Sairaanhoitajia paikalla tai sappitiestä tietäviä, auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apua"

Vieras
Söin lähes taukoamatta 2 vuotta panacod nimistä kipulääkettä rannekipuun. Nyt ilman olen ollut viikon. 10:s päivä tehtiin ylävatsa ultraääni koska jouluna alkoi närästys. Nyt ei närästä eikä muitakaan oireita ole. Voin syödä siis mitä vain. Mulla epäiltiin sappivaivaa koska sain omenasta, kahvista yms. Sappioireita. Nyt ei ole ollut. Kaikki oli ok ultrassa paitsi joku sappitiehye oli vähän laajentunut. Röntgenlääkäri ei löytänyt mitään syytä tuohon laajentumaan. Nyt huolestuttaa. Voiko panacod pitkään käytettynä tehdä tuollaisen laajentuman? Sain muutamia kertoja panacod syönnin aikana sappivaivoja. Nyt niitä ei ole ollut kun lopetin käytön. Olen ihan paniikissa. Auttakaa, kertokaa. En ikinä syö tuota lääkettä enää. Jouduin syömään sitä odoteltaessa ranneleikkaukseen.

Terv.keskus Lääkäri kun soitti uä vastauksen niin mietti kyllä pitkään laittaako lähetettä eteenpäin asian takia. Ei katsonut aivan välttämättömäksi kun ajatteli panacodin olevan syy. Laittoi pitkän pohdinnan jälkeen lähetteen kuitenkin gastrokirran pkl. Röntgenlääkäri ei kuitenkaan siis löytänyt mitään syytä tuohon laajentumaan. Eikä se iso ole. Pieni leventymä, sanoi tk lääkäri. Olen panikoiva luonne.

parasetamoli on maksatoksinen aine ja voi oikein käytettynäkin aiheuttaa haittavaikutuksia. MUTTA maksa on siitä hieno elin että se osaa korjata saamansa vauriot kun vaurioita aiheuttava rasitus lakkaa.
Tuskin sulla on mitään syytä huoleen vaikka joku laajentuma näkyisikin, eiköhän siellä sappi virtaa ihan hyvin kuitenkin.

Ja verikokeet oli lääkärin mukaan ihan hyvät eli ei niistäkään mitään 11.1.12 löytynyt. Lääkäri sanoi että sappi ja munuaiset toimii, tulehdusarvot, maksa-arvot ja kaikki muutkin ihan ok.

[QUOTE="Apua";25548116]Ja verikokeet oli lääkärin mukaan ihan hyvät eli ei niistäkään mitään 11.1.12 löytynyt. Lääkäri sanoi että sappi ja munuaiset toimii, tulehdusarvot, maksa-arvot ja kaikki muutkin ihan ok.[/QUOTE]

ei sulla ole mitään hätää. ohimeneviä haittavaikutuksia voi tulla jos pitkään syö lääkkeitä jotka rasittavat maksaa, mutta nimenomaan ohimeneviä.
Jos sulla olisi maksan kanssa nyt jotain ongelmia, sä et kyllä voisi olla huomaamatta niitä :)

Yhteistyössä