voimisti pelkoani... Ekan kohdalla kävin pelkopolilla, mutta se ei auttanut, mutta sainpahan toiveet ylös ja pelkomerkinnän.

Nyt uusi neuvolatäti ei ota vakavasti kovia paniikkikohtauksia aiheuttavaa synnytyspelkoa edes tosissaan... eli oon aika huonolla mielellä, onneksi synnytykseen on vielä aikaa. Aion toki vaatia pääsyn pelkopolille ja edellisen synnytyksen läpikäymiseen.

Mun ainoa neuvo on siis puhuminen puhuminen ja vielä kerran puhuminen!!! Kaikille ja kaikesta, kenelle vaan voi suunsa aiheesta avata. Ja pelkopolille tai ryhmään kannattaa mennä.

tatskattu & ponsa rv.14+1

Yhteistyössä