Sairaslomalla ryyppäämään?

no mikäs siinä...jos sie oisit vielä sairasloman vikana päivänä kipeä, ni silloinhan siun pitäis hakea lisää lomaa, koska ei töihin kipeänä voi mennäää, joten tottakai sitä ollaan jo paremmassa kunnossa loppuajasta ja silloinhan voi mennä... :D

Kyllä minä ainakin katsoisin hiukan pahalla, jos työkaveri olisi ollut päivän saikulla ja heti illalla näkisin sen jossain ryypiskelemässä. Ja mitä suuremmasta ryyppämisestä olisi kyse, niin sitä pahempana sitä pitäisin.

En lähtis. Koska hiukka noloa ois, jos kännipäissään örveltäis niin, että sattuis joku tapaturma (humalassa kuitenkin todennäköisempää), ja sen takia joutuis taas saikulle...

Jos sairasloman on saanut vaikka rasitusvammasta tai jostain muusta joka ei vaadi vuodelepoa tai vahvaa lääkitystä niin mikä estää ryyppäämästä. Työnantajalle ei kuulu pätkääkään mitä alainen sairaslomalla tekee jos on lääkärintodistus esittää.

Alkuperäinen kirjoittaja ruskea:
Se on jokaisen ihan oma asia mitä sairaslomallaan tekee. Eli saa juopotella jos siltä tuntuu.

Ei muuten ole ihan sama asia. Kyllä joihinkin puuhiin noi työnantaja puuttua, ja antaa esim varoituksen, jos saa selville...

Alkuperäinen kirjoittaja tiedoksi:
Se on jokaisen ihan oma asia mitä sairaslomallaan tekee. Eli saa juopotella jos siltä tuntuu.

Ei muuten ole ihan sama asia. Kyllä joihinkin puuhiin noi työnantaja puuttua, ja antaa esim varoituksen, jos saa selville...

Eli mihin puuhiin? :) voisitko pikkasen tarkentaa?

Eli jos saat saikkua esim abortin tai masennuksen takia ja sorrut ryyppäämään niin varotusta paukkuu jos pomo saa tietää. Vissiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eli jos saat saikkua esim abortin tai masennuksen takia ja sorrut ryyppäämään niin varotusta paukkuu jos pomo saa tietää. Vissiin.

En puhunut ryyppäämisestä, joten älkää laittako sanoja suuhuni...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En puhunut ryyppäämisestä, joten älkää laittako sanoja suuhuni...

No voisitko sitten ystävällisesti kertoa mistä ihmeestä puhuit? Mitä ne sun puuhas on? Sitä kysyttiinkin sulta jo ylempänä.

Jos olis esim. käsi murtunut tai muu tollanen, ei siis mikään kuume tai oksutauti, niin ihan hyvin voi mennä vaikka sit ryyppäämään. Ei kai saikulla olo tarkota sitä et pitää pysyä vaan neljän seinän sisällä...

Minulle kävi kerran niin, että olin sairaslomalla ja istuskelin patiolla muutaman kaverin kanssa (en itse juonut kuin limpparia koska kaksi vahvaa antibiottikuuria päällä ja sen kanssa ei saanut ajaa autoa ja työ oli sellaista missä ajetaan autolla) ja pomo sattui näkemään ja kun töihin menin niin oli vetänyt hernettä nokkaa ihan tuhannesti. Oli kyllä muutenkin ihan kpää pomo. Mutta nähtävästi hänen mielestään en olisi saanut nokkaani ulos asunnosta laittaa kun sairaslomalla olin. Että tiedä sitten miten olisi käynyt jos vielä ruuppäämään olisin ratkennut. Tosin otin kyllä melko pian lopputilinkin ko. paikasta. menipäs vähän jo asian vierestäkin... :)

Alkuperäinen kirjoittaja näin mulle:
Minulle kävi kerran niin, että olin sairaslomalla ja istuskelin patiolla muutaman kaverin kanssa (en itse juonut kuin limpparia koska kaksi vahvaa antibiottikuuria päällä ja sen kanssa ei saanut ajaa autoa ja työ oli sellaista missä ajetaan autolla) ja pomo sattui näkemään ja kun töihin menin niin oli vetänyt hernettä nokkaa ihan tuhannesti. Oli kyllä muutenkin ihan kpää pomo. Mutta nähtävästi hänen mielestään en olisi saanut nokkaani ulos asunnosta laittaa kun sairaslomalla olin. Että tiedä sitten miten olisi käynyt jos vielä ruuppäämään olisin ratkennut. Tosin otin kyllä melko pian lopputilinkin ko. paikasta. menipäs vähän jo asian vierestäkin... :)

Mulle kanssa pomo veti hirveet pultit, kun kävin sairaslomalla kaupassa..... Kuulemma pitää pysyä peiton alla sairastamassa....
Mutta siis alkuperäiseen kysymykseeni, itse en kyllä kehtaisi lähteä, mutta näköjään se ei olekaan sitten niin vakavaa, kun kuvittelin.

Moni näköjään luulee, että työnantajalla ei ole mitään oikeuksia sairasloman suhteen, mutta itseasiassa, työnantajan ei edes tarvitsisi maksaa sairasajanpalkkaa, jos työntekijä on aiheuttanut taudin tai tapaturman tahallisesti, tai kevytmielisellä elämällä (juu, hauskalta kuulostaa). Senpä takia en itse ainakaan lähtis mihinkään "ei pakolliseen" paikkaan, ettei vaan sattuis mitään, ja sitten ei saiskaan korvauksia...

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Moni näköjään luulee, että työnantajalla ei ole mitään oikeuksia sairasloman suhteen, mutta itseasiassa, työnantajan ei edes tarvitsisi maksaa sairasajanpalkkaa, jos työntekijä on aiheuttanut taudin tai tapaturman tahallisesti, tai kevytmielisellä elämällä (juu, hauskalta kuulostaa). Senpä takia en itse ainakaan lähtis mihinkään "ei pakolliseen" paikkaan, ettei vaan sattuis mitään, ja sitten ei saiskaan korvauksia...

Siis lääkärintodistushan sulle sen sairasajan palkan takaa. Eihän pomo nyt voi yhtäkkiä vaan päättää että jaahas kävit sairaslomalla alkossa en maksa palkkaa. Jos taas olet itse aiheuttanut tahallisesti vamman tms jonka seurauksena on sairasloma silloin ei työnantajan ole välttämättä maksettava. Mutta Kelahan maksaa tuolloin.

Yhteistyössä