Sairaanhoitajaksi aikuisopiskeluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Olisin kyselly sellaista, että voiko päästä aikuispuolelle opiskelemaan sairaanhoitajaksi ilman aikaisempaa hoitoalan tutkintoa? Minulla on AMK-tutkinto aivan toiselta alalta.

Kotikuntani ammattikorkeakoulun sivuilla oli listattuna hakukelpoisuuden antavat koulutukset, jotka kaikki olivat hoitoalalta. Viimeisenä listalla luki "harkinnanvarainen valinta".

Onko täällä joku, joka on päässyt opiskelemaan amkiin sairaanhoitajaksi ilman hoitoalan aikaisempaa koulutusta? Ja nyt puhutaan nimenomaan aikuispuolen koulutuksesta.

Jos on jollain tietoa tästä niin kertokaa ihmeessä. Olen nyt äitiyslomalla. Eli pitääkö koulutuksen aikana käydä töissä vai voiko pelkästään opiskella? Vai voiko edes käydä töissä jos harjoittelut vievät kaiken ajan? Kuinka nopeaa olette valmistuneet? Meneekö sen 3,5 vuotta?

Kiitos todella paljon!

En tiedä onko tästä mitään hyötyä, mutta mulla on kokemusta AMK:n toisen alan aikuiskoulutuksesta ja siellä pitää olla alalla töissä päivisin ja sillä sitten kuitataan harjoittelu eli harjoittelua ei ole ollenkaan. Tälläalalla ei ainakaan voi päästä aikuispuolelle opiskelemaan, jos ei ole töissä. Mutta, jos on opiskelupaikka nuorisopuolella niin kursseja voi tehdä aikuisryhmän kanssa.

Itse olen lh- pohjainen sh-opiskelija, mut meidän luokalla on myös noita toiselta alalta vaihtaneita. Sehän on sinun budjetista kiinni opiskeletko pelkästään vai teetkö myös töitä. Työpaikkaa ei vaadita. Menee tuo 3.5 vuotta. Töitä kyllä ennättää jonkin verran tekemään, kun ne hyvin suunnittelee. Raskas koulu, itellä viimenen vuosi menossa.

Yhteistyössä