Sairaslomapäivät ilman todistusta? Ja samalla kysymys työkkäristä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Montako päivää ilman todistusta voi olla poissa töistä ja on varmaan työpaikkakohtanen, mutta yleensä 2 vai 3 päivää?
Oon ollu jo kaks päivää ja huomenna tulee kolmas. Niin kamala flunssa ettei ole kyennyt töihin ja pientä lämpöä koko ajan. Toivon mukaan nyt saisi huomiselle todistuksen.

Mites työkkärin harjoittelussa ja saan ylläpitokorvauksen tietty. Saako normaalin rahan sairaana olo päivistä ilman ilman ylläpitokorvausta vai miten se menee? En ole koskaan ollut kipeenä niin, että työkkäriin ois pitäny ilmottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Se ei ole mitenkään automaattista että töistä saa olla ilman todistusta pois 2-3 päivää. Kaikissa paikoissa jossa olen töissä ollut on aina vaadittu todistus.

Samoin. Ja vieläpä työpaikkalääkärillä oli "pakko" käydä.

Nuo on ihan sopimuskohtaisia juttuja. Useisiin paikkoihin riittää terveyden hoitajan todistus kolmesta päivästä, mutta joissain paikoissa täytyy olla lääkärintodistus.

Olen sellasessa pienessä kaupassa ja omistaja tietää mun olevan sairaana. Ei tarvitse edes poissaoloja korvata. Oon siis työharjoittelussa en palkkatyöläinen. Ja juu tiedän ei ole sen eenmpiä olla oikeutta poissa vaikka oonkin vain harjoittelija.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Se ei ole mitenkään automaattista että töistä saa olla ilman todistusta pois 2-3 päivää. Kaikissa paikoissa jossa olen töissä ollut on aina vaadittu todistus.

Samoin. Ja vieläpä työpaikkalääkärillä oli "pakko" käydä.

Sama täällä.

Minulla on kaikissa työpaikoissa vaadittu aina todistus sairaspäivistä.
Miehen edellisessä paikassa myös, eikä riittänyt terkkarin kirjoittamat vaan piti aina olla lääkäriltä.
Nykyisessä riittää kun ilmoittaa, ei tavita minkäänlaisia todistuksia. (tosin nykyään vapaapäiviäkin saa pitää miten haluaa, myös ylimääräisiä.. )
Eli työpaikkakohtaista.

Yhteistyössä